مسجد ییولی مناره آنتالیا (Yivli Minare Mosque, Antalya)

جاذبه های گردشگری 10 مهر ، 1397 5 دقیقه

Yivli Minare  یک مسجد تاریخی در آنتالیاست. مناره رشته ای مسجد، که با کاشی های آبی تزیین شده، یک نقطه عطف و نماد شهر است. مسجد در Kaleiçi واقع شده است.

یکی از تفریحاتی که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند آثار تاریخی و قدیمی بسیاری است که در این شهر وجود دارد. وجود مسجد های بزرگ و مناره های بلند به همراه ساحل و دریای بی نظیر تمام آنچه را که شما در می‌خواهید برآورده می‌کند که از بارزترین آن مسجد مناره آنتالیا می‌باشد.
مناره رشته ای مسجد، که با کاشی های آبی تزیین شده، یک نقطه عطف و نماد شهر محسوب می شود. مسجد در Kaleiçi واقع شده است.
این مسجد ابتدا در سال 1230 ساخته شد و در سال 1373 به طور کامل بازسازی شد و 125 متر ارتفاع دارد و روی یک پایه ی مربع سنگی ساخته شده و دارای هشت بخش فلزی است. اولین ساختمان در ابتدا کلیسای بیزانس بوده و ممکن است در زمان حکومت سلطان سلجوقی، به یک مسجد تبدیل شود.


مسجد ییولی مناره آنتالیا (Yivli Minare Mosque, Antalya)

مسجد اصلی در قرن چهاردهم ویران شد و یک مسجد جدید ساخته شد که با شش گنبد یکی از قدیمی ترین نمونه هایی از ساخت چند گنبد در آناتولی است. امروزه این مکان به موزه آنتالیا تبدیل شده و شامل لباس، ظروف آشپزخانه، گلدوزی، پرده ها و آستر، جوراب، کیف، کیسه ها، زیور آلات، و چادرهای عشایری ست. این مجموعه در سال 1974 به عموم باز شد.

این مسجد در کلاچی، موازی خیابان جمهموری در کنار میدان کاله کپیسی واقع شده و مناره این مسجد که با کاشی های آبی تیره تزئین شده است و به عنوان سمبل و نماد شهر آنتالیا و از جاذبه های گردشگری آنتالیا می باشد.

شما عزیزان می توانید با استفاده از تورهای آنتالیا به این شهر توریستی سفر کنید. 
آدرس: ترکیه، آنتالیا، مرادپاشا، محمدحسین سلجوقی.