کوش آداسی بهتره یا آنتالیا

دانستنی های سفر 01 شهریور ، 1402 5 دقیقه

کشور ترکیه دارای سواحل زیبایی است که از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سواحل این کشور می‌توان به آنتالیا و کوش‌آداسی اشاره کرد. ایرانی‌های زیادی برای گذراندن اوقات فراغت خود، بخصوص در فصل تابستان، یکی از این دو شهر توریستی را انتخاب می‌کنند. اگر شما هم قصد سفر به کشور ترکیه را دارید و این سوال در ذهن شما شکل گرفته که کوشی آداسی بهتره یا آنتالیا، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد و این دو شهر توریستی را از لحاظ قیمت، آب و هوا، مسیر دسترسی، بهترین زمان سفر و امکانات تفریحی و رفاهی مقایسه خواهیم کرد.

کوشی آداسی و آنتالیا را بیشتر بشناسید

برای پاسخ دادن به این سوال که تور کوشی آداسی بهتره یا آنتالیا، ابتدا بهتر است با این دو شهر بیشتر آشنا شویم. آنتالیا یکی از شهرهای بزرگ ترکیه و مرکز استان آنتالیا است که حدود ۲.۵ میلیون جمعیت دارد. این شهر به دلیل جاذبه‌های گردشگری که دارد، هر سال میزبان توریست‌های زیادی از سراسر جهان است. ایرانی‌های زیادی نیز به آنتالیا سفر می‌کنند.

استان آنتالیا در سمت جنوب غربی کشور ترکیه قرار دارد و از ۲۰ شهر تشکیل شده است. این شهر بیشتر به خاطر اینکه بزرگترین ساحل بین‌المللی ترکیه را در خود جای داده، مشهور است. البته دلایل مهم دیگری نیز وجود دارد که باعث محبوبیت این منطقه شده‌اند. از جمله این موارد می‌توان به آب و هوای مناسب، امکانات تفریحی متعدد، هتل‌های لوکس، جاذبه‌های گردشگری و تاریخی، مراکز خرید مدرن و سنتی و تفریحات آبی اشاره کرد.

کوش آداسی هم یکی از شهرهای استان آیدین است ‌و جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر دارد. این شهرستان چون در کنار دریای اژه قرار گرفته ، از جاذبه‌های ساحلی زیبایی برخوردار است. از نکات قابل توجه کوش آداسی می‌توان از نزدیکی این شهر به جزیره یونانی ساموس اشاره کرد. بسیاری از گردشگران بعد از گشت و گذار در کوشی آداسی، به جزیره ساموس سفر می‌کنند و از زیبایی‌های آنجا لذت می‌برند؛ البته برای سفر به این جزیره مسافران باید ویزا تهیه کنند.

اگر بخواهیم کمی درباره زیبایی‌های کوش آداسی حرف بزنیم، باید به سرسبزی‌های آن اشاره کنیم. جاذبه‌های گردشگری و تفریحی زیادی در این شهر وجود دارد که از جمله آن‍ها می‌توان به بناهای تاریخی،  جنگل‌های انبوه کاج، بازارهای قدیمی جذاب، رستوران‌های لوکس، سواحل کم‌نظیر و انواع تفریحات آبی کوش آداسی اشاره کرد.

تا اینجا با موقعیت جغرافیایی این دو شهر آشنا شدیم؛ در ادامه به مقایسه آب و هوا، مسیر دسترسی، قیمت و موارد مهم دیگر می‌پردازیم تا به این سوال که کوشی آداسی بهتره یا آنتالیا؟ پاسخ بهتری بدهیم. بدون شک، سفر به هر دو شهر جذاب است؛ اما باید بررسی کنید که کدام با شرایط و روحیات شما همخوانی دارد.

کوش آداسی بهتره یا آنتالیا

تصویری از جاذبه دیدنی افسوس در کوش آداسی

آب و هوای آنتالیا بهتره یا کوشی آداسی؟

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب مقصد گردشگری، بررسی آب و هوای آن منطقه است. دمای هوا، میزان رطوبت و انتخاب فصل مناسب سفر تاثیر زیادی در تجربه‌ای که برای گردشگر رقم می‌خورد، دارند.

آنتالیا و کوش آداسی آب و هوای نسبتا مشابهی دارند و فقط کمی در جزئیات متفاوت هستند. شهر آنتالیا در اکثر روزهای سال هوای گرم‌تری دارد و فصل تابستان آن نیز طولانی‌تر است. بهترین فصل سفر به آنتالیا بهار است که آب و هوای مطلوبی دارد. در نقطه مقابل، کوشی آداسی از زمستان‌های معتدل‌تر با رطوبت بیشتری برخوردار است‌. با مطالعۀ راهنمای سفر به کوش آداسی می‌توانید اطلاعات بیشتری از این منطقه به دست آورید.

مقایسه امکانات رفاهی و تفریحات آنتالیا و کوشی آداسی

با توجه به اینکه هر دو این شهرها توریستی هستند و از شهرهای مهم ترکیه محسوب می‌شوند، امکانات خوبی دارند؛ اما میزان امکانات آن‎ها کمی متفاوت است. از آنجایی که آنتالیا توریست‌پذیر است، پس وجود امکانات بیشتر در این منطقه نیز طبیعی است.

از مهم‌ترین امکانات و تفریحات سواحل آنتالیا می‌توان به انواع ورزش‌های آبی و دریایی نظیر جت اسکی، موج سواری، قایق‌رانی، غواصی، اسکی روی آب و حمام آفتاب اشاره کرد. رستوران‌ها و کافه‌های متعددی نیز در نزدیکی این سواحل وجود دارند. از جمله مهمترین سواحل آنتالیا می‌توان به بلک، چیرالی، لارا، آلتی، کنی و پاتارا اشاره کرد.

با این وجود، کوشی آداسی نیز دارای تفریحات آبی خوب و انواع کافه و رستوران‌ها است. از جمله ویژگی‌های مهم این منطقه وجود سواحل طلایی، کافه‌ها و کشتی‌هایی است‌ که در نزدیکی بندر قرار دارد. سواحل الماس، بهشت، ساحل مرکزی، لیدیز بیچ، سیلور سند، کوستور و ساحل عشق بهترین سواحل کوش آداسی هستند که هر کدام چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای دارند.

از نظر امکانات رفاهی و اقامتی باز هم شهر آنتالیا یک سر و گردن بالاتر است. در این منطقه شما می‌توانید انواع اقامتگاه و هتل‌های لوکس را پیدا کنید و نگران محل اقامت خود نباشید. در کوش آداسی نیز هتل‌های مختلفی برای رزرو وجود دارند که در بین آن‌ها می‌توان به هتل‌های پنج ستاره و حتی اقامتگاه‌های معمولی اشاره کرد؛ اما تعداد آن‌ها نسبت به هتل‌های آنتالیا کمتر است.

فرودگاه کوشی آداسی نزدیکتره یا آنتالیا؟

نحوه دسترسی موضوع مهم دیگری است که باید برای پاسخ به سوال تور کوشی آداسی بهتره یا آنتالیا؟ بررسی کنیم. یکی از مزایا و نکات مهم سفر به آنتالیا ، دسترسی هوایی بهتر آن نسبت به کوشی آداسی است. فرودگاه بین‌المللی آنتالیا یکی از پر رفت‌وآمدترین فرودگاه‌های ترکیه شناخته می‌شود که در ۱۴ کیلومتری شمال شرقی این شهر قرار دارد. با این حال، متاسفانه از ایران امکان سفر به این فرودگاه وجود ندارد و باید از مقاصد دیگری به آنتالیا بروید.

در نقطه مقابل، کوش آداسی امکانات پروازی ندارد و به همین دلیل نمی‌توان پرواز مستقیمی به این شهر داشت. بهترین مسیر دسترسی به کوش آداسی این است که به فرودگاه عدنان ازمیر بروید و از آنجا با ماشین یا هر وسیله نقلیه دیگری به سمت کوشی آداسی حرکت کنید.

فرودگاه آنتالیا

تصویری از فرودگاه آنتالیا 

سفر به کوش آداسی بهتره یا آنتالیا؟ انتخاب شما کدام است؟

تا اینجا بررسی کردیم که سفر به آنتالیا بهتره یا کوشی آداسی؟ و متوجه شدیم که به دلیل امکانات و هتل‌های بهتر آنتالیا، قیمت تور آنتالیا بیشتر است. البته در تور کوش آداسی نیز سواحل خلوت و بکر کم‌نظیری را خواهید یافت. بنابراین باید با توجه به بودجه و هدف خود از سفر، مقصد دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

برای مثال باید بررسی کنید طرفدار ساحل خلوت هستید یا شلوغ؟ از آنجایی که آنتالیا توریست‌‌پذیرتر است، در بیشتر فصل‌های سال به‌خصوص بهار و تابستان، سواحل شلوغی دارد. اما اگر طرفدار محیط خلوت‌تری هستید، سواحل کوشی آداسی انتخاب بهتری است. انتخاب شما کدام است؟ ترجیح می‌دهید در چه فصلی سفر کنید و کدام شهر ترکیه را بیشتر می‌پسندید؟ از تجربه‌های خود برایمان بنویسید؛ قطعا تجربه‎هایی شنیدنی خواهند بود.

سوالات متداول:

1. سواحل آنتالیا زیباتر است یا سواحل کوش آداسی؟

همۀ سواحل ترکیه به دریاهای آزاد راه دارند و از چشم‌اندازهای زیبایی برخوردار هستند؛ اما سواحل آنتالیا شلوغ‌تر است و امکانات تفریحی بیشتری دارد. از طرفی سواحل کوش آداسی بکرتر است و برای استراحت کردن، انتخاب معقولانه‌تری به شمار می‌رود.

2. تور آنتالیا ارزانتر است یا تور کوش آداسی؟

به‌طورکلی تور کوش آداسی نسبت به تور آنتالیا قیمت کمتری دارد.