با منطقه ایچملر مارماریس بیشتر آشنا شوید

جاذبه های گردشگری 28 فروردین ، 1403 5 دقیقه

شهر ایچملر، منطقه‌ای ساحلی و رویایی در آغوش دریای اژه است که در ۸ کیلومتری شهر توریستی مارماریس قرار دارد. این منطقه با ساحل شنی ۶ کیلومتری، درختان نخل سربه فلک کشیده و آب‌های کریستالی خود، به عنوان یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری ترکیه شناخته می‌شود. در این مقاله قصد داریم منطقه ایچملر مارماریس را با تفریحات و جاذبه‌های دیدنی آن به شما معرفی کنیم.

ایچملر مارماریس کجاست؟

ایچملر گویی از دل یک نقاشی به واقعیت پیوسته است. آرامش حاکم بر منطقه، نسیم خنک دریا و منظره فریبنده کوه‌های تاوروس تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را از جاهای دیدنی مارماریس برای شما به ارمغان می‌آورد. در شهر ایچملر برای هر سلیقه‌ فعالیت لذتبخشی وجود دارد.

علاقه‌مندان به آفتاب گرفتن و شنا می‌توانند در ساحل زیبای منطقه استراحت کنند. برای کسانی که به دنبال هیجان هستند، تفریحات آبی متنوعی مانند جت اسکی، غواصی و قایق‌سواری وجود دارد. شب‌های ایچملر نیز جذابیت خود را دارد. رستوران‌های متنوع با غذاهای لذیذ ترکی و بین‌المللی، کافه‌های دنج و موسیقی زنده، فضایی شاد و به‌یادماندنی را برای شما خلق می‌کنند.

تصویری از ایچملر در مارماریس

نمایی زیبا از ایچملر مارماریس

تفریحات ایچملر مارماریس

ساحل شهر ایچملر در مارماریس به دلیل جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی که دارد و استقبال گردشگران، به مرور زمان تفریحات و امکانات گسترده‌ای را در اطراف خود جذب کرده است. در ادامه به چند مقصد تفریحی بسیار معروف در این ساحل می‌پردازیم.

دلفیناریوم مارماریس

در نمایش‌های دلفیناریوم مارماریس، شاهد رقص و آکروبات ستاره‌های دریا خواهید بود. دلفین‌های باهوش با انجام حرکات عجیب و دیدنی، شما را مجذوب خود می‌کنند. این نمایش‌ها نه تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگسالان نیز جذاب و سرگرم‌کننده است. البته لازم است قبل از هر چیز، آب و هوای مارماریس را بررسی کنید تا در فصل سرما برای بازدید از دلفیناریوم نروید.

دلفیناریوم مارماریس علاوه بر نمایش‌های سرگرم‌کننده، خدمات درمانی منحصربه‌فردی را با استفاده از دلفین‌ها ارائه می‌دهد. شنا با دلفین‌ها برای کودکان و بزرگسالانی که از مشکلات جسمی و روانی رنج می‌برند، فواید بسیاری دارد. این فعالیت به کاهش استرس، اضطراب، و افسردگی کمک می‌کند و باعث افزایش اعتماد به نفس و ارتباط با دیگران می‌شود.

حمام ترکی ایچملر مارماریس

در حمام ترکی مارماریس، گویی در میان زمان عبور می‌کنید. معماری سنتی حمام، با سقف‌های گنبدی، ستون‌های مرمری، و نورپردازی ملایم، شما را به قرن‌ها پیش می‌برد. در این محیط آرامش‌بخش، می‌توانید تمام فشارها و استرس‌های زندگی روزمره را فراموش کنید.

خدمات حمام ترکی مارماریس تنوع بسیاری دارد. پس از ورود به حمام، بدن شما با آب گرم و صابون طبیعی پاکسازی می‌شود. سپس، ماساژورهای حرفه‌ای با استفاده از حرکات سنتی و روغن‌های معطر، خستگی را از تن شما بیرون می‌کنند. در نهایت، می‌توانید در جکوزی یا استخر آب سرد استراحت کنید و آرامش را به طور کامل تجربه کنید.

حمام ترکی مارماریس نه تنها برای آرامش و سلامتی مفید است، بلکه فواید بسیاری برای پوست و مو نیز دارد. حرارت و بخار حمام باعث باز شدن منافذ پوست و پاکسازی عمیق آن می‌شود. همچنین، ماساژ باعث افزایش جریان خون در پوست و مو شده و به رشد و سلامتی آن‌ها کمک می‌کند.

تصویری از یک حمام ترکی

عکس حمام ترکی ایچملر

قایق سواری در ساحل ایچملر 

در این سفر دریایی، تنوع چشمگیری منتظر شماست. از گشت و گذار در بندر مارماریس و تماشای قایق‌ها و کشتی‌های رنگارنگ شروع کنید. سپس، راهی ساحل ایچملر شوید و در آغوش آب‌های کریستالی و شن‌های نرم غرق در آرامش شوید. جزیره‌های اطراف مارماریس با طبیعت بکر و دنیای زیر آب شگفت‌انگیز، شما را به یک ماجراجویی هیجان‌انگیز دعوت می‌کنند. در نهایت، عبور از داخل غارهای مختلف و مشاهده استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌ها، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما به یادگار می‌گذارد.

طی تور گردشگری مارماریس و قایق سواری در جزایر، غارهل و دریا با مناظر بسیار زیبا و مناظر سرسبزی برخورد خواهید کرد. این قایق‌سواری جذاب و مهیج معمولا از صبح آغاز شده و تا شب ادامه دارد.

یکی از مسیرهای جذاب برای قایق سواری منطقه دالیان است. دالیان با طبیعت جذاب، سواحل و جاذبه‌های تاریخی بسیار، یکی از جاذبه‌هایی است که می‌توانید لحظات خاطره‌انگیزی آنجا بسازید. اگر نمی‌دانید دالیان مارماریس کجاست می‌توانید به مطلبی که در این‌باره منتشر کرده‌ایم مراجعه کنید و این منطقه را بهتر بشناسید.

تصویر یک قایق در دریا

تصویری از قایق سواری در سواحل ایچملر

بازدید از آبشارهای دره ساکلیکنت ایچملر

در ساحل رویایی شهر ایچملر، محل مرموزی به نام دره ساکلیکنت پنهان شده است. این دره با آبشارهای خروشان، صخره‌های سربه‌فلک‌کشیده و طبیعت بکر، شما را به یک سفر هیجان‌انگیز و به یاد ماندنی در قلب طبیعت دعوت می‌کند.

در ورود به دره ساکلیکنت، گویی روی زمین وارد بهشت شده‌اید. صدای آبشارها که در هوا پیچیده است، نسیم خنک کوهستانی و سبز بی‌نظیر درختان و گیاهان، شما را در خلسه‌ای لذتبخش فرو می‌برد. قدم زدن در مسیر پیاده‌روی دره، عبور از روی پل‌های معلق و تماشای منظره عظیم آبشارها را هرگز از یاد نخواهید برد.

در طول مسیر گشت و گذار در دره ساکلیکنت، می‌توانید از فعالیت‌های مختلفی لذت ببرید. شنا در آب‌های خنک و زلال رودخانه، قایق‌سواری در میان آبشارها و پیاده‌روی در مسیرهای کوهستانی از جمله این فعالیت‌ها هستند. همچنین، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی در محوطه دره وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها استراحت کنید و از غذاهای خوشمزه و نوشیدنی‌های خنک لذت ببرید.

تصویری از دره ساکلیکنت در ایچملر

تصویری از دره ساکلیکنت در ایچملر

پارک های آبی نزدیک ایچملر مارماریس

در نزدیکی ساحل ایچملر چند پارک آبی محبوب و مجهز قرار دارند که به خصوص اگر در تابستان با تور ترکیبی ترکیه به این منطقه سفر کردید، حداقل از یکی‌شان بازدید کنید. 

پارک آبی ددمان ایچملر مارماریس

پارک آبی ددمان که در مرکز ایچملر واقع شده است، دارای طیف وسیعی از سرسره‌ها و جاذبه‌ها برای تمام سنین، از جمله استخر موج، رودخانه تنبل و سرسره‌های مسابقه‌ای است. همچنین یک منطقه مخصوص کودکان با سرسره‌ها و استخرهای کم عمق وجود دارد.

پارک آبی آکوا فانتزی

این پارک که در فاصله کمی از شهر ایچملر واقع شده است، دارای مجموعه‌ای هیجان‌انگیز از سرسره‌ها، از جمله سرسره کامیکازه، سرسره یو و سرسره سیاه است. همچنین یک منطقه استخر بزرگ و یک زمین بازی برای کودکان وجود دارد. پارک آبی آتلانتیس نیز یکی دیگر از مجموعه‌های تفریحی آبی در نزدیکی ایچملر است که می‌توانید به آن سر بزنید.

پارک آبی مارماریس

پارک آبی مارماریس بزرگترین پارک آبی در منطقه است. این پارک دارای طیف وسیعی از سرسره‌ها و استخرها، و همچنین یک پارک تفریحی و یک دلفیناریوم است.

امکانات رفاهی ساحل ایچملر مارماریس

ساحلی به محبوبیت ایچملر و با حجم گردشگرانی که در فصل‌های مختلف سال به خود جذب می‌کند، قاعدتا باید امکانات رفاهی کامل و رضایت‌بخشی ارائه کند؛ که البته به خوبی از عهده این کار برآمده است. امکانات ساحل ایچملر عبارتند از:

  • مراکز برگزاری ورزش‌های آبی مانند غواصی، جت اسکی، قایق سواری و ارائه لوازم
  • فروشگاه 
  • کافه‌ها و رستوران‌های متنوع
  • اجاره آفتابگیر و تخت
  • حمام و دوش
  • سرویس بهداشتی
  • امکانات پزشکی
  • پارکینگ
  • اقامتگاه

موارد گفته‌شده تنها برخی از امکانات رفاهی این ساحل هستند.

بهترین هتل های منطقه ایچملر مارماریس

ساحل ایچملر خود یک منطقه گردشگری جداگانه از مارماریس محسوب می‌شود و به دلیل محبوبیتی که دارد، هتل‌های زیادی در این منطقه افتتاح شده و آماده پذیرایی از مسافران هستند. در اینجا باهم برخی از بهترین هتل‌های ساحل ایچملر در مارماریس را می‌شناسیم:

  • هتل و اسپا ایچملر پالاس
  • هتل گرند یازیچی کلاب مارماریس پالاس
  • هتل الیت ورلد مارماریس
  • هتل مارماریس بی

تصویری از هتل گرند یازیچی کلاب مارماریس پالاس

    تصویری از هتل گرند یازیچی کلاب مارماریس پالاس

    مراکز خرید منطقه ایچملر مارماریس

    مگر می‌شود در اطراف یکی از بهترین سواحل دریای اژه در ترکیه، مرکز خرید نباشد؟ در ایچملر چند مرکز خرید بسیار خوب و کامل وجود دارد که جدا از مراکز خرید مارماریس، بسیار جذاب و کارآمد هستند. در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

    مرکز خرید مارماریس

    مرکز خرید مارماریس دارای طیف وسیعی از مغازه‌ها، از جمله برندهای بین‌المللی و محلی است. همچنین یک سینما، یک سالن بولینگ و یک زمین بازی برای کودکان از دیگر امکانات این مجموعه است. این مرکز خرید در مرکز مارماریس واقع شده است و ساعات کاری آن از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

    مرکز خرید لاچینا

    مرکز خرید لاچینا نیز در مرکز شهر ایچملر واقع شده است و بوتیک‌های لباس، جواهرفروشی‌ها و مغازه‌های سوغاتی فروشی از عمده فروشگاه‌های آن است. سوپرمارکت و کافه نیز در این مجموعه وجود دارد. لاچینا سنتر از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب باز است.

    مرکز خرید تانساش ایچملر مارماریس

    بیش از ۲۰۰ فروشگاه از انواع لوازم خانگی، الکترونیکی، پوشاک و اکسسوری در تانساش ارائه می‌شود. سینما، یک سالن بولینگ، کافه، رستوران و یک زمین بازی کودکان نیز در این مجموعه برای رفاه بیشتر بازدیدکنندگان وجود دارد. این مجموعه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب برای عموم مردم باز است.

    بازار ایچملر مارماریس

    اگر بازار ایچملر را معرفی نمی‌‎کردیم جای یک بازار سنتی و محلی در میان مراکز خرید خالی بود. طیف وسیعی از محصولات محلی، از جمله میوه‌ها، سبزیجات، لباس، صنایع دستی و سوغاتی در این بازار عرضه می شود. بازار ایچملر هر روز هفته باز است.

    تصویری از یک مغازه صنایع دستی در بازار ایچملر مارماریس

    تصویری از یک مغازه صنایع دستی در بازار ایچملر مارماریس

    نحوه دسترسی از مرکز شهر مارماریس به منطقه ایچملر

    چند راه برای رفتن از مرکز شهر مارماریس به ایچملر وجود دارد که اگر راهنمای سفر به مارماریس را بخوانید از جزئیات آن بیشتر مطلع می‌شوید. اتوبوس‌های دولتی به طور مرتب بین مرکز شهر مارماریس و ایچملر تردد می‌کنند. این ارزان‌ترین راه برای رفتن به ایچملر است، اما همچنین کندترین راه است. 

    دلموش‌ها نیز ون‌های اشتراکی هستند که بین مارماریس و ایچملر تردد می‌کنند. آنها سریع‌تر از اتوبوس‌ها، اما کمی گران‌تر هستند. تاکسی‌ها هم راهی سریع و گران برای رفتن به ایچملر هستند.

    در طول فصل تابستان، قایق‌هایی بین مارماریس و ایچملر تردد می‌کنند. این یک راه زیبا برای سفر به ایچملر و همچنین سریع‌ترین راه است.

    بهترین راه برای رفتن به شهر ایچملر به بودجه و زمان شما بستگی دارد. اگر به دنبال ارزان‌ترین راه هستید، اتوبوس را انتخاب کنید. اگر به دنبال سریع‌ترین راه هستید، تاکسی یا قایق را انتخاب کنید. اگر به دنبال یک راه زیبا برای سفر هستید، قایق را انتخاب کنید.

    در اینجا چند نکته اضافی برای رفتن از مرکز شهر مارماریس به ایچملر آورده شده است:

    ۱-اگر با اتوبوس یا دلموش سفر می‌کنید، باید در ایستگاه اتوبوس مارماریس سوار شوید. ایستگاه اتوبوس در مرکز شهر، نزدیک میدان آتاتورک واقع شده است.

    ۲- اگر با تاکسی سفر می‌کنید، می‌توانید از هر نقطه از مرکز شهر مارماریس تاکسی بگیرید.

    ۳- اگر با قایق سفر می‌کنید، می‌توانید از اسکله مارماریس سوار قایق شوید. اسکله در مرکز شهر، نزدیک قلعه و موزه مارماریس واقع شده است.

    ۴- اگر قصد دارید با اتوبوس یا دلموش برگردید، باید در ایستگاه اتوبوس ایچملر سوار شوید. ایستگاه اتوبوس در مرکز ایچملر، نزدیک میدان شهرداری واقع شده است.

    ۵- اگر قصد دارید با تاکسی برگردید، می‌توانید از هر نقطه ایچملر تاکسی بگیرید.

    ۶- اگر قصد دارید با قایق برگردید، می‌توانید از اسکله ایچملر سوار قایق شوید. اسکله در مرکز ایچملر، نزدیک ساحل ایچملر واقع شده است.

    نحوه رفتن از فرودگاه مارماریس به منطقه ایچملر مارماریس

     اتوبوس‌های هاواس مرتبا بین فرودگاه مارماریس و دالامان تردد می‌کنند. از آنجا می‌توانید با اتوبوس یا دلموش به ایچملر مارماریس بروید. از فرودگاه دالامان تا ساحل شهر ایچملر را با تاکسی نیز می‌توانید طی کنید که راه ارزانی نیست. چندین شرکت ترانسفر خصوصی نیز وجود دارند که خدمات ترانسفر را از فرودگاه دالامان به ایچملر مارماریس ارائه می‌دهند. این گزینه گرانتر از اتوبوس، اما راحت‌تر و سریع‌تر است.

    ایچملر مارماریس، آغوش گرمی در ساحل مدیترانه

    سفر به ساحل ایچملر مارماریس می‌تواند بهترین تجربه گردشگری زندگی‌تان را رقم بزند. این ساحل زیبای کارت پستالی که تصویر جذابیت‌های آن تا آخر عمر از ذهن‌تان پاک نخواهد شد، آغوش گرمی است که در میان آن می‌توانید آرامش ذهن و جسم‌ را بازیابی کرده و حتی تا مدت‌ها پس از بازگشت از سفر، در حال و هوای آن آرامش زندگی کنید. اگر به دنبال یک سفر آرامش‌بخش و در عین حال هیجان‌انگیز هستید، ایچملر انتخابی مناسب برای شماست و خرید تور مارماریس بهترین اقدامی است که می‌توانید برای خاطره‌سازی در ایچملر انجام دهید. این منطقه با زیبایی‌های طبیعی بی‌نظیر، امکانات تفریحی متنوع و فضای آرامش‌بخش خود، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را در ذهن شما نقش خواهد بست.

    سوالات متداول:

    ۱- آب و هوای ایچملر مارماریس چگونه است؟

    آب و هوای ایچملر مارماریس به طور کلی معتدل و مدیترانه‌ای است. تابستان‌ها گرم و خشک و زمستان‌ها معتدل و بارانی می‌باشد. در تابستان دما معمولا بین 25 تا 35 درجه سانتی‌گراد است و در زمستان به حدود 10 تا 15 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

    ۲- فعالیت‌های گردشگری جذاب در ایچملر مارماریس چیست؟

    ایچملر مارماریس معروف به سواحل زیبا، فعالیت‌های دریایی متنوع و فرهنگ محلی است. بنابراین، فعالیت‌هایی مانند شنا، قایقرانی، تفریحات دریایی، بازدید از بازارهای محلی، گشت و گذار در روستاهای ساحلی و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهر از جمله فعالیت‌های محبوب گردشگری در این منطقه محسوب می‌شوند.