گردش در جزیره بیوک آدا استانبول

جاذبه های گردشگری 12 دی ، 1401 5 دقیقه

آیا می‌دانستید استانبول بیش از ۱۰ جزیره را در خود جای داده است؟ این شهر رنگارنگ و سرزنده یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگران ایرانی و خارجی است؛ زیرا تاریخچه‌ای غنی دارد و نیز جزایر و سواحل آن در دنیا مشهور هستند. یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین جزایر استانبول، بیوک آدا به معنای جزیره بزرگ است. در گذشته از این جزیره خوش آب و هوا برای تبعید استفاده می‌شده و حالا تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری استانبول شده است.

در این مقاله موقعیت جغرافیایی دقیق جزیره بیوک آدا، نحوه رسیدن به آن و تفریحات و دیدنی‌های موجود در این جزیره را به‌طورکامل بررسی می‌کنیم. اگر علاقه‌مند به گردش در جزیره بیوک آدا استانبول با آب و هوای نوروزی هستید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره یکی از زیباترین جزایر استانبول به دست آورید، مطالعه ادامه مطلب پیش‌رو کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

جزیره بیوک آدا کجاست؟

بیوک آدا از بزرگ‌ترین جزایر پرنس استانبول است و به همین دلیل با نام جزیره بزرگ شناخته می‌شود. این جزیره در قسمت آسیایی استانبول، در دریای مرمره و در مجاورت منطقه آدلار قرار گرفته است. بیوک آدا در گذشته محلی برای تبعید بود؛ اما حالا به یکی از توریستی‌ترین جزایر استانبول تبدیل شده است. آب و هوای معرکه، طبیعت زیبا و جاذبه‌های دیدنی، باعث شهرت این منطقه شده‌اند. نکته جالب این است که در بیوک آدا به جای موتور و ماشین از درشکه استفاده می‌شود. پس می‌توانید درشکه‌سواری را نیز به یکی از تفریحات این جزیره اضافه کنید.

اگر می‌خواهید به دور از هیاهوی شهر یک تعطیلات عالی برای خود رقم بزنید، بیوک آدا بهترین انتخاب است. همین حالا می‌توانید با رزرو تور ارزان استانبول تدارک یک سفر رویایی را بچینید.

جزیره بیوک آدا استانبول

جزیره بیوک آدا استانبول

چگونه از میدان تکسیم به جزیره بیوک آدا برویم؟

اگر قصد دارید با تور نوروز استانبول ۱۴۰۲ به این شهر پرهیاهو سفر کرده و از جزیره بزرگ دیدن کنید، باید نحوه دسترسی به آن را بلد باشید. البته این موضوع رابطه مستقیم با موقعیت جغرافیایی محل اقامت شما دارد.

تکسیم یکی از معروف‌ترین میدان‌های استانبول است که تقریبا در مرکز شهر قرار دارد و هتل‌های بسیاری در اطراف آن واقع شده‌اند؛ ازاین‌رو اغلب آژانس‌ها این منطقه را برای اقامت مسافران خود در نظر می‌گیرند تا دسترسی مناسبی به جاهای دیدنی داشته باشند. در این بخش نحوه دسترسی به بیوک آدا از میدان تکسیم را بررسی می‌کنیم.

میدان تکسیم حدود ۲۴ کیلومتر با جزیره بزرگ فاصله دارد. یکی از بهترین راه‌ها برای طی کردن این مسافت، استفاده از اتوبوس‌های تندرو و مترو است. بیش از ۱۰۰ سرویس در طول هفته به مقصد بیوک آدا حرکت می‌کند. با استفاده از این اتوبوس‌ها حدود ۲ ساعت در راه خواهید بود.

یکی دیگر از راه‌ها برای رسیدن به بیوک آدا، استفاده از کشتی‌های اسکله کاباتاش است. در طول روز معمولا ۳ کشتی استانبول را به مقصد بیوک آدا ترک می‌کنند. طول این مسیر حدود ۷۰ دقیقه است. حضور روی عرشه کشتی و لذت بردن از منظره‌ای بی‌نظیر، تجربه بسیار جذابی محسوب می‌شود.

رفتن به جزیره بیوک آدا

رفتن به جزیره بیوک آدا

آشنایی با جاهای دیدنی جزیره بیوک آدا در استانبول

اگرچه اغلب گردشگران برای آب و هوای مطلوب، سواحل تمیز و آرامش مطلق به بیوک آدا سفر می‌کنند؛ اما جزیره بزرگ یکی از دیدنی‌ترین جزایر استانبول است و جاذبه‌های متعددی دارد. در این بخش تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

  • یتیم‌خانه یونانی
  • مسجد حمیدیه
  • برج ساعت بویوک آدا
  • کلیسای آیا یورگی
  • خانه رشات نوری گون تکین
  • پلاژهای ساحلی
  • تپه جنگلی یوجه تپه

جزیره بزرگ همچنین مکان مناسبی برای پیاده‌روی، درشکه‌سواری، ماهیگیری، شنا و حمام آفتاب است. رستوران‌ها و کافه‌های متعددی نیز در خیابان‌ها و کوچه‌های بیوک آدا وجود دارد که مکان‌های دنج و مناسبی برای لذت بردن از یک غذای محلی و انواع نوشیدنی هستند. شما می‌توانید در مدت دو تا سه روز از کلیه جاذبه‌های این جزیره دیدن کنید و از تفریحات آبی آن نیز لذت ببرید.

جاهای دیدنی جزیره بیوک آدا

جاهای دیدنی جزیره بیوک آدا

بهترین زمان سفر به جزیره بزرگ استانبول چه فصلی است؟

آب و هوای جزیره بیوک آدا استانبول در زمستان معمولا سرد و برفی و در پاییز بارانی است؛ اما این سرما دوام چندانی ندارد و استخوان‌سوز نیست. اهالی جزیره بزرگ در تابستان‌ها نیز گرمای نسبتا شدیدی را تجربه می‌کنند.

اگر تحمل سرما یا گرمای بیش از حد را ندارید و می‌خواهید سفری دل‌نشین و به‌یادماندنی را تجربه کنید، بهترین فصل برای بازدید از جزیره بزرگ استانبول، بهار و اوایل پاییز است. آب و هوای نوروزی بیوک آدا بی‌نظیر است و شما را سرحال می‌کند.

با تورهای نوروزی برسام سیر از جزیره بزرگ استانبول دیدن کنید

در این مقاله راهنمای کوچکی برای گردش در جزیره بیوک آدا استانبول با آب و هوای نوروزی در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. با اطلاعات موجود به‌راحتی می‌توانید به جزیره بزرگ سفر کرده و در آنجا به گشت‌وگذار و تفریح بپردازید. اگر هنوز برای تعطیلات نوروز برنامه‌ریزی نکرده‌اید، سفر به استانبول و بازدید از بیوک آدا، بهترین گزینه است.

مجموعه آژانس گردشگری برسام سیر با سال‌ها سابقه درخشان در زمینه عرضه خدمات گردشگری، همواره در خدمت شما عزیزان است تا سفری خوش و به‌یادماندنی را برایتان رقم بزند. زمان را از دست ندهید و همین حالا تور استانبول را از طریق سایت رزرو کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید با کارشناسان حاضر در مجموعه تماس بگیرید.