هزینه سفر به آنتالیا چقدر است؟

دانستنی های سفر 10 آذر ، 1401 5 دقیقه

آشنایی کامل با هزینه های سفر به آنتالیا به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم گیری را برای خود لحاظ نموده و با آرامش خاطر به شهر زیبای آنتالیا سفر کنید. معمولا وقتی گفته می شود فردی قصد دارد به ترکیه سفر کند در اولین مرحله به ذهن شما نام زیبای آنتالیا نقش می بندد. این شهر زیبا عمدتا در فصل گرم سال مورد استقبال ترین شهر ترکیه محسوب می شود. افراد به آنتالیا می روند تا برای داشتن یک اوقات فراغت باور نکردنی خاطره سازی کنند. این مقصد گردشگری دارای تفریحات دریایی فوق العاده، مناطق دیدنی، بازار های جذاب و... است که هر گردشگری را به خود جذب می کند. به همین دلیل در این مقاله با آژانس هواپیمایی برسام سیر آریا همراه باشید تا قبل از سفر به آنتالیا، هزینه سفر به آنتالیا را به طور کامل بررسی کرده و برنامه ریزی اصولی را پیاده سازی کنید.

نمایی از شهر ساحلی آنتالیا

نمایی از شهر ساحلی آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا

اکنون که می خواهید با هزینه های سفر به آنتالیا به طور کامل آشنا شوید باید اول از این شهر زیبا کمی اطلاعات مناسب در اختیار داشته باشید. معمولا گردشگران آنتالیا را به عنوان اولین مقصد از کشور زیبای ترکیه درجه بندی می کنند. روزانه مسافران از تمام دنیا به سواحل آنتالیا سفر کرده تا بهترین خاطرات را برای خود ماندگار کنند. آب و هوای بی نظیر این شهر سبب شده در تمام ایام سال مسافران خاص خود را داشته باشد. اگر ترجیح می دهید برای تفریحات دریایی به آنتالیا بروید بهترین زمان فصل تابستان است. اگر انتخاب شما استفاده از تفریحات برفی باشد فصل سرما می تواند یک انتخاب هیجان انگیز برایتان باشد. یک برنامه ریزی اصولی به شما کمک می کند تا هزینه سفر به آنتالیا با تور ترکیه و تور ترکیه نوروز برایتان با بهترین حالت ممکن همراه باشد.

هزینه های پیش از سفر به آنتالیا

قبل از آن که بخواهید وارد بررسی هزینه های سفر به آنتالیا بشوید باید بدانید که تعدادی از هزینه ها برای شما قبل از سفر نیاز است پرداخت شود. برای مثال قبل از سفر باید اقدام به دریافت پاسپورت نمایید. اگر گذرنامه شما اعتبار ندارد حتما قبل از سفر آن را بررسی کنید و مطمئن شوید تا 6 ماه بعد اعتبار خواهد داشت. در غیر اینصورت برای تمدید آن اقدام نمایید. به طور کلی هزینه پاسپورت که شامل؛ صدور، خدمات، عکاسی و ... است تا پاییز 1401 به مبلغ 580 هزار تومان می باشد. به یاد داشته باشید که عوارض خروج از کشور نیز جداگانه در این سفر باید پرداخت شود. بار اول 400 هزار تومان، بار دوم 600 و بار سوم به بعد 800 هزار تومان باید بابت عوارض پرداخت نمایید.

علاوه بر هزینه دریافت پاسپورت و خروج از کشور، شما باید بلیط رفت و برگشت خود به انضمام رزرو هتل را به درستی انجام دهید تا در حین سفر دچار مشکل نشوید. بهتر است اگر قصد سفر شما به این شهر زیبا قطعی است هزینه سفر به آنتالیا با تور را بررسی کنید و بدون دغدغه مسافرت خود را آغاز نموده و از آن لذت ببرید. هزینه این تور با توجه به تاریخ فعلی از 14 میلیون تومان به صورت هوایی و از 8 میلیون تومان به صورت زمینی می باشد. برای دریافت مشاوره بیشتر و بررسی خدمات تور حتما با یک شرکت معتبر ارتباط برقرار نموده و رزرو خود را انجام دهید.

واحد پول آنتالیا

یکی دیگر از موضوعاتی که به طور ویژه بر هزینه های سفر به آنتالیا تاثیر گذار است پول رایج این کشور است. واحد پول ترکیه با توجه به آن که بر اساس لیر دسته بندی شده است امروز حدودا 2 هزار تومان با توجه به هر ریال محاسبه می شود. اما به دلیل تورم لازم است در زمان سفر قیمت لیر را به درستی بررسی کنید تا در محاسبات خود دچار اشتباه نشده و به طور کامل برنامه ریزی نمایید. به یاد داشته باشید که برای سفر به آنتالیا یا لیر همراه خود داشته باشید و یا دلار از ایران به ترکیه ببرید تا در خرید های خود دچار مشکل نشوید. صرافی های حاضر در ایران این دو ارز را به شما ارائه خواهند داد.

آبشار هادریان از دیدنی های آنتالیا

آبشار هادریان از دیدنی های آنتالیا

هزینه سفر به آنتالیا به صورت هوایی

یکی از ساده ترین راه هایی که شما می توانید به آنتالیا سفر کنید رزرو بلیط هواپیما تهران آنتالیا است. البته برخی دیگر از شهر های ایران نیز همچون مشهد پرواز به سمت این مقصد را دارند. قیمت پرواز آنتالیا به مراتب از دیگر روش ها با هزینه بیشتری برای افراد همراه است اما دیگر دغدغه زمان و نحوه رسیدن را نخواهید داشت. اگر زمان سفر خود را خارج از پیک شلوغی حضور مسافران انتخاب کنید به مراتب با هزینه های سفر به آنتالیا کمتری مواجه خواهید شد.

هزینه های سفر به آنتالیا با اتوبوس

یکی دیگر از راه هایی که برخی از افراد ترجیح می دهند به آنتالیا سفر کنند استفاده از سفر زمینی می باشد. در این نوع سفر شما دو مدل انتخاب خواهید داشت. یا با ماشین شخصی به نزدیکترین مرز ترکیه بروید و از آنجا کار های عبور خود و وسیله نقلیه تان را انجام دهید و یا با اتوبوس های مسافرتی این فاصله را طی نموده و بعد از عبور از مرز نیز با ماشین و اتوبوس به ادامه مسیر بپردازید. البته برخی تورها هستند که به صورت زمینی از تبریز و دیگر شهر های نزدیک مستقیم به سمت مقصد شما حرکت می کنند. کافی است کمی تحقیق نموده تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

هزینه های سفر به آنتالیا با قطار

یک راه حل دیگر که شما می توانید به آنتالیا بروید استفاده از قطار است. سفر های ریلی به مراتب شور و حال خاص خود را دارد. برای این که از این سفر نیز به خوبی بهره مند شوید باید ابتدا از تهران به آنکارا را با قطار طی نموده و در نهایت از آنکارا به آنتالیا با اتوبوس سفر خود را ادامه دهید. این سفر نیز در بسیاری از مواقع مورد استقبال مسافران قرار گرفته است.

هزینه اقامت در آنتالیا

مهم ترین نکته که تقریبا نقطه عطف سفر شما به حساب می آید پرداخت هزینه اسکان و اقامت شماست. در این شهر زیبا هتل های مختلفی وجود دارد که سفر شما را زیبا تر می کند. با توجه به بودجه خود می توانید هزینه های سفر به آنتالیا را مدیریت کرده و یک هتل مناسب رزرو نمایید. قیمت هتل ها به شرح ذیل است:

  • هتل 3 ستاره: از 500 لیر به بالا
  • هتل 4 ستاره: از 700 لیر به بالا
  • هتل 5 ستاره: از 1145 لیر به بالا

علاوه بر این هتل ها شما می توانید از موقعیت های دیگری که از درجه بندی کمتری هستند برای اسکان خود استفاده کنید. به مراتب این هتل های که عمدتا تک ستاره یا دو ستاره هستند بسیار ارزانتر از این موارد بوده و می تواند سفر شما را اقتصادی تر پیش ببرد.

هتل های آنتالیا

هتل های آنتالیا

هزینه تفریحات آنتالیا

یکی دیگر از بحث های مهمی که عمدتا افراد برای پرداخت هزینه های سفر به آنتالیا باید به آن توجه کنند قیمت تفریحات و بازدید از مناطق دیدنی است. در این سفر شما می توانید از تفریحات جذاب دریایی، پارک آبی، کشتی های توریستی و... استفاده کنید. علاوه بر آن مناطق دیدنی و بازارهای زیبای این شهر مسافران بسیاری را به خود جذب می کند. برای مثال استفاده از کشتی تفریحی در آنتالیا از 100 لیر آغاز و به صورت افزایشی بالا می رود. از طرف دیگر رافتینگ آنتالیا که یک دریاچه خروشان با قایق سواری جذاب است حدود 200 لیر هزینه دارد. اگر بخواهید به پارک آبی معروف آن بروید نیز باید 100 لیر هزینه کنید. تمامی این قیمت ها ممکن است با توجه به زمان و شرایط با تغییراتی برای شما همراه باشد.

هزینه غذا در آنتالیا

از دیگر بحث های مهمی که هزینه های سفر به آنتالیا را در بر گرفته است پرداخت وعده های غذایی است. اگر بخواهید در آنتالیا به یک رستوران مناسب بروید باید از 30 لیر به بالا هزینه کنید که این اتفاق در رستوران ها و فست فود های معروف شهر با قیمت بیشتری مواجه خواهد بود. برای مثال در رستوران های لوکس شروع قیمت از 100 لیر به بالا آغاز می شود. علاوه بر این موارد شما باید آمار قیمت مواد غذایی که به تنهایی احتمالا خریداری خواهید کرد را داشته باشید. برخی از این موارد عبارتند از:

  • برنج: 13.5 لیر
  • نان: 2.50 لیر
  • شیر: 6 لیر
  • تخم مرغ: 12.40 لیر
  • پیاز: 5.5 لیر
  • سیب زمینی: 3.64 لیر
  • گوجه فرنگی: 6 لیر
  • سیب: 5.82 لیر
  • موز: 14 لیر
  • پرتقال: 10 لیر

هزینه خرید پوشاک در آنتالیا

یکی از قسمت هایی که در سفر به ترکیه با جذابیت بسیاری همراه است، خرید است. گاها این خرید برای خود و در برخی مواقع برای دیگران است. آنتالیا به علت این که یک شهر ساحلی است به مراتب بازار های آن گرانتر از دیگر قسمت ها می باشد. زیرا برند ها در این شهر شعبه داشته و ممکن است برای شما هنگام بررسی هزینه های سفر به آنتالیا بهینه نباشند. به طور کلی قیمت محصولات در این شهر به شرح ذیل است:

  • شلوار جین: از 250 لیر
  • پیراهن زنانه: از 220 لیر
  • کفش نایک: 485 لیر
  • کفش چرم: 400 لیر

هزینه سرویس تماس در آنتالیا

اگر قصد داشتید به آنتالیا سفر کنید به مراتب باید راه ارتباطی خود با اطرافیانتان را نیز مد نظر داشته باشید. در قدم اول می توانید از خطوط ایرانی خود با افزایش هزینه استفاده کنید. برای مثال هزینه تماس با همراه اول دقیقه 10 هزار تومان و ایرانسل 5 هزار تومان می باشد. از طرفی می توانید از خطوط ترک نیز استفاده کنید که البته با هزینه های بسیار گزافی مواجه خواهید شد. اگر بخواهید هزینه های سفر به آنتالیا را برای خود بهینه کنید می توانید از نرم افزار های پیام رسان استفاده کنید و فقط هزینه اینترنت بدهید. لازم است بدانید که اگر در هتل اسکان داشتید اینترنت رایگان نیز به شما تعلق خواهد گرفت. در این صورت می توانید تماس های خود را کاملا رایگان انجام دهید.  

هزینه حمل و نقل درون شهری

یکی دیگر از پرداختی های شما محاسبه حمل و نقل درون شهری در بررسی هزینه های سفر به آنتالیا می باشد. داخل شهر می توانید برای ایاب و ذهاب از تاکسی، اتوبوس، ترن و ... استفاده کنید. برای مثال هزینه هر سفر با اتوبوس حدودا 2 لیر، با ترن یا همان تراموا حدودا 1.75 لیر، با تاکسی ورودی آن 5.5 لیر و به ازای هر کیلومتر 4 لیر می باشد. با یک تصمیم گیری درست می توانید بهترین نتیجه را دریافت کنید.

تور آنتالیا با آژانس هواپیمایی برسام سیر آریا

در این مقاله سعی شد به طور کامل به بررسی هزینه های سفر به آنتالیا پرداخته شود. اکنون شما می دانید برای رفتن به این شهر زیبا چه هزینه هایی را باید پرداخت کنید. آژانس هواپیمایی برسام سیر آریا نیز مفتخر است در این سفر همراه شما بوده و خدمات ویژه ای را ارائه دهد. علاوه بر تور آنتالیا و تور آنتالیا نوروز شما می توانید رزرو تور های داخلی و خارجی دیگر به صورت زمینی یا هوایی را برای خود انجام دهید. از طرفی رزرو هتل نیز در این مجموعه برای شما با بهترین خدمات انجام خواهد شد.