بهترین پارک آبی استانبول کجاست؟

جاذبه های گردشگری 27 آبان ، 1402 5 دقیقه

زیبایی‌ها و جاذبه‌های استانبول، به عنوان عروس شهرهای ترکیه، به قدری زیاد است که هر گردشگری را شیفته خود می­کند. اگر برای تفریحات آبی به این شهر می‌روید، باید خود را برای یک هیجان وصف‌نشدنی آماده کنید. هر کدام از پارک­های آبی استانبول، امکانات و شرایط خاص خود را دارند؛ با این شرایط، پیدا کردن بهترین پارک آبی استانبول، کار واقعا سختی است. این مقاله قرار است فهرستی از بهترین پارک­های آبی استانبول را در اختیار شما قرار دهد.

بهترین پارک های آبی استانبول که نباید از دست دهید

پارک­های آبی استانبول، جزو پرطرفدارترین پارک­های آبی در خاورمیانه هستند. امکانات این پارک­ها، در هیچ جای دیگر از منطقه پیدا نمی­شود. با این حال، اگر در تابستان به این شهر سر بزنید، خاطراتی فراموش‌نشدنی برایتان رقم خواهد خورد. هر پارک، در یکی از محله های استانبول واقع شده است و در تمام این مناطق، هتل‌هایی وجود دارند که فاصله شما از پارک‌های آبی را کمتر کنند.

اگر علاقه دارید که با خانواده یا دوستان خود، یک محیط شاد و پرانرژی را تجربه کنید، پیشنهاد می­کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید. در ادامه با معرفی چند پارک آبی به این سوال پاسخ می‌دهیم که بهترین پارک آبی استانبول کدام است؟

پارک آبی فلوریا در قسمت اروپایی استانبول

سرسره‌های پارک آبی

تصویری از پارک آبی فلوریا

اگر به دنبال یک پارک آبی در قسمت اروپایی استانبول هستید، پیشنهاد می­کنیم به پارک آبی فلوریا سری بزنید. این پارک آبی، با استخرهای فراوان و امکانات تفریحی هیجان‌انگیز، سطح آدرنالین را در خون‌تان به بالاترین حد می‌رساند. در این پارک می­توانید کنار شنا، از اجرای زنده موسیقی هم لذت ببرید.

در پارک آبی فلوریا، روی سرسره‌های طولانی سر می‌خورید و در چاله‌های فضایی بزرگ رها می‌شوید. این پارک آبی استانبول، مجموعه‌ای برای کودکان نیز محسوب می‌شود. چراکه وسایل بازی جذابی برای کودکان دارد. از امتیازات کودکان در پارک فلوریا، این است که استفاده از وسایل پارک، برای کودکان زیر 2 سال، کاملا رایگان است.

امکانات پارک آبی فلوریا استانبول

تصویری از دریا

نمایی از پارک آبی فلوریا

در پارک آبی فلوریا، به مجموعه‌ای کامل از امکانات رفاهی دسترسی خواهید داشت. این پارک دارای یک فروشگاه و مرکز خرید بزرگ به مساحت 80 هزار متر مربع است که می‌توانید هر آنچه نیاز دارید، از جمله لباس شنا، کالاهای برند و لوکس و ... را از همان جا خریداری کنید.

در کنار آن، این فرصت را دارید که به ساحل دریا رفته و از تفریحات ساحلی دریای سیاه لذت ببرید. زیبایی‌های فلوریا به همین‌جا ختم نمی­شود. این مجموعه، یک آمفی تئاتر بزرگ با ظرفیت 900 صندلی دارد که در آن، رویدادهای بزرگ فرهنگی برگزار می­شود.

همچنین، اگر با خودرو شخصی به این پارک آبی بروید، می­توانید ماشین خود را در پارکینگ فلوریا  که ظرفیت 1500 خودرو را دارد، پارک کنید. در مجموعه آبی فلوریا، بهترین کافه‌ها را پیدا خواهید کرد. صرف قهوه در کنار استخرهای تمیز و شفاف، تجربه لذت‌بخشی خواهد بود.

مجموعه فلوریا در پاییز و زمستان چه امکاناتی دارد؟

هرچند پارک آبی فلوریا همه روزه از ساعت 10 صبح تا 18 عصر در دسترس عموم است، در فصول پاییز و زمستان تعطیل است و خدمتی ارائه نمی‌دهد. مجموعه آکواریوم نیز در این پارک آبی، فقط تا ساعت 8 شب فعالیت می‌کند.

چگونه به پارک آبی فلوریا در استانبول برویم؟

برای رفتن به این پارک، باید به محله باکرکوی استانبول رفته و سپس به سمت خیابان یشیلکوی هالکالی حرکت کنید. این پارک آبی در بخش اروپایی استانبول قرار دارد. خوب است بدانید که پارک آبی فلوریا، به سواحل دریای مرمره اشراف کامل داشته و چشم‌انداز بسیار زیبایی ساخته است. شما می­توانید با کمک سامانه حمل و نقل عمومی و انواع اتوبوس به این پارک آبی استانبول بروید.

قیمت بلیط پارک آبی فلوریا استانبول چقدر است؟

بازدید از آکواریوم فلوریا در استانبول، بزرگ‌ترین آکواریوم عمومی ترکیه، نیازمند خریداری بلیط است. قیمت بلیط‌ها به سن و شغل شما بستگی دارد. اگر بزرگسال هستید، معمولا باید بین 90 تا 100 لیر پرداخت کنید. اگر کودک زیر 2 سال همراه دارید، می‌توانید برای او بلیط رایگان تهیه کنید. اگر دانشجو، معلم یا بازنشسته هستید، می‌توانید با تخفیف، بلیط را به قیمت 65 تا 70 لیر بخرید.

همچنین، اگر خانواده‌ای هستید که می‌خواهید باهم آکواریوم را ببینید، می‌توانید از بلیط‌های خانوادگی استفاده کنید. یک خانواده چهارنفره 320 لیر و یک خانواده سه‌نفره 240 لیر پول می‌دهند. دقت کنید که این قیمت‌ها ممکن است بسته به شرایط گوناگون، متغیر باشند.

پارک آبی کلاب دلفین استانبول

نمایی از پارک آبی کلاب دلفین

تصویری از پارک آبی کلاب دلفین

مجموعه آبی کلاب دلفین، بزرگ‌ترین پارک آبی استانبول است. این پارک، به عنوان بهترین پارک آبی استانبول شناخته شده و مجموعه بی‌نظیری از امکانات تفریحی و هیجان‌انگیز را به شما ارائه می‌­کند.

این پارک آبی در منطقه باغچه شهیر واقع شده و یک سیستم حمل و نقل مجزا برای رفت وآمد به آنجا ساخته شده است. در این مجموعه، برای تمام سنین، برنامه‌های تفریحی مناسبی در نظر گرفته‌اند. بنابراین، می­توانید با کودکان خود نیز به آنجا بروید.

در پارک آبی دلفین چه امکاناتی وجود دارد؟

در این پارک، شما می‌توانید از انواع بازی‌های آبی، مخصوصا سرسره‌های هیجان‌انگیز و مارپیچ، لذت ببرید. برای هر سن و سلیقه‌، یک استخر در این پارک وجود دارد. اگر دوست دارید از منظره زیبای پارک، در آرامش کامل لذت ببرید، فضاهای سبز و تفریحی در کنار استخرها منتظر شما هستند. همچنین شما می‌توانید از وسیله‌های ورزشی مانند دوچرخه، اسکوتر و ترامپولین استفاده کنید.

اما جذاب‌ترین بخش پارک آبی آکوا دلفین، نمایش دلفین‌ها و شیرهای دریایی است که در ساعات مشخص ار روز برگزار می‌شود. شما می‌توانید با چشم خود ببینید که چگونه این حیوانات باهوش و دوست‌داشتنی باهم بازی می‌کنند و حرکاتی زیبا را به نمایش می‌گذارند. علاقه‌مندان می‌توانند در کنار دلفین‌ها شنا و عکس گرفتن با آن‌ها را هم تجربه کنند.

این پارک به خاطر همین دلفین‌های نابغه، دلفین نام گرفته است. در این پارک، ۱۱ دلفین، 4 کوسه و 3 فوک، در استخر مخصوص و تحت مراقبت متخصصان هستند. پس اگر قصد دارید یک روز سرشار از شادی و هیجان را در استانبول سپری کنید، حتما به پارک آبی آکوا دلفین سر بزنید.

پارک آبی دلفین در پاییز و زمستان هم فعالیت می‌کند؟

رفتن به بهترین پارک آبی استانبول، در پاییز و زمستان، غیرممکن است. در این فصل­ها، معمولا­ نگهداری از مجموعه هزینه زیادی دارد و همچنین، به علت ورود کمتر گردشگران به ترکیه، بازدیدکننده آنچنانی ندارد. این مجموعه، فقط در فصل­های بهار و تابستان آماده خدمت‌رسانی به گردشگران و مردم است.

در فصل‌های گرم، پارک آبی کلاب دلفین، همه روزه از ساعت 9 تا 19 آماده پذیرایی از شما است.

پارک آبی کلاب دلفین کجا واقع است؟

پارک آبی دلفین، در محله اسن یورت و به سمت باغچه شهیر قرار دارد. این پارک در محدوده اسنکنت و خیابان اونور گونر واقع شده است.

قیمت بلیط پارک آبی دلفین استانبول چقدر است؟

کودکان تا سن ۴ سال برای ورود به پارک آبی، از هرگونه هزینه معاف می‌باشند. همچنین کودکان ۵ تا ۱۲ سال فقط نصف مبلغ ورودی بزرگسالان را پرداخت می‌کنند. با توجه به تقاضای بالای بازدیدکنندگان در روزهای آخر هفته، ورودی پارک در روز یکشنبه (آخر هفته ترکیه) افزایش می‌یابد.

لطفا قبل از خرید بلیط، این نکات را در نظر داشته باشید. تقریبا قیمت ورودی برای هر بزرگسال، 60 تا 80 لیر است که ممکن است با توجه به شرایط، متغیر باشد.

پارک آبی آکوا مارین؛ از بهترین پارک های آبی استانبول

تصویری از پارک آبی آکوا مارین

تصویری از پارک آبی آکوا مارین

اگر به دنبال بهترین پارک آبی استانبول می‌گردید، آکوا مارین را هم امتحان کنید. این پارک آبی با بهترین امکانات تفریحی و رفاهی، لحظات خوشی را برای شما رقم خواهد زد.

آکوا مارین، فضای زیادی برای نشستن دارد و با یک مسیر رویایی برای پیاده‌روی، تجربه لذت‌بخشی را برای شما می‌سازد. در این پارک می‌توانید از گشت و گذار در فضاهای سبز و محوطه باز، به همراه خانواده و دوستان، لذت ببرید. این پارک همچنین، مجموعه کاملی از وسایل بازی و تفریحات آبی را برای کودکان ارائه می دهد.

نکته قابل توجه این است که سالم بودن وسایل این پارک، مدام بررسی می‌شود تا سلامت افرادی که ار آن‌ها استفاده می‌کنند، تصمین شود.

پارک آبی آکوا مارین استانبول چه امکاناتی دارد؟

این پارک آبی دارای تعدادی رستوران لوکس با چشم‌اندازهایی بسیار زیبا است. همچنین، امکانات رفاهی مانند توالت­های عمومی، غرفه‌های حمام، کمد و نگهدارنده وسایل شخصی، پارکینگ بزرگ و تعداد زیادی فروشگاه برای ارائه خدمات تدارک دیده شده است.

در این مجموعه، انواع سرسره‌های پیچ در پیچ آبی، قایق، استخر، سونا، جکوزی و غیره وجود دارد. این پارک آبی در نزدیکی پل کانونی سلطان سلیمان قرار داشته و فقط 4 کیلومتر با آن فاصله دارد. از جمله هتل­های نزدیک به این پارک آبی می­توان به هتل کایا استانبول و هتل ایسر پریمیوم اشاره کرد.

آیا آکوا مارین در فصل پاییز و زمستان فعالیت دارد؟

پارک آبی آکوا مارین، به همان دلایلی که راجع به پارک‌های آبی دیگر ذکر کردیم، فقط در فصل‌های بهار و تابستان فعالیت می‌کند.

پارک آبی آکوا مارین کجاست؟

پارک آبی آکوامارین در منطقه‌ای مدرن و خوش‌آب و هوا، در بخش اروپایی شهر استانبول واقع شده است. آکوا مارین در محله بویوک چکمجه قرار دارد و مسیر آن از خیابان کماندو می‌گذرد. این پارک آبی از شهر دور است و نزدیک فرودگاه بین‌المللی آتاتورک قرار گرفته است. شما می‌توانید با تاکسی‌های مختلف به این پارک آبی بروید یا از سرویس‌های رایگانی که این پارک آبی فراهم کرده است، بهره ببرید.

خوب است بدانید که سرویس‌های پارک، به صورت رایگان، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ صبح در دسترس هستند. لطفا توجه داشته باشید که این سرویس‌ها فقط برای رفتن به پارک رایگان بوده و برای بازگشت از پارک باید هزینه حمل و نقل را پرداخت نمایید. سرویس‌های بازگشت از ساعت ۵ عصر آغاز به کار می‌کنند.

قیمت بلیط پارک آبی آکوا مارین چقدر است؟

برای کودکان نوزاد تا ۴ سال، هزینه ورود به پارک آبی آکوامارین استانبول نیز، مانند پارک آبی کلاب دلفین رایگان است. شما می‌توانید از سایت رسمی پارک آکوامارین، قیمت بلیط برای خانم‌ها و آقایان را در روزهای معمولی و آخر هفته‌ها مشاهده کنید. اما براساس آخرین تغییرات قیمتی، هزینه ورود برای هر بزرگسال، حدود 700 لیر است.

پارک آبی و آکواریوم تورکواز در استانبول

آکواریوم تورکواز

تصویری از آکواریوم تورکواز

پارک آبی استانبول تورکواز با یک آکواریوم بزرگ، جزو هیجان‌انگیزترین مجموعه‌های آبی در استانبول است که هر سال، هزاران نفر را به سمت خود جذب می­کند.

این پارک، یکی از بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین آکواریوم‌های ترکیه، بعد از فلوریا است. تورکواز، با بیش از چهل نمایشگاه متنوع، انواع گونه‌های جانوری را به نمایش می‌گذارد. در این پارک، شما می‌توانید یک تجربه منحصر به فرد از سفر زیر آب داشته باشید که در تونلی به طول 80 متر انجام می‌شود. در این تونل، شما با یک شبیه‌سازی واقع‌گرایانه از فضای دریایی روبرو خواهید شد. پارک آبی و آکواریوم تورکواز در قسمت اروپایی شهر استانبول و در مجموعه تجاری فروم قرار گرفته است.

جالب است بدانید که این پارک آبی استانبول در قسمت آسیایی این شهر قرار دارد و به همین دلیل، از آنجا، دسترسی راحتی به بافت شهری استانبول دارید.

امکانات پارک آبی تورکواز استانبول

سرسره‌های پارک آبی تورکواز

تصویری از پارک آبی تورکواز

امکانات رفاهی مجموعه تورکواز، یک تفریح خاطره‌انگیز را برای شما رقم می‌زند. از رستوران­های مجلل گرفته تا کافی شاپ‌های زیر آب، همه‌چیز آماده است که شما در اوج لذت و هیجان قرار بگیرید.

در این مجموعه آبی، یک پارکینگ بزرگ قرار دارد که شما می­توانید خودروی خود را در آن پارک کنید. همچنین، اجرای موسیقی زنده در آکواریوم به همراه صرف غذا، واقعا بی‌نظیر است.

در آکواریوم این پارک، می‌توانید به کوسه‌ها، لاکپشت‌ها، پنگوئن‌ها و دلفین­ها نزدیک شوید و از زیبایی­های زیر آب لذت ببرید. پارک آبی و آکواریوم بزرگ تورکواز، یک مکان مناسب برای خانواده‌ها و علاقه‌مندان به حیات وحش است که می­توانند در آن ساعت‌ها را سرگرم و بانشاط باشند.

تورکواز در پاییز و زمستان فعالیت می‌کند؟

این پارک آبی استانبول در زمستان و پاییز، فعالیت نمی‌کند. اگر قصد دارید به این پارک بروید، بهتر است در فصل‌های بهار و تابستان به آنجا مراجعه کنید. این پارک، همه روزه از 9 صبح تا 19 عصر دایر است.

پارک آبی تورکواز کجا واقع شده است؟

پارک آبی تورکواز در قسمت آسیایی استانبول و در محله بایرام پاشا قرار دارد. این پارک دیدنی در نزدیکی مرکز خرید فروم واقع شده است.

قیمت بلیط پارک آبی تورکواز استانبول چقدر است؟

برای ورود به پارک آبی استانبول تورکواز، بزرگسالان باید 129 لیر پرداخت کنند، اما با رزرو اینترنتی بلیط از طریق وبسایت پارک تورکواز، فقط 103 لیر می‌دهند. هزینه بلیط کودکان نیز 99 لیر است که با رزرو آنلاین به 79 لیر کاهش می‌یابد. کودکان کمتر از 4 سال هیچ هزینه‌ای ندارند. اگر قصد دارید چند روز در استانبول بمانید و پارک را بارها ببینید، می‌توانید هتل خود را در نزدیکی پارک انتخاب کنید. در کل، برای اطلاع از آخرین قیمت این پارک، بهتر است به سایت رسمی آن سر بزنید.

پارک آبی ویالند (اسفانبول)؛ جذاب ترین پارک استانبول

تصویری از پارک آبی ویالند اسفنابول

تصویری از پارک آبی ویالند

یکی از تفریحات هیجان‌انگیز استانبول، پارک موضوعی ویالند است که در سال 2013 راه‌اندازی شد. این پارک آبی استانبول، با استفاده از تجربه و دانش کارشناسان بین المللی سرگرمی، امکانات خلاقانه و پیچیده‌ای را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

ویالند، با رعایت استانداردهای بین‌المللی ایمنی و کیفیت، قادر به رقابت با پارک‌های موضوعی جهانی است. این مجموعه، شامل شهربازی و پارک آبی است که هر دو دارای تفریحات هیجان‌انگیز و ماجراجویانه‌ای هستند. برخی از این تفریحات عبارتند از: ترن هوایی با سرعت ۱۱۰ کیلومتر، قایق‌سواری در رودخانه خروشان به طول 700 متر، سرسره وایکینگ، چرخش ۳۶۰، برج عدالت، جت اسکی، ترن ماجراجو و جهانگرد کوچک.

البته، باید توجه داشت که بعضی از این تفریحات مناسب همه سنین نبوده و محدود به قد و سن هستند. در زمان ورود به پارک، مچ‌بندهای هوشمندی به شما داده می‌شود که با آن‌ها می‌توانید عکس‌های خود را در طول روز ثبت کنید و در پایان تفریح آن‌ها را دریافت کنید. پس اگر قصد دارید چند ساعت خوش را در کنار خانواده خود در استانبول سپری کنید، پارک موضوعی ویالند را از دست ندهید.

امکانات پارک آبی ویالند چیست؟

در این پارک آبی استانبول، یک شهر کوچک وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند با قطار در آن گشت و گذار کنند و از مناظر زیبا و خیره کننده آن نهایت استفاده را ببرند. همچنین، این پارک دارای پارکینگ با امکانات شستشو و نظافت خودرو، محل عبادت، کلینیک پزشکی و سایر خدمات لازم برای رفاه حال مشتریان است. ویالند از سه بخش تشکیل شده است: پارک موضوعی که شامل دنیای افسانه‌ها، دنیای بازی‌ها و دنیای ماجراجویی است. بخش دوم یک مرکز خرید باز و زیبا و بخش سوم مرکز نمایش و سرگرمی است.

فعالیت ویالند در پاییز و زمستان به چه شکل است؟

پارک آبی ویالند در مجموعه سرپوشیده ویالند قرار دارد که یک شهربازی بسیار بزرگ و وسیع است. این پارک در فصل‌های پاییز و زمستان نیز فعالیت می‌کند. گرچه به دلیل شرایط جوی، بهتر است در فصل‌های بهار و تابستان به این پارک آبی زیبا بروید.

پارک آبی ویالند در کجا واقع شده است؟

این پارک آبی، در ناحیه Yesilpinar، نزدیک منطقه Eyup و در بخش اروپایی شهر استانبول قرار دارد. برای دسترسی به این پارک می‌توان از وسایل نقلیه عمومی مختلف استفاده کرد. برای مثال، از Eminonu، می‌توان با اتوبوس 47E و از تکسیم، می‌توان با اتوبوس 49T یا 49Z به این مکان رفت. علاوه بر این، ویالند خدمات حمل و نقل رایگان از چند منطقه دیگر استانبول را نیز ارائه می‌دهد.

قیمت بلیط پارک آبی ویالند استانبول چقدر است؟

هزینه ورود به ویالند برای هر فرد بالای 14 سال، 200 لیر است. اگر یک بزرگسال با یک کودک 4 تا 14 ساله بخواهد وارد شود، هزینه کلی 380 لیر خواهد بود. کودکان زیر 4 سال می‌توانند به صورت رایگان از امکانات شهربازی استفاده کنند. شما می‌توانید بلیط‌های خود را از طریق سایت اینترنتی ویالند خریداری کنید و از تخفیف‌های ویژه این مکان تا سقف 50 درصد استفاده کنید.

به نظر شما، بهترین پارک آبی استانبول کدام است؟

در این مقاله، سعی کردیم به معرفی چند پارک آبی استانبول پرداخته و ویژگی‌ها و امکانات هرکدام از آنها را مورد بررسی قرار دهیم. سفر به ترکیه با همه جاهای دیدنی خود، بدون بازدید از پارک‌های آبی و مجموعه‌های تفریحی، چنگی به دل نمی‌زند. با این حال، تمام پارک‌های آبی استانبول، بهترین خدمات و امکانات را به افراد بازدیدکننده ارائه می‌دهند. برای همین، انتخاب بهترین پارک آبی استانبول از میان تمام انتخاب‌های ممکن، کاری بس دشوار است. امیدواریم با مطالعه این مقاله، چمدان خود را برای تور استانبول و پارک‌های آبی آن، هرچه زودتر ببندید.

سوالات متداول

۱- پارک دلفین در کجا واقع شده و چه ویژگی‌هایی دارد؟

پارک آبی دلفین در استانبول واقع شده است و از ویژگی‌هایی نظیر ساحل زیبا، اسلایدهای متنوع و بزرگ، استخرهای مختلف برای انواع ‌بازی‌ها، بخش مخصوص کودکان، رستوران‌ و کافه‌ برخوردار است.

۲- چه زمانی بهترین زمان برای بازدید از مجموعه آبی دلفین است؟

بهار و تابستان به عنوان بهترین زمان برای بازدید از پارک آبی دلفین در استانبول شناخته می‌شوند. در این فصول، هوا برای فعالیت‌های آبی گرم و مناسب است و شما می‌توانید از تمام اسلایدها و امکانات آبی این مجموعه لذت ببرید.