بهترین زمان سفر به سریلانکا

دانستنی های سفر 25 مرداد ، 1402 5 دقیقه

بهترین زمان سفر به سریلانکا به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید بررسی شوند. این جزیرۀ گرمسیری زیبا در جنوب آسیا و بین خلیج بنگال و دریای لاکادیو قرار دارد. به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان، از سریلانکا می‌توان به عنوان یکی از جزایر توریستی پرطرفدار یاد کرد.

در ادامه قصد داریم بررسی کنیم آب و هوای سریلانکا به طور کلی در هر فصل چگونه است و چه زمانی بهتر است به این کشور سفر کنیم؟ با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

بررسی آب و هوای سریلانکا در فصول مختلف

سریلانکا را می‌توان یک مقصد گردشگری عالی معرفی کرد؛ زیرا مسافران می‌توانند تلفیق سبک مدرن و سنتی را در این کشور مشاهده کنند. معابد چند هزارساله که زیبایی‌های فوق‌العاده‌ای را در دل خود جای داده‌اند، در کنار سواحلی که به بهشت شباهت دارد، گردشگران زیادی را به سریلانکا جذب می‌کنند. اما اگر در فصل نامناسبی به این جزیره سفر کنید، ممکن است گرفتار باران‌های شدید موسمی شوید.

بنابراین، اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، ابتدا باید پاسخ این سوال را پیدا کنید که آب و هوای سریلانکا به طور کلی در هر فصل چگونه است؟ در ادامه آب و هوای چهار فصل این جزیره زیبا را بررسی خواهیم کرد.

بهترین زمان سفر به سریلانکا

عکسی از مزارع چای در سریلانکا

سفر به سریلانکا در بهار

بهار سریلانکا بسیار سرسبز و زیباست، اما رطوبت و دمای بالایی دارد. به همین دلیل فصل مناسبی برای همه گردشگران نیست. اولین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که از سفر به این جزیره زیبا چه هدفی را دنبال می‌کنید؟ اگر می‌خواهید از سواحل شگفت انگیز آن دیدن کنید و تفریحات آبی انجام دهید، هوای گرم بهار اصلا مناسب نیست؛ اما اگر قصد بازدید از معابد هزار ساله و آثار تاریخی زیبای سریلانکا را دارید، می‌توانید در این فصل سفری به این منطقه داشته باشید.

نکته قابل توجهِ دیگر اینکه بهار فصل مناسبی برای تفریحات ساحلی نیست؛ بنابراین هزینه سفر به سریلانکا در این فصل پایین است و می‌توانید بلیط و هتل خود را با قیمت مناسب رزرو کنید. همچنین اگر علاقه‌مند به دیدن آثار تاریخی هستید، بهار فرصت مناسبی برای سفر به سریلانکا است.

سفر به سریلانکا در تابستان

 آب و هوای فصل تابستان نیز همانند بهار گرم همراه با رطوبت بالاست. علاوه بر این گرما و رطوبت، باید انتظار باران شدید و موسمی را نیز در این فصل داشته باشید. بنابراین، فصل تابستان به دلیل گرما و بارش باران، زمان زیاد مناسبی برای سفر به سریلانکا نیست و مسافرانی کمی در این فصل از سال به این کشور سفر می‌کنند.

تابستان را می‌توان ارزانترین زمان سفر به سریلانکا نامید. تور سریلانکا در این فصل قیمت پایین‌تری نسبت به دیگر روزهای سال دارد. اگر به هر دلیلی تصمیم گرفتید در تابستان به سریلانکا سفر کنید، بهتر است به مناطق شمالی این کشور بروید. در این مناطق بارش کمتر و میزان رطوبت پایین‌تری را تجربه خواهید کرد.

بهترین زمان سفر به سریلانکا

تصویری از سواحل سریلانکا در تابستان

سفر به سریلانکا در پاییز

در فصل پاییز در این کشور دما بین ۲۵ تا ۳۰ درجه است و رطوبت کمتری را شاهد هستیم. باران‌های موسمی نیز متوقف می‌شوند و وزش باد ملایمی جریان دارد. تابش آفتاب در سواحل هم ملایم‌تر شده و می‌توان به راحتی سراغ تفریحات آبی رفت. به همین دلیل، در این فصل مسافران بیشتری به سریلانکا سفر می‌کنند.

بیشتر گردشگرانی که قصد سفر به سواحل زیبای سریلانکا را دارند، پاییز را برای سفر به این جزیره انتخاب می‌کنند. چراکه در این فصل می‌توانند ورزش‌های آبی نظیر قایق‌سواری و غواصی را انجام دهند؛ در رستوران‌های ساحلی و دکه‌های خیابانی جذاب غذا صرف کنند یا از فروشگاه‌های رنگارنگ اطراف ساحل سوغاتی بخرند.

همچنین، در این فصل می‌توان از جاذبه‌های تاریخی کلمبو و معابد چند هزار ساله با معماری‌های شگفت انگیز هم دیدن کرد. اگر هم قصد گرفتن حمام آفتاب را دارید، سواحل سریلانکا در فصل پاییز گزینه فوق‌العاده‌ای برای انجام این کار است. برای این کار، خرید تور ترکیبی سریلانکا گزینۀ خوبی است. دراین‌صورت می‌توانید از مناطق مختلف این کشور در یک سفر بازدید کنید.

سفر به سریلانکا در زمستان

یکی از مشکلات بزرگ گردشگران در فصل زمستان این است که مقصد گردشگری با آب و هوای مناسب کمتر پیدا می‌شود؛ اما وجود سریلانکا این معضل را حل کرده است. اکثر مناطق مختلف دنیا زمستان سردی دارند، ولی در این جزیره می‌توانید آب و هوایی بهشتی را تجربه کنید.

دمای هوای سریلانکا در فصل زمستان، به صورت میانگین ۳۰ درجه سانتی‌گراد است و رطوبت هوا نیز در کمترین حالت ممکن قرار دارد. در چنین شرایطی می‌توانید بهترین تجربه را از سواحل این جزیره داشته باشید. زیبایی محیط و باد ملایم در کنار تفریحات آبی می‌تواند خاطره‌ای فراموش نشدنی را برایتان رقم بزند. همچنین جشنواره‌های زیادی به مناسبت آغاز سال نو میلادی در سریلانکا برگزار می‌شود. البته چون تعداد گردشگران در فصل زمستان زیادتر است، هزینه‌‌های سفر نیز بالاتر خواهد بود.

بهترین فصل سفر به سریلانکا

با آب و هوای فصل‌های مختلف سریلانکا آشنا شدیم، در این بخش به این سوال پاسخ خواهیم داد که بهترین زمان سفر به سریلانکا چه فصلی از سال است؟ آیا بهتر است شش ماه اول سال به این جزیره زیبا سفر کنیم یا شش ماه دوم انتخاب مناسب‌تری است؟

همان‌طور که اشاره کردیم در بیشتر مناطق این کشور در فصل بهار و تابستان شاهد آب و هوای گرم و مرطوب هستیم؛ البته در بهار بارش باران نسبت به تابستان کمتر است. به صورت کلی این فصول به دلیل رطوبت بالا و بارش‌های موسمی برای بازدید از سواحل و تفریحات آبی مناسب نیستند، اما می‌توانید به سراغ معابد و آثار تاریخی چند هزار ساله بروید. نکته قابل توجه پایین آمدن هزینه‌های سفر در این دو فصل سال است.

نیمه دوم سال را می‌توان بهترین فصل سفر به سریلانکا نامید. در این زمان بیشتر مناطق دنیا درگیر برف و سرما هستند، اما در سواحل این جزیره می‌توان زیر تابش آفتاب ملایم به تماشای موج‌های آرام نشست؛ بدون اینکه نگران باران‌های موسمی باشیم. همچنین، خبری از رطوبت بالای هوا هم نیست و به راحتی می‌توانید سراغ انواع تفریحات آبی بروید و یک سفر هیجان انگیز را تجربه کنید.

از آنجایی که پاییز و زمستان فصل‌های مناسب‌تری برای سفر به سریلانکا هستند، هزینه سفر نسبت به دو فصل قبل بیشتر خواهد بود. اگر قصد سفر اقتصادی‌ دارید و به دنبال ارزانترین زمان سفر به سریلانکا هستید، بهار و تابستان گزینه‌های مناسب‌تری هستند؛ اما در صورتی که بودجه بیشتری دارید و می‌خواهید از دیدن سواحل زیبای این کشور جزیره‌ای لذت ببرید، پاییز و زمستان را انتخاب کنید و با اقامت در هتل های سریلانکا از مناظر زیبای اطراف آن لذت ببرید.

انتخاب شما سفر به سریلانکا در چه فصلی از سال است؟

در این مقاله به بررسی آب و هوای سریلانکا پرداختیم و با وضعیت آن در فصل‌های مختلف سال آشنا شدیم. نکته مهمی که در انتخاب بهترین زمان سفر به سریلانکا باید مد نظر بگیرید، هدف شما از این سفر است. با توجه به هدفی که دارید می‌توانید فصل مناسب سفر به این جزیره زیبا را پیدا کنید. اگر تنها قصد بازدید از جاذبه‌های تاریخی را دارید و می‌خواهید سفری ارزان را تجربه کنید، فصل بهار و تابستان انتخاب خوبی هستند. اما در صورتی که عاشق سواحل زیبای این کشور هستید، قصد شرکت در جشنواره‌های متنوع را دارید و هزینه بالای سفر دغدغه شما نیست، پاییز و زمستان را انتخاب کنید. حالا با توجه به این موارد و اینکه می‌دانید سریلانکا کجاست، انتخاب شما کدام فصل از سال است؟ دوست دارید در چه فصلی به سریلانکا سفر کنید؟ نظر خود را با مخاطبان مجلۀ گردشگری برسام در میان بگذارید.

سوالات متداول:

1. بهترین زمان سفر به سریلانکا چه فصلی از سال است؟

باتوجه به آب و هوای گرم و مرطوب و باران‌های موسمی سریلانکا، بهترین زمان سفر به این کشور پاییز و زمستان است.

2. ارزانترین زمان سفر به سریلانکا چه ماهی است؟

گرمای بیش‌ازاندازه و شدت رطوبت هوا در تابستان، باعث شده تا تور سریلانکا در تابستان ارزان‌تر باشد. براین‌اساس ارزانترین ماه سفر به سریلانکا، تیر، مرداد و شهریور است.