سوغات خاص بدروم

جاذبه های گردشگری 29 خرداد ، 1397 5 دقیقه

از جاذبه های گردشگری بدروم می توان به سوغات رنگارنگش اشاره کرد . سوغات معروف و خاص این شهر زیبا ، صنایع دستی و انواع تزئینات و شیرینی ها می باشد .


1-چشم نظر : 

 یک دانه ی شیشه ای است که توسط یک میدان شیشه ای آبی با نقطه ای آبی یا سیاه و سفید روی مرکز سفید یا زرد مشخص می شود.
از لحاظ تاریخی، مهره آبی به عنوان یک آیتم مهم از فرهنگ مردمی در ترکیه ست. این مهره احتمالا در مدیترانه ایجاد شده و سپس توسعه یافته است.
اسناد نوشتاری و مهره های موجود به اوایل قرن 16 قبل از میلاد مربوط است.این دانه های شیشه ای معروف به مهره نظر، به طور گسترده در سراسر جهان باستان از بین النهرین به مصر، از کارتاژ و فنیکیا به ایران و در سراسر دوره امپراتوری رومی استفاده می شود.
در برخی فرهنگ ها اعتقاد بر این است که اگر یک فرد بسیار مورد ستایش قرار گیرد، چشم شیطانی باعث می شود که روز بعد او بیمار شود ولی اگر این نشان که شبیه چشم است را باخود به همراه داشته باشد در برابر چشم بد محافظت می شود.در بسیاری از کشورها این اعتقاد به شکلی عمیق وجود دارد . 
شما می توانید این هدیه زیبا و خاص را در شکل ها و اندازه های مختلف در بدروم بیابید و برای دوستانتان به سوغات ببرید . 

چشم نظر سوغات بدروم

همچنین تزئینات کوچک و زیبا از انواع کاشی ها و سفالها و سنگ های رنگامیزی شده وجود دارند که هر بیننده ای دوست دارد حداقل یکی از آنها را داشته باشد . 

سنگ های رنگی سوغات بدروم

2-شیرینی های لوکوم 


شیرینی لوکوم ،همان راحت الحلقوم است البته در طعم ها و شکل های مختلف ،که با نشاسته، شکر، آب و باتوجه به طعم میوه ای که دارد آب پرتقال یا انار و... به آن اضافه میشود و در پودر نارگیل آن را می غلتانند . این شیرینی طرفداران زیادی دارد و از سوغات مهم و معروف ترکیه است . 

شیرینی لوکوم سوغات بدروم

3- لوازم حمام سنتی ترکی


تجربه ی استفاده از حمام سنتی ترکی در سفر به ترکیه و بدروم را نباید از دست داد.شما می توانید وسایلی مانند صابون، روغن زیتون،  کیسه‌های دستکشی ابریشمی، حوله‌های ترکی با کیفیت بالا و مرغوب خریداری کنید . 

حوله های سنتی ترک سوغات بدروم

 

برای لذت بردن از این شهر رنگارنگ و زیبا و خرید سوغاتی های خاص آن از تور بدروم استفاده کنید .