دروازه حادریان Hadrian’s Gate

جاذبه های گردشگری 11 مهر ، 1397 5 دقیقه

دروازه حادریان واقع در بلوار آتاتورک در مرکز شهر آنتالیا،  یک جاذبه ی تاریخی خیره کننده است که به 130 سال قبل از میلاد باز می گردد. 
هنگامی که شما در اطراف آنتالیا هستید، می توانید از دروازه ی حادریان دیدن کنید. دروازه ای که ساخت آن به  130 سال قبل از میلاد می رسد و در اصل برای دیدار امپراتور روم ساخته شده است. جای تعجب نیست که این ساختمان تاریخی نیز یکی از ورودی های اصلی به کلاچی، بخش زیبای تاریخ شهر است.


دروازه حادریان

دروازه با نام  Hadriyanüs Kapısı در ترکیه شناخته شده و از جنس مرمر سفید با 8 ستون از جنس گرانیت است .
همچنین بدانید که برج جنوبی، به عنوان برج یولیا سانتا شناخته می شود و کاملا متمایز با دیگری ست و با یک کتیبه سنگی مشخص می شود که تاریخ ساخت آن را نشان می دهد. 
دروازه هادریان دارای سه گذرگاه سرپوشیده است که به طاق‌های سه‌گانه مشهور است و در ارتفاع حدود هشت متر  و در دو طرف چهار پایه نگهدارنده قرار گرفته است. 
انعکاسی در بالای دروازه نیزمشهود است و به دو طرف با ارتفاع 1.28 متر گسترش می یابد، از جمله یک تزئین  زیبا با گل های گلدار و یک چوب کریستال که سرِ شیر را در میان تصاویر دیگر نشان می دهد. 


Hadrian’s Gate دروازه حادریان

امروزه این شهر یکی از مهمترین نقاط دیدنی آنتالیا است و به خانه های قدیمی، رستوران ها و مغازه های لذت بخش شهر قدیمی تبدیل شده است. پس از دروازه هادیان، با حدود 10 دقیقه پیاده روی به منظره زیبای شهر و دریا می رسید که لیموناد خنک در کافه ها سرو می شود که  تجربه ای خاص در آنتالیا است.