هزینه سفر به سریلانکا 2024

دانستنی های سفر 25 بهمن ، 1402 5 دقیقه

سریلانکا از محبوب‌ترین مقصدهای سفر در نزدیکی اقیانوس هند است که به دلیل مناظر طبیعی منحصربه‌فرد و دست نخورده‌اش طر‌فداران زیادی دارد. همه‌ساله گردشگران زیادی از نقاط دور و نزدیک جهان خودشان را به سریلانکا می‌رسانند تا در طبیعت زیبا و آرام‌بخش این کشور، خستگی در کنند. اگر نگران بودجه و هزینه‌ سفر به سریلانکا هستید، به‌راحتی می‌توانید بخش عمده هزینه‌ها را مدیریت کنید. با این توضیح متوجه شده‌اید که هزینه سفر در سریلانکا در مقایسه با بسیاری کشورهای اروپایی و آسیایی ارزانتر است. برای اینکه خیال‌تان از بابت هزینه‌ها در سریلانکا راحت شود، در ادامه به بررسی دقیق‌تر هزینه‌های مختلف در مسافرت به این کشور پرداخته‌ایم.

هزینه ویزا سریلانکا

برای دریافت ویزا سریلانکا نیازی نیست به سفارت‌خانه این کشور مراجعه کنید. کافی است با در دست داشتن اسکن صفحه اول پاسپورتی که حداقل 6 ماه از زمان ورود به سریلانکا اعتبار داشته باشد و اسکن از عکس پرسنلی، ویزای سریلانکا را تحویل بگیرید. اگر مدارک لازم را هنگام ورود به فرودگاه این کشور به متصدی امور گردشگران ارائه دهید، ویزا را دریافت خواهید کرد. هزینه ویزای 30 روزه سریلانکا، 50 دلار است و با عنوان ویزای فرودگاهی شناخته می‌شود. این ویزا برای تمامی گردشگرانی که به سریلانکا سفر می‌کنند، معتبر است.

مانند دیگر سفرهای خارجی، پرداخت هزینه عوارض خروج از کشور برای سریلانکا هم جزو واجبات است. با هربار خروج از کشور، مبلغ عوارض تغییر می‌کند. برای پرداخت مبلغ عوارض خروج از کشور برای سفر به سریلانکا، باید گذرنامه همراه داشته باشید. هزینه عوارض را می‌توانید به صورت اینترنتی یا به صورت حضوری در گیت‌های هوایی و زمینی در لحظه خروج از کشور پرداخت کنید.

تصویری از ویزا سریلانکا

تصویری از ویزا سریلانکا

هزینه پرواز به سریلانکا

هزینه سفر هوایی به سریلانکا به ایرلاین و کلاس پروازی انتخابی شما بستگی دارد. همان طور که می‌دانید، قیمت بلیط سفر به سریلانکا تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند زمان سفر و خدمات پرواز تغییر می‌کند. به عنوان مثال قیمت بلیط هواپیما کلمبو از ۲۰ میلیون تومان شروع می‌شود. ممکن است فکر سفر زمینی به سریلانکا هم در سر داشته باشید؛ اما مسیر سفر زمینی به این کشور از پاکستان و با شرایط سخت‌گیرانه تهیه ویزا می‌گذرد که بهتر است آن را امتحان نکنید.

هزینه اقامت در سریلانکا

سریلانکا کشوری نیست که بتوان بدون برنامه به آنجا سفر کرد. باید قبل از هر چیزی بدانید سریلانکا کجاست. بسته به سبک سفری که انتخاب کردید و سقف هزینه‌ای که برای سفر به سریلانکا در نظر دارید، هزینه اقامت در سریلانکا برایتان متفاوت خواهد بود. اقامت در هتل‌های دو تا چندستاره، هاستل و اقامتگاه بوم‌گردی از موقعیت‌های اقامت در سریلانکاست که می‌توانید بنا به بودجه خود، هریک را تهیه کنید. اگر هم به دنبال اقامتی اقتصادی در سفر به سریلانکا هستید، رزرو هاستل می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. هزینه اقامت در هاستل‌های کلمبو سریلانکا از شبی ۱۰ دلار شروع می‌شود. برای نمونه در زیر هزینه اقامت در برخی هتل‌های سه‌ستاره تا پنج‌ستاره در پایتخت سریلانکا یعنی شهر کلمبو را بررسی کرده‌ایم:

  • قیمت اقامت در هتل سه ستاره کلمبو بین 30 تا 60 دلار برای هر شب اقامت
  • قیمت اقامت در هتل چهار ستاره کلمبو بین 50 تا 100 دلار برای هر شب اقامت
  • قیمت اقامت در هتل پنج ستاره کلمبو شروع قیمت از ۱۰۰ دلار به بالا برای هر شب اقامت

تصویری از یک اقامتگاه در سریلانکا

 تصویری از یک اقامتگاه در سریلانکا

هزینه غذا در سریلانکا

بسته به نوع رستوران یا کافه‌ای که برای صرف غذا در نظر می‌گیرید، هزینه غذا در سریلانکا متفاوت می‌شود. طیفی از رستوران‌های زنجیره‌ای، کافه‌ها و رستوران‌های ارزان و کافه رستوران‌های لوکس پیش روی شما هستند تا بنا به بودجه و سلیقه خود یکی را انتخاب کنید؛ اما به طور متوسط قیمت غذا در سریلانکا برای یک روز حدود ۳۰۰۰ روپیه برایتان تمام می‌شود که نرخ مناسب و ارزانی است. در ادامه میانگین قیمت در سه نوع رستوران‌های کلمبو یعنی رستوران‌های ارزان، لوکس و فست‌فودهای زنجیره‌ای را بیان کردیم تا بتوانید به‌راحتی با یک‌دیگر مقایسه کنید:

۱- رستوران‌های ارزان بین 500 تا 1000 روپیه

۲- شروع قیمت رستوران‌های لوکس از 2000 روپیه

۳- شروع قیمت فست‌فودهای زنجیره‌ای مانند مک‌دونالد از حدود 1600 روپیه

تصویری از غذاهای سریلانکا

تصویری از غذاهای سریلانکا

هزینه رفت‌وآمد در سریلانکا

برای گشت‌وگذار در جاهای دیدنی سریلانکا، انواع و اقسام وسایل حمل و نقل عمومی برای شما فراهم است. اگر بخواهیم نرخ روزانه هزینه سفر در سریلانکا را محاسبه کنیم، به مبلغ متوسط ۷۰۰۰ روپیه می‌رسیم. این مبلغ در مقایسه با هزینه‌های حمل‌ونقل سایر کشورها، ارزان به حساب می‌آید. جابه‌جایی در شهرهای کوچک و بزرگ این کشور با وسایلی مانند توک توک، تاکسی و اتوبوس انجام می‌شود. برای اینکه هزینه رفت‌وآمد در سریلانکا را دقیق‌تر بدانید، در ادامه هزینه هریک از وسایل را به صورت جداگانه بررسی کرده‌ایم.

هزینه تاکسی در سریلانکا

نرخ رفت‌وآمد با تاکسی در سریلانکا از ۱۰۰ روپیه شروع می‌شود و به طور کلی به ازای هر مایل مسافت، ۱۶۰ روپیه هزینه در بر خواهد داشت. از این رو می‌توان هزینه تاکسی در سریلانکا را ارزان دانست.

هزینه توک توک در سریلانکا

متوسط نرخ کرایه توک توک در سفر به سریلانکا از ۱۵۰ تا ۲۰۰ روپیه است.

هزینه اتوبوس در سریلانکا

رفت‌وآمد با اتوبوس، اقتصادی‌ترین روش رفت‌وآمد در کشور سریلانکا است. ساعت کار اتوبوس‌های حمل‌ونقل عمومی از ۶ صبح شروع می‌شود و تا نیمه‌شب ادامه دارد. هزینه بلیط یکطرفه اتوبوس در این کشور ۳۰ روپیه است. علاوه بر وسایل حمل‌ونقل عمومی، تاکسی‌های اینترنتی مثل اوبر، گت و پیک آپ می هم از رایج‌ترین گزینه‌های جابه‌جایی در شهر کلمبو است.

تصویری از وسایل نقلیه در سریلانکا

تصویری از وسایل نقلیه در سریلانکا

هزینه تفریحات در سریلانکا

در بازدید از جاهای دیدنی سریلانکا متوجه خواهید شد که تعداد زیادی از این جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مانند ریتاگالا رایگان هستند؛ اما برای اینکه از هزینه بازدید از جاهای دیدنی سریلانکا مطمئن شوید و بتوانید برای گشت‌وگذار در این کشور برنامه‌ریزی کنید، فهرستی از هزینه ورودی مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور را برایتان آماده کرده‌ایم.

۱- صخره سیگیریا و موزه آن: 30 دلار

۲- موزه سیگیریا: 5 دلار

۳- صخره پیدورنگالا: 1000 روپیه

۴- شهر باستانی پلونارووا: 25 دلار

۵- آکواریوم واترورلد: 550 روپیه

۶- باغ وحش پیناولا: 250 روپیه

۷- قلعه ریچموند: 500 روپیه

۸- قایق سواری در سریلانکا: شروع قیمت از 5 دلار

تصویری از شهر باستانی پلونارووا

تصویری از شهر باستانی پلونارووا

هزینه تماس و اینترنت در سریلانکا

اگر از کسانی هستید که در مسافرت‌ها با تماس تلفنی و تصویری با دوستان و آشنایان خود صحبت می‌کنید و نگران هزینه تماس و اینترنت در سریلانکا هستید، خبر خوبی برایتان داریم. سریلانکا در زمینه هزینه ارزان موبایل در دنیا، رتبه دوم را کسب کرده است. دو اپراتور اصلی این کشور یعنی ایرتل و موبی تل آماده‌اند تا سیم‌کارت‌های گردشگری ارزان و با هزینه تماس و اینترنت مقرون‌به‌صرفه را در اختیار مسافران قرار دهند. 

البته با همه این توصیفات، پیشنهاد ما برای خرید و تهیه سیم‌کارت گردشگری، استفاده از خدمات شرکت موبی تل است که از پوشش شبکه گسترده‌ای هم دارد. برای خرید سیم کارت در سریلانکا باید اصل پاسپورت همراهتان باشد. بهترین گزینه برای استفاده از خدمات مخابراتی در سفرهای بلندمدت، تهیه سیم‌کارت داخلی کشور مبدأ است. با این حال ممکن است بخواهید از سیم‌کارت ایرانی خود در سفر به سریلانکا استفاده کنید؛ در این صورت بهتر است برای صرفه‌جویی در هزینه سفر در سریلانکا از هزینه‌های سرویس رومینگ اپراتور خود باخبر شوید. ما در مقاله سریلانکا بهتره یا تایلند به طور کامل این ۲ کشور را مقایسه و بررسی کرده‌ایم.

تصویری از باجه خرید سیمکارت در سریلانکا

تصویری از باجه خرید سیمکارت در سریلانکا

هزینه تور سریلانکا

برای سفر به سریلانکا دو راه پیش روی شماست؛ سفر به صورت شخصی و سفر با تور سریلانکا. هزینه سفر به سریلانکا با تور گران‌تر از هزینه سفر شخصی به این کشور برایتان تمام می‌شود. هزینه سفر در سریلانکا با تور شامل هزینه بلیط هواپیما، هتل، ترانسفر، بیمه مسافرتی و هزینه‌های ورودی جاذبه‌های گردشگری می‌شود. به عنوان مثال هزینه سفر به سریلانکا 1403 با تور در صورت اقامت یک‌هفته‌ای در هتل‌های سه‌ستاره، تقریبا مبلغ 46 میلیون تومان، برای اقامت در هتل‌های چهارستاره، مبلغ 60 میلیون و در صورت رزرو هتل‌های پنج‌ستاره 80 میلیون تومان است؛ 

اما وقتی بخواهید هزینه سفر به سریلانکا بدون تور را بپردازید، چون دست‌تان در انتخاب شرایط سفر شامل نوع هتل و بلیط هواپیما باز است، سفر ارزانتری خواهید داشت. همچنین در سفر به سریلانکا با تور، آزادی کمتری برای بازدید از جاهای دیدنی و مکان‌های دلخواه خود دارید؛ اما در عوض تمامی اسباب سفر از جمله اقامت راحت و برنامه بازدید از جاهای دیدنی مهیا است و خاطرتان از این بابت آسوده است که وقت کافی برای بازدید از اکثر جاذبه‌های گردشگری و خرید سوغات سریلانکا دارید.

ارزانترین زمان سفر به سریلانکا

بهترین زمان سفر به سریلانکا، زمانی است قیمت تورها و بلیط هواپیما مناسب باشد. قیمت بلیط سفر به سریلانکا در ماه‌های دسامبر تا آوریل به گران‌ترین حالت خود می‌رسد؛ چون آب‌و‌هوای سریلانکا در فاصله بین این چند ماه معتدل و بهاری است و مسافرت‌های بیشتری به مقصد این کشور انجام می‌شود. استقبال گردشگران از سفر به سریلانکا در این ماه‌ها باعث می‌شود تا هزینه سفر در سریلانکا شامل هزینه اقامت، تور و بلیط هواپیما به شدت افزایش پیدا کند.

به این ترتیب اگر دوست دارید در فصل بارندگی‌های پیوسته و روزانه به این کشور سفر کنید، خوش‌شانسی به شما روی آورده است؛ چون ارزانترین زمان سفر به سریلانکا همین موقع است. ماه‌های می تا اکتبر که معادل ماه‌های اردیبهشت تا آبان ماه در تقویم ایرانی است، ارزانترین زمان سفر به سریلانکا است. در غیر این صورت برای اینکه در خوش‌آب‌وهواترین زمان سفر به سریلانکا، به این کشور راهی شوید باید بیشترین هزینه مسافرت به سریلانکا را بپردازید.

تصویری از سریلانکا

نمایی زیبا از سریلانکا

هزینه های کلی سفر به سریلانکا

همان‌طور که گفتیم، سریلانکا به دلیل هزینه‌های ارزان اقامت، خرید بلیط، غذا و حمل‌ونقل از اقتصادی‌ترین سفرهای خارجی به حساب می‌آید. طبق برآورد سایت باجت یور تریپ، اگر بخواهید سفری خاطره‌انگیز و ارزان در کشور سریلانکا داشته باشید، باید برای هزینه حدودی ۲۰ تا ۳۰ دلار به ازای هر روز اقامت در این کشور برنامه‌ریزی کنید. این نرخ با درنظرگرفتن هزینه‌هایی مانند رزرو هتل و اقامتگاه، بازدید از جاهای دیدنی سریلانکا و هزینه جابه‌جایی و اقلام خوراکی تخمین زده شده است. در صورتی که مایل هستید سفر راحت‌تر و پروپیمان‌تری داشته باشید، باید هزینه روزانه سفر در سریلانکا را تا ۵۰ دلار در نظر بگیرید. همچنین مراجعه به مراکز خرید سریلانکا و خرید سوغاتی نیز باعث می‌شود هزینه سفر به سریلانکا بیشتر شود.

هزینه سفر به سریلانکا؛ طبل توخالی قیمت ها

در این نوشته به جنبه‌های مختلف هزینه سفر در سریلانکا شامل هزینه سفر هوایی به سریلانکا، اقامت در سریلانکا و هزینه‌های رفت‌وآمد و غذا پرداختیم. امیدواریم از بررسی‌ها و نتایج این مقاله برای مدیریت هزینه‌هایتان در سفر به سریلانکا استفاده کنید و سفر اقتصادی و به یادماندنی داشته باشید. اگر خواستید چند مقصد گوناگون را در سفر به این کشور ببینید، می‌توانید با خرید تور ترکیبی سریلانکا به این رویا هم رنگ واقعیت بدهید. اگر ترفندی برای برنامه‌ریزی مالی قیمت سفر در سریلانکا دارید که برایتان مفید بوده، با همراهان خود در این مجله گردشگری در میان بگذارید.

سوالات متداول

۱- متوسط ​​هزینه سفر به سریلانکا چقدر است؟

هزینه سفر به سریلانکا به عوامل مختلفی از جمله فصل سفر، مدت زمان اقامت، انتخاب امکانات و خدمات و سطح رفاه مورد نظر بستگی دارد. اما به طور متوسط، هزینه سفر به سریلانکا برای یک توریست می‌تواند حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا برای یک هفته باشد. البته این مقدار ممکن است بسته به سلیقه و نیازهای شخصی متغیر باشد.

۲- کدام عوامل بر هزینه سفر به سریلانکا تاثیر می‌گذارند؟

عوامل مختلفی بر هزینه سفر به سریلانکا تاثیر می‌گذارند؛ مثلا امکانات اقامتی (هتل، مهمانسرا و غیره)، حمل‌ونقل (پرواز، اجاره خودرو و حمل‌ونقل عمومی)، تورها و فعالیت‌های تفریحی، تغذیه (رستوران‌ها، خوراکی‌ها)، خرید اقلام سوغاتی و همچنین هزینه‌های مربوط به ویزا و بیمه سفر.