با بهترین کشتی‌های کروز استانبول آشنا شوید!

جاذبه های گردشگری 29 آذر ، 1402 5 دقیقه

تعطیلات تابستان شروع شده و به فکر یک مسافرت عالی هستید؟ یا برای برگزاری مراسم ازدواج به فکر مکانی بی‌نظیر هستید و دوست دارید خاص‌ترین مراسم را اجرا کنید؟ کشتی‌ کروز استانبول پیشنهادی فوق‌العاده و خاص برای شماست. تجربه سفر و برگزاری مراسم با بهترین کشتی کروز‌ استانبول و دیدن مناظر رویایی در طول سفر با این کشتی‌ها، خاطره‌ای جاودانه‌ را برای شما رقم می‌زند که برای همیشه در ذهن‌تان باقی می‌ماند.

اگر شما هم قصد دارید با بهترین کشتی‌های کروز استانبول آشنا شوید، توصیه می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. ما در این مقاله علاوه بر معرفی بهترین کشتی‌ کروزهای استانبول، اطلاعات مناسبی در خصوص هزینه‌ها و قیمت‌های تهیه بلیط این کشتی‌های تفریحی در اختیارتان قرار می‌دهیم.

کشتی کروز چیست؟ چرا کشتی کروز در استانبول معروف است؟

در پاسخ به این سوال که «کشتی کروز چیست؟» باید بگوییم کشتی‌های کروز همان کشتی‌های تفریحی هستند که از مبدأ، یعنی استانبول، حرکت کرده و به دیگر قسمت‌های ترکیه و کشورهای همسایه سفر می‌کنند. اما چرا کشتی‌های کروز در استانبول معروف هستند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم فقط پارک‌ آبی استانبول نیست که این کشور را به یکی از مقاصد اصلی گردشگران تبدیل کرده است. کشتی کروز استانبول پدیده‌ای است که به تنهایی در جذب گردشگران به استانبول بسیار موفق عمل می‌کند.

کشتی‌های کروز استانبول دارای امکانات تفریحی فوق‌العاده‌ای هستند و به دلیل داشتن فضای لوکس و لاکچری، به محل برگزاری مراسم‌ مهمی همچون عروسی تبدیل شده‌اند. گشت‌وگذار و سفر روی آب‌های دریای مدیترانه، گذر از مناظر رویایی، آشنایی با فرهنگ و تمدن کشورهای همسایه ترکیه و… همگی دلایلی برای معروف بودن کشتی‌های کروز استانبول هستند. 

تصویری از یک کشتی کروز در شب

تصویری از یک کشتی کروز

معروف ترین و بهترین کشتی‌ های کروز استانبول کدامند؟ 

اگر مسافرت با کشتی کروز استانبول را برای تفریح یا برگزاری مراسمی مانند جشن عروسی، تولد و هر مراسم دیگری انتخاب کرده‌اید، باید به شما بگوییم یک انتخاب به یادماندنی و درست انجام داده‌اید. سفر با این کشتی‌ها به یکی از لذت‌بخش‌ترین خاطرات شما تبدیل خواهد شد. در ادامه بهترین کشتی‌های کروز استانبول را معرفی خواهیم کرد و هر کدام را به صورت مجزا توضیح می‌دهیم.

  • سلبریتی ایکیناکس (Celebrity Equinox)
  • سون سیز اسپلندر (Seven Seas Splendor)
  • لی پوننت (Ponant's Le Bougainville)
  • سلستیال کریستال (Celestyal Crystal)

بیایید با هر کشتی بیشتر آسنا شویم.

کشتی کروز سلبریتی ایکیناکس

کشتی کروز سلبریتی ایکیناکس یکی از بهترین و معروف‌ترین کشتی‌های کروز استانبول است که در سال 2009 میلادی توسط یک مهندس آلمانی به نام مایر ورفت ساخته شد. بسیاری از زوج‌ها برای برگزاری مراسم ازدواج خود، از این کشتی استفاده می‌کنند. کشتی سلبریتی ایکیناکس سفر خود را از استانبول آغاز می‌کند.

از جاذبه‌های دیدنی این سفر، می‌توان به بقایای باستانی پانتئون یونانی اشاره کرد که همان ابتدای سفر آن‌ها را مشاهده می‌کنید. پس از این جاذبه‌ها، جزیره میکونوس یونان را می‌بینید و سپس با گذر از آتشفشان‌های فعال و حیرت‌انگیز کوه آتنا، نوبت به تماشا و بازدید قلعه شوالیه‌های سینت جان و شنیدن داستان شوالیه‌ها می‌رسد. این کشتی در رم توقفی کوتاه دارد که باعث آشنایی مسافران کشتی با تاریخ رم باستان می‌شود.

این کشتی کروز استانبول، علاوه بر طراحی لوکس و شیک، امکانات و خدمات متنوعی هم دارد. کشتی کروز سلبریتی ایکیناکس دارای کابین‌های مخصوص بیزینس است و افرادی که به قصد کار و تجارت سفر می‌کنند، می‌توانند با رزور این کابین‌ها، به اهداف تجاری و کاری خود دست پیدا کنند. از دیگر امکانات این کشتی لوکس می‌توان به سالن بزرگ تئاتر، باشگاه، کافی‌نت، رستوران‌های شیک، اتاق‌های سرگرمی برای کودکان و نوجوانان و… اشاره کرد.

تصویری از کشتی کروز سلبریتی ایکیناکس

کشتی کروز سلبریتی ایکیناکس

سون سیز اسپلندر؛ کشتی کروز استانبول به ایتالیا

اگر به دنبال یک کشتی کروز لوکس و بسیار زیبا از استانبول به مقصد ایتالیا هستید، کشتی کروز سون سیز اسپلندر را به شما توصیه می‌کنیم. این کشتی فوق‌العاده لاکچری که لقب لوکس‌ترین کشتی ساخته‌شده تا امروز را به خود اختصاص داده، یکی از رویایی‌ترین و شیک‌ترین کشتی‌های کروز استانبول است.

سفر با کشتی کروز استانبول به ایتالیا توسط سون سیز اسپلندر، ۱۰ روز طول می‌کشد و در طی این ۱۰ روز، علاوه بر جاهای دیدنی استانبول، مناظر و مناطق باورنکردنی را در کشورهای ترکیه، یونان، کرواسی و ایتالیا مشاهده می‌کنید. مسافرانی که این مناطق را در سفر با این کشتی مشاهده کرده‌اند، لقب «بهشت روی دریا» را به این مناطق نسبت می‌دهند.

در گالری این کشتی تفریحی، آثار هنری به ارزش ۵ میلیون دلار به چشم می‌خورد. همچنین ۵۰۰ لوستر کریستالی زیبا در این گالری استفاده شده و در طراحی سبک آن از مرمر ایتالیایی استفاده کرده‌اند. سوییت‌های این کشتی دارای بالکن خصوصی هستند و سفر با این کشتی لوکس و بسیار لاکچری با ۵۰۰۰ دلار شروع می‌شود و متناسب با سرویس‌هایی که به مسافرین ارائه داده می‌شوند، این هزینه‌ها تغییر می‌کنند. 

تصویری از کشتی کروز سون سیز اسپلندر

تصویری از کشتی کروز سون سیز اسپلندر

کشتی کروز لی پوننت

مدیریت کشتی کروز لی پوننت بر عهده Ponant Cruise است که در بین مسافران بسیار محبوب بوده و می‌توان گفت یکی از بهترین کشتی‌های تفریحی برای سفر به یونان از مقصد استانبول است. این کشتی فرانسوی ۱۶ اتاق و ۳ عرشه (طبقه) دارد و تاکنون چندین بار بازسازی شده است. پوننت یک کشتی کروز استانبول به مقصد یونان است. در طول سفر با این کشتی کروز که ۷ روز به طول می‌انجامد، سفر از کشورهای نزدیک به ترکیه آغاز شده و از دریای مدیترانه و‌ دریای اژه برای رسیدن به یونان گذر می‌کند. در ساخت این کشتی از تجهیزات ارتقا یافته‌ استفاده شده و ظاهری کلاسیک دارد. پنجره‌ سوییت‌های این کشتی بسیار بزرگ بوده و یکی از معروف‌ترین سوییت‌های آن اونر نام دارد که دارای فضای بزرگی است. به طور کلی، برای شروع سفر با این کشتی کروز رویایی به ۲۷۰۰ دلار پول نیاز است؛ البته این رقم با توجه به نوع اقامت و خدمات دریافتی تغییر می‌کند.

تصویری از کشتی کروز لی پوننت

تصویری از کشتی کروز لی پوننت

کشتی کروز سلستیال کریستال

یک دیگر از کشتی‌های کروز استانبول با امکانات فوق‌العاده، کشتی کروز سلستیال کریستال است که در سال ۱۹۸۲ ساخته شده و ۵۳ سوییت و ۱۰ طبقه دارد. این کشتی لوکس و تجملاتی دارای ۱۶۳ کابین داخلی و ۳۱۳ کابین خارجی است. سفر این کشتی از استانبول شروع می‌شود و در بندر استانبول نیز لنگر می‌اندازد. طول این سفر که روی آب‌های آرام دریای اژه حرکت‌ می‌کند، ۷ روز است و پس از پایان سفر دوباره به استانبول برمی‌گردد. طی سفر با این کشتی تفریحی، مسافران زیبایی‌های سواحل ترکیه و کشورهای همسایه (یونان) را مشاهده می‌کنند که این مناظر فوق‌العاده زیبا و دیدنی هستند.

تصویری از کشتی کروز سلستیال کریستال

تصویری از کشتی کروز سلستیال کریستال

هر کشتی کروز استانبول را با امکانات منحصر به فردش بشناسید

در این مقاله، تلاش کردیم درباره کشتی کروز استانبول و اینکه بهترین کشتی کدام است حرف بزنیم، واقعیت اینجاست که تمام کشتی‌های کروز استانبول به ایتالیا یا سایر کشورهای همجوار ترکیه، بسیار لوکس و لاکچری هستند و برای استفاده از آنها، باید مبلغ زیادی پول پرداخت کنید. فرقی نمی‌کند کدام کشتی کروز را انتخاب می‌کنید یا چه هزینه‌ای را برای آن می‌پردازید. هر یک از این کشتی‌ها امکانات منحصر‌به‌فردی دارد که سفر شما را به یک تجربه فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند. شما می‌توانید با خرید تور استانبول از برسام، به این کشور ساحلی سر بزنید و لذت سفر آبی با کشتی کروز را به یکی از خاطرات بی‌نظیر خود تبدیل کنید.

سوالات متداول

۱- کشتی‌های کروز در استانبول چه خدماتی ارائه می‌دهند؟

کشتی‌های کروز در استانبول خدمات متنوعی ارائه می‌دهند. این کشتی‌ها به مسافران امکان می‌دهند تا از مناظر زیبای شهر استانبول از روی آب لذت ببرند. همچنین، رستوران‌ها و فضاهایی برای نشستن و لذت بردن از فضای دریا نیز در دسترس مسافران است.

۲- چگونه می‌توان کارت‌های بلیط برای کشتی‌های کروز در استانبول را تهیه کرد؟

برای تهیه بلیط کشتی‌های کروز در استانبول، می‌توانید از طریق سایت‌های اینترنتی معتبر یا از طریق آژانس‌های مسافرتی محلی اقدام کنید. بسیاری از شرکت‌های کروز امکان رزرو آنلاین بلیط‌ها را فراهم کرده‌اند. پیشنهاد می‌شود قبل از رزرو، شرایط و خدمات مختلف ارائه‌شده توسط هر کشتی و تور را مقایسه کنید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که تمامی مستندات مورد نیاز برای سفر کشور مبدأ و مقصد شما آماده باشد.