مقایسه سفر به آنتالیا و مارماریس در نوروز

دانستنی های سفر 12 دی ، 1401 5 دقیقه

آیا می‌دانستید ایرانی‌ها صدرنشین سفر به ترکیه هستند؟ صنعت گردشگری ترکیه در دهه‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و اغلب شهرهای این کشور به شهرت جهانی رسیده‌اند. ایرانیان نیز معمولا برای سپری کردن تعطیلات نوروزی و تابستانی به ترکیه سفر می‌کنند. آنتالیا و مارماریس دو مورد از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه و از اصلی‌ترین مقاصد نوروزی هستند. حتما برایتان سوال پیش آمده است که کدام یک از این شهرها برای سفر مناسب‌تر هستند؟ اگر فقط یک انتخاب داشته باشید، کدام را ترجیح می‌دهید؟

در این مقاله به مقایسه آنتالیا و مارماریس برای سفر می‌پردازیم و این دو شهر را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر هنوز نمی‌دانید کدام یک از دو شهر آنتالیا و مارماریس را برای سفر نوروزی انتخاب کنید، با مطالعه مطلب پیش‌رو، پاسخ سوالتان را پیدا خواهید کرد.

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا و مارماریس؛ از اماکن تاریخی تا سواحل جذاب

اماکن تفریحی و توریستی از جذابیت‌های هر سفر هستند و تاثیر بسیاری در تصمیم‌گیری گردشگران دارند. آنتالیا از پرطرفدارترین شهرهای ترکیه و مارماریس یکی از زیباترین جزیره‌های این کشور است. این دو شهر شامل سواحل جذاب، طبیعت روح‌نواز و آثار تاریخی متعددی هستند. 

  • جاهای دیدنی آنتالیا: سواحل لارا و کنیالتی، کالیچی، دروازه هادریان، شهر باستانی آسپندوس، تونک تپه، موزه آنتالیا، برج ساعت، آکواریوم آنتالیا، غار کارائین
  • جاهای دیدنی مارماریس: آٰرامگاه ساریان، ساحل ایچملر، دالیان، قلعه مارماریس، موزه مارماریس، بازار بزرگ، مسجد ابراهیم آقا

مارماریس در مقایسه با آنتالیا سواحل بیشتری دارد و شما می‌توانید از انواع تفریحات آبی مانند قایق سواری، رفتینگ، جت اسکی، پاراسیلینگ و کایاک سواری در سواحل این شهر لذت ببرید؛ اما آنتالیا نیز از مهم‌ترین شهرهای ترکیه است و تاریخی غنی دارد؛ ازاین‌رو آثار باستانی بیشتری در آن مشاهده می‌شود. تور مارماریس را به علاقه‌مندان تفریحات ساحلی و تور آنتالیا را به دوست‌داران تاریخ پیشنهاد می‌کنیم.

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا و مارماریس

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا و مارماریس

مقایسه آب و هوای آنتالیا و مارماریس در فصل بهار

آب و هوای شهر مقصد، یکی دیگر از نکات مهمی است که حین سفر باید به آن توجه کنید. برای تعطیلات نوروزی باید شهری را انتخاب کنید که هوای معتدلی در فصل بهار داشته باشد تا بتوانید از سفر خود لذت ببرید. گرمای شدید یا سرمای طاقت‌فرسا، شرایط را سخت می‌کنند و لذت سفر را کاهش می‌دهند.

مارماریس در استان موعلا و در جوار دریای مدیترانه واقع شده است. این شهر ساحلی تابستان‌های نسبتا گرم و زمستان‌های سردی دارد. در حقیقت فصل بهار و اوایل تابستان بهترین زمان برای بازدید از این بهشت گمشده است. طبیعت فوق‌العاده مارماریس در فصل بهار، لذت سفر را برایتان دوچندان می‌کند. برای رزرو تور مارماریس نوروز 1403 همین حالا از طریق سایت اقدام کنید.

شهر آنتالیا نیز به دلیل قرار گرفتن در کنار دریا، آب و هوای معتدلی دارد. میانگین هوای این شهر در فروردین ماه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه است و شب‌های بسیار خنکی را تجربه خواهید کرد.

نه تنها آنتالیا و مارماریس، بلکه کلیه شهرهای ترکیه در فصل بهار آب و هوای بسیار دل‌پذیر و مطلوبی دارند و همین موضوع انتخاب را برای گردشگران سخت می‌کند.

مقایسه آب و هوای آنتالیا و مارماریس در فصل بهار

مقایسه آب و هوای آنتالیا و مارماریس در فصل بهار

آشنایی با مراکز خرید آنتالیا و مارماریس؛ از کدام شهر خرید کنیم؟

افراد بسیاری برای خرید به شهرهای ترکیه مراجعه می‌کنند؛ زیرا در اغلب بازارها و مراکز خرید این کشور اجناس باکیفیت و اورجینال از مطرح‌ترین برندهای دنیا در دسترس هستند. در مقایسه مراکز خرید شهرهای آنتالیا و مارماریس باید بگوییم که بازار مارماریس مکان مناسبی برای خرید انواع لباس، جواهرات و چرم است؛ همچنین در مراکز خرید این شهر نیز محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب پیدا می‌کنید؛ اما مراکز خرید آنتالیا کمی لوکس‌تر و گران‌قیمت‌تر هستند. اگر به‌دنبال خریدی مقرون‌به‌صرفه هستید، مارماریس گزینه بهتری است.

مراکز خرید آنتالیا و مارماریس

مراکز خرید آنتالیا و مارماریس

هزینه سفر به آنتالیا و مارماریس چقدر است؟

برای مقایسه هزینه سفر به آنتالیا و مارماریس باید چند فاکتور را مورد بررسی قرار دهیم. هیچ پرواز مستقیمی از ایران به مارماریس وجود ندارد. مسافران باید در ابتدا با هواپیما به بدروم و سپس با ماشین به مارماریس بروند. هزینه پرواز به آنتالیا و بدروم تقریبا برابر است؛ اما باید برای رسیدن به مارماریس نیز هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید.

هتل‌های آنتالیا لوکس هستند و فاصله چندانی با ساحل و اماکن تفریحی ندارند. قیمت اقامتگاه‌های مارماریس مناسب‌تر است؛ امت برای رسیدن به ساحل باید از وسیله نقلیه استفاده کنید.

در مجموع به این نتیجه می‌رسیم که سفر نوروزی به آنتالیا هزینه کمتری برای مسافران خواهد داشت؛ اما این به معنی صرف نظر کردن از سفر به مارماریس نیست؛ زیرا بازدید از طبیعت بکر و مناظر بی‌نظیر این شهر، ارزش هزینه بیشتر را دارند.

در اصل انتخاب تور آنتالیا نوروز 1403 یا تور مارماریس نوروز، کاملا به سلیقه و همچنین بودجه شما بستگی دارد. اگر زمان و هزینه کافی در اختیار دارید، پیشنهاد ما بازدید از هر دو شهر است.

سفر به بهترین شهرهای دنیا با تورهای برسام سیر

در این مقاله به مقایسه آنتالیا و مارماریس برای تور نوروزی پرداختیم تا تصمیم‌گیری برای شما عزیزان ساده‌تر شود. در حقیقت هر دو شهر از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا هستند و سفر به هریک از آن‌ها جذابیت خاص خود را دارد؛ اما درصورتی‌که به دلیل شرایط اقتصادی مجبور به انتخاب یک شهر هستید، همه جوانب را در نظر بگیرید و سپس بهترین تصمیم‌گیری را انجام دهید.

مجموعه آژانس هواپیمایی برسام سیر بهترین و مناسب‌ترین خدمات گردشگری را به مشتریان خود عرضه می‌کند. برای تهیه انواع تورهای داخلی و خارجی از طریق سایت این مجموعه اقدام کنید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید با کارشناس ما در تماس باشید. این عزیزان شما را راهنمایی می‌کنند تا باتوجه‌به نیاز، بودجه و سلیقه‌تان، انتخابی هوشمندانه انجام دهید.