ویزا توریستی ژاپن

   

مدارک لازم برای ویزای توریستی ژاپن

    

مدارک لازم برای ویزای توریستی ژاپن برای ارائه به سفارت جهت سفر با تور ژاپن با توجه به شغل و سایر شرایط شما می تواند متفاوت باشد که در این مطلب به بررسی آن ها پرداخته ایم.

  

مدارک مورد نیاز سفارت ژاپن

   

1) گذرنامه متقاضی همراه با گذرنامه‌های قدیمی

2) کپی صفحه مشخصات فردی و صفحه بعد ازآن (کپی صفحات ۲ و ۳ گذرنامه)

3) شش قطعه عکس 4.5*3.5 سانتی متر زمینه سفید جدید نهایتا 6 ماه اخیر (مشخصات عکس بدون حاشیه از روبرو رنگی بدون عینک رعایت فاصله بالای سر و چانه با قسمت بالا و پایین کادرعکس)

4)  شناسنامه متقاضی ویزا به همراه ترجمه انگلیسی رسمی آن و مهر دادگستری.

5) کپی ویزاهای مهم قبلی مانند شنگن انگلیس، آمریکا، کانادا

  

مدارک شغلی مورد نیاز برای ویزای توریستی ژاپن

  

 مشاغل آزاد:  ترجمه رسمی دادگستری از جواز کسب یا روزنامه رسمی شرکت

 پزشکان: ترجمه رسمی دادگستری . پروانه نظام پزشکی.

 مهندسان: ترجمه رسمی دادگستری پروانه مهندسی یا مدرک عضویت در نظام مهندسی (اگر در کشور دیگری شاغل هستند گواهی اشتغال به کار در آن شرکت را ارائه کنند).

 کارمندان: اداره‌ها و یا شرکتهای خصوصی گواهی اشتغال به کار از شرکت و سازمان مربوطه به همراه بیمه.

پیمانکاران: ترجمه رسمی دادگستری مجوز ساخت آخرین ساختمان از شهرداری مشاغل دولتی ترجمه رسمی دادگستری حکم کارگزینی به همراه فیش حقوقی و بیمه

 دانش آموزان و دانشجویان: ترجمه رسمی دادگستری گواهی اشتغال به تحصیل.

 بازنشستگان: ترجمه رسمی دادگستری حکم بازنشستگی ( افراد بیمه شده سابقه بیمه خود را پرینت کرده و به اداره بیمه مربوطه ،برده تایید کنند و نامه تایید شده را ترجمه رسمی دادگستری نمایند).

   

مدارک مالی لازم مدارک برای سفارت ژاپن

   

 پرینت از حساب بانکی به زبان انگلیسی حداقل ۳ ماهه و حداکثر ۶ ماهه قبل ازاقدام برای ویزا (زمان صدور پرینت بانکی حداقل ۵ روز قبل از اقدام وقت سفارت برای ارائه مدارک ویزا می‌باشد).

 موجودی به ازای هر نفر حداقل ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان باشد. میزان موجودی باید با گردش سه ماهه حساب بانکی متناسب باشد، بنابراین از ارائه حساب‌هایی که موجودی بسیار بالا و غیر معقول دارند بپرهیزید.

 ارائه ضمانت نامه بانکی یا ضمانت نقدی، حداقل به مبلغ 500 میلیون تومان است .لازم به ذکر است مقدار مبلغ ضمانت نامه نسبت به مدارک پرونده تعیین می‌گردد .

ارائه مدارک اقامتی در صورت داشتن اقامت کشور دیگر به جز ایران

( برای کلیه مدارک فارسی، ترجمه رسمی با تایید و مهر دادگستری صادره در سه ماه اخیر مورد نیاز است در صورت درخواست مدارک بیشتر از سوی سفارت در زمان بررسی ویزا متقاضی موظف است آن را تهیه و ارائه دهد).

 

قابل توجه متقاضیان محترم:

با توجه به این نکته که کلیه مدارک ارائه شده توسط شرکت مجری و سفارت مورد استعلام قرار می گیرد، توصیه می گردد، کلیه مدارک مستند و قابل استعلام باشند.