بهترین مراکز خرید سریلانکا را می شناسید؟

دانستنی های سفر 27 فروردین ، 1403 5 دقیقه

سریلانکا، جزیره‌ای زیبا در جنوب آسیا، علاوه بر طبیعت بکر و سواحل رویایی، به مراکز خرید متنوع و جذابش نیز شهرت دارد. از بوتیک‌های لوکس و برندهای بین‌المللی تا بازارهای سنتی و صنایع دستی، سریلانکا برای هر سلیقه و بودجه‌، مکانی ایده‌آل برای خرید است. در ادامه بهترین مراکز خرید سریلانکا را معرفی می‌کنیم و نحوه دسترسی شما را به هر کدام شرح خواهیم داد تا هنگام سفر به این کشور غنی، از لذت خرید کردن در بهترین مجموعه‌های خرید نیز بهره‌مند شوید.

سیتی سنتر کلمبو؛ از بزرگترین مراکز خرید سریلانکا

کلمبو سیتی سنتر، از بهترین و بزرگترین مراکز خرید سریلانکا، با معماری فوق مدرن و چشم‌نواز، در قلب کلمبو، پایتخت این کشور واقع شده و از بهترین جاهای دیدنی سریلانکا به شمار می‌رود. این مرکز خرید با بیش از ۱۵۰ فروشگاه، رستوران و سینما، به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری سریلانکا شناخته می‌شود. معروف‌ترین برندهای خارجی، بهترین رستوران‌ها و کافه‌های بین‌المللی، سینما، پارکینگ و… از امکانات این مرکز خرید مشهور هستند. 

آدرس: شماره ۱۳۷ خیابان سر پایریس ماواتا

ساعت کاری: از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

تصویری از داخل سیتی سنتر کلمبو

تصویری از سیتی سنتر کلمبو

مجتمع اودل

یکی دیگر از مهم‌ترین مراکز خرید سریلانکا که در پایتخت این کشور واقع شده است، مجتمع اودل است. اگر نمی‌دانید سریلانکا کجاست، این نکته را باید بگوییم که مجتمع اودل در بهترین منطقه شهر کلمبو قرار گرفته است. این مجموعه خود از برندهای معروف پوشاک به حساب می‌آید و در دیگر شهرهای سریلانکا مانند بنتوتا نیز شعبه دارد. با این حال در مجتمعی به نام خود، محبوب‌ترین و شیک‌ترین برندهای جهانی پوشاک و لباس‌های محلی و سنتی سریلانکا را ارائه می‌کند و می‌توان آن را یک مرکز خرید مهم برای علاقه‌مندان مد و فشن معرفی کرد.

علاوه بر فروشگاه‌های پوشاک، رستوران، کافه، کتابفروشی و جواهرفروشی نیز از دیگر واحدهای تجاری این مجموعه هستند.

آدرس: منطقه ۷ کلمبو، خیابان الکساندر پلیس

ساعت کاری: از ۹ صبح تا 9 شب

نمایی از مجتمع اودل در سریلانکا

تصویری از مجتمع اودل در سریلانکا

مرکز خرید کینگزبری؛ از لوکس ترین مراکز خرید سریلانکا

مرکز خرید کینگزبری، یکی از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید سریلانکا است. این مرکز خرید با معماری منحصربه‌فرد و فضای شیک و مجلل، به مکانی ایده‌آل برای خرید محصولات لوکس و برندهای بین‌المللی تبدیل شده است. برندهایی نظیر:

  • گوچی
  • لویی ویتون
  • شنل
  • پرادا

این برندها تنها بخش کوچکی از فروشگاه‌هایی هستند که در کینگزبری قرار دارند. از آنجا که امکان ندارد دست‌خالی از این مرکز خرید خارج شوید، پیشنهاد می‌کنیم در لیست هزینه سفر به سریلانکا، بودجه‌ای هم برای خرید در مجموعه کینگزبری مشخص کنید.

آدرس: پلاک ۴۸ خیابان جانادیپاتی ماواتا

ساعت کاری: از ۱۰ صبح تا 10 شب

تصویری از یک کافه شیرینی در مرکز خرید کینگزبری

تصویری از یک کافه شیرینی در مرکز خرید کینگزبری

لیبرتی پلازا کلمبو؛ از قدیمی ترین مراکز خرید سریلانکا

لیبرتی پلازا، یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین مراکز خرید سریلانکا، در قلب شهر کلمبو واقع شده است. این مرکز خرید با سابقه‌ درخشان و تنوع بی‌نظیر در اجناس، به مکانی ایده‌آل برای خرید با هر سلیقه و بودجه‌ای تبدیل شده و این امکان را به بازدیدکنندگان می‌دهد تا دست‌خالی از این مجموعه خارج نشوند.

برندهای موجود در مجتمع تجاری، برندهای محبوبی مانند اچ اند ام، زارا،  نایکی و آدیداس است. محصولات محلی مانند چای و دیگر سوغات سریلانکا نیز در فروشگاه‌های لیبرتی پلازا به فروش می‌رسند. سینما، رستوران، کافه و... از دیگر امکانات این مجموعه هستند.

آدرس: پلاک ۳۰۰ خیابان سریمات آناگاریکا دارماپالا ماواتا

ساعت کاری: از ۱۰ صبح تا 10 شب

تصویری از مرکز خرید لیبرتی پلازا کلمبو

تصویری از نمای بیرونی مرکز خرید لیبرتی پلازا کلمبو

بازار پتا کلمبو؛ از مراکز خرید محلی سریلانکا

پس از آشنا شدن با برخی مراکز خرید سریلانکا، حالا وقت معرفی یک بازار محلی است. بازارهای سنتی هر شهر و کشور، از جاذبه‌‌های دیدنی و بازدید از آنها تجربه‌ای فراموش‌ناشدنی است. بازارهای سریلانکا و در اینجا مشخصا بازار پتا کلمبو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این بازار رنگارنگ محلی، از گردهمایی دست‌فروشان در فضای باز تشکیل شده است و حال و هوایی شبیه جمعه بازارهای خودمان را تداعی می‌کند. بازار پتا از جذاب‌ترین جاهایی است که در بهترین زمان سفر به سریلانکا می‌توانید از آن دیدن کنید. انواع سوغاتی، خوراکی، پوشاک، صنایع دستی و... را می‌توانید در این بازار زیبا و سرزنده پیدا کنید.

آدرس: خیابان کیزر شهر کلمبو

ساعت کاری: هر روز از ۸ و نیم صبح تا ۷ عصر

عکس بازار محلی پتا کلمبو

عکس از بازار محلی پتا کلمبو

گاله فیس گرین؛ از مراکز خرید چندمنظوره سریلانکا

مرکز خرید گاله فیس گرین در سال ۲۰۱۹ تاسیس شده و شامل ۷ طبقه متشکل از ۳۰۰ فروشگاه، فودکورت، مرکز بازی، سینما و سوپرمارکت است. گاله فیس گرین، ساحل صخره‌ای شهر کلمبو، به واسطه پارک توریستی آن مشهور شده است. در این منطقه می‌توانید از غذاهای محلی و سنتی سریلانکا که در کنار خیابان فروخته می‌شوند لذت ببرید. همچنین مرکز خرید وان گاله فیس، تنها بخشی از مجموعه بزرگ چندمنظوره‌ای است که برای خرید، تفریح و اقامت ساخته شده است. ساعت کاری بخش تجاری این مجموعه از ۱۰ صبح تا 10 شب است.

عکسی از داخل مرکز خرید گاله فیس گرین

عکسی از داخل مرکز خرید گاله فیس گرین

سیتی سنتر کندی؛ از معروف ترین مراکز خرید سریلانکا

کندی، دومین شهر بزرگ سریلانکا، در منطقه‌ مرتفع و سرسبز این کشور واقع شده است. این شهر با معابد باستانی، مزارع چای سرسبز و طبیعت بکر، به یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری سریلانکا تبدیل شده است.

از مراکز خرید کندی سریلانکا می‌توان به سیتی سنتر این شهر اشاره کرد، که نه فقط در شهر کندی، بلکه در کل سریلانکا یکی از معروف‌ترین مراکز خرید است. کندی سیتی سنتر با معماری مدرن، فضای بزرگ و امکانات خود به مکانی ایده‌آل برای خرید، غذا خوردن و تفریح تبدیل شده است. می‌توان با قطعیت، کندی سیتی سنتر را از کامل‌ترین مراکز خرید سریلانکا به شمار آورد. انواع سوغاتی‌های محلی، لوازم الکترونیکی، پوشاک، زیورآلات و… در این مرکز خرید برای فروش وجود دارند.

آدرس: خیابان سری ویکراما راجاسینگ شهر کندی

ساعت کاری: از ۱۰ صبح تا 9:30 شب

تصویری از محوطه بیرونی سیتی سنتر کندی

تصویری از محوطه بیرونی سیتی سنتر کندی

مراکز خرید شهر ساحلی نیگومبو 

شهر ساحلی غربی سریلانکا به سواحل شنی طویل و صنعت قدیمی ماهیگیری معروف است. سیتی سنتر نیگومبو، اولین مرکز خرید ساحل غربی سریلانکا، در شهر ساحلی نیگومبو واقع شده است. این مرکز خرید جمع‌وجور و کوچک است و اگر در تور سریلانکا گذرتان به این شهر افتاد، دیدن و خرید کردن از آن خالی از لطف نیست.

همچنین در نیگومبو، بازار محلی سریلانکا وجود دارد که می‌تواند شما را با فرهنگ جنوب آسیایی جاری در این شهر بیشتر آشنا کند. در این بازارهای محلی که اغلب کنار ساحل برپا می‌شوند، صنایع دستی، محصولات طبیعی و ارگانیک، ماهی و… به فروش می‌رسند. در اطراف این بازار نیز دستفروش‌ها و دکه‌های غذای خیابانی به وفور یافت می‌شوند.

ساعت کاری: از 7:30 صبح تا ۸ شب

تصویری از یک مرکز خرید در شهر نیگومبو

تصویری از مرکز خرید شهر نیگومبو

مارینو مال کلمبو؛ از اصلی ترین مراکز خرید سریلانکا

مرکز خرید مارینو مال در سریلانکا یکی از اصلی‌ترین مراکز خرید این کشور است که با طراحی مدرن، امکانات فوق‌العاده و تنوع بی‌نظیر محصولات، گردشگران را به خود جذب می‌کند. این مرکز خرید واقع در شهر کلمبو، به عنوان یکی از بزرگترین و معروف‌ترین مجموعه‌های خرید در سریلانکا شناخته می‌شود. امکانات مارینو مال شامل موارد زیر است:

  • برندهای بین‌المللی مانند زارا، نایکی، H&M
  • برندهای محلی معروف
  • رستوران‌های شیک
  • فضاهای تفریحی
  • سالن بیلیارد و بولینگ
  • زمین بازی بچه‌ها

امکانات این مرکز تجربه خرید و تفریح لذت‌بخشی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. از جواهرات زیبا و لباس‌های طراحان برجسته گرفته تا  سوغاتی و محصولات محلی، همه‌چیز در مارینو مال در دسترس است. 

این مرکز خرید در جاده گاله شهر کلمبو سریلانکا واقع شده و از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ مشغول به فعالیت است.

تصویری از مرکز خرید مارینو مال کلمبو در شب

تصویری از مرکز خرید مارینو مال کلمبو در شب

مرکز خرید آرکید ایندیپندنس اسکوئر

در قلب کلمبو، پایتخت پرجنب‌وجوش سریلانکا، مرکز خرید آرکید خودنمایی می‌کند. این مرکز خرید، حتی قبل از آنکه واردش شوید، با معماری جذاب و باشکوه خود شما را به یاد دوران استعمار می‌اندازد. برخلاف ظاهر سنتی و متفاوت، فضای داخلی مدرن و شیک این مرکز خرید، بی‌شباهت به مدرن‌ترین مراکز خرید اروپایی نیست. در این مرکز خرید، بیش از ۱۰۰ فروشگاه منتظر شما هستند تا هر آنچه نیاز دارید را پیدا کنید.

برندهای بین‌المللی محبوب مانند آدیداس، نایکی، زارا و… در کنار فروشگاه‌های عرضه محصولات محلی باکیفیت مانند چای سیلان، ادویه‌جات، سنگ‌های قیمتی و صنایع دستی، تنوع بی‌نظیری را برای انتخاب رد اختیار شما قرار می‌دهند. بعد از یک خرید دلچسب، می‌توانید در رستوران‌های متنوع فودکورت، از غذاهای بین‌المللی و محلی لذت ببرید و یا در کافه‌های دنج، قهوه‌ بنوشید و استراحت کنید.

برای سرگرمی و استراحت پس از خرید نیز می‌توانید از سالن‌های سینما، بولینگ و بیلیارد این مجموعه استفاده کنید. همچنین فضای ساحلی و منظره‌ اقیانوس نیز، مکانی آرامش‌بخش برای گذراندن اوقاتی خوش است.

آدرس: میدان استقلال شهر کلمبو

ساعت کاری: از ۹ صبح تا 11 شب

عکس محوطه بیرونی مرکز خرید آرکید ایندیپندنس اسکوئر

عکسی از محوطه بیرونی مرکز خرید آرکید ایندیپندنس اسکوئر

مراکز خرید سریلانکا؛ بهترین تجربه تفریح و خرید

خرید در سریلانکا، می‌تواند بخشی از تجربه‌ لذت‌بخش سفر به این کشور باشد. شاید بتوان مراکز خرید سریلانکا را مجموعه کاملی از آنچه یک فرد برای تجربه خرید در یک کشور خارجی نیاز دارد، معرفی کرد. برندهای بین‌المللی پوشاک و لوازم الکترونیکی، در کنار سوغات محبوب این کشور مانند چای سیلان معروف و پرطرفدار، لباس‌های محلی، خوراکی‌های خاص و غذاهای معروف جنوب شرقی آسیا، می‌تواند باب میل هر سلیقه‌ای باشد. اگر با تور ترکیبی سریلانکا به این کشور بی‌نظیر سفر کنید، امکان بازدید و خرید از مراکز خرید شهرهای اطراف را نیز خواهید داشت.

سوالات متداول:

۱-چه مراکز خرید مهمی در سریلانکا وجود دارند؟

مرکز خرید مستقل «مجستیک سیتی» در کلمبو یکی از بهترین مراکز خرید این کشور است. این مرکز دارای فروشگاه‌های متنوعی از جمله برندهای محلی و بین‌المللی، رستوران‌ و سینما است. همچنین، مرکز خرید «کرسکت بلوار» نیز یکی دیگر از مراکز محبوب خرید در کلمبو است که انواع محصولات را از لوازم الکترونیکی تا لباس‌های برند دارد.

۲- چگونه به بهترین مراکز خرید در سریلانکا دسترسی داشته باشیم؟

برای دسترسی به بهترین مراکز خرید در سریلانکا، می‌توانید از اپلیکیشن‌های مسافرتی مانند گوگل مپس یا تریپ ادوایزر استفاده کنید تا مکان و نقشه‌ مراکز خرید را بیابید. همچنین، می‌توانید از راهنمایی محلی‌ها و تورهای شهری استفاده کنید تا به مراکز پرطرفدار و معتبر خرید دست پیدا کنید.