زیباترین جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه

جاذبه های گردشگری 03 اردیبهشت ، 1403 3 دقیقه

کوش آداسی یکی از دیدنی‌ترین و معروف‌ترین شهرهای کشور ترکیه است. این شهر در استان آیدین و در حاشیه ساحل دریای اژه واقع شده است. بنابراین تفریحات آبی، استفاده از امکانات ساحل و زیبایی دریا از جذابیت‌های گردشگری این شهر به حساب می‌آید. در ادامه به معرفی برخی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کوش آداسی می‌پردازیم. 

ساحل بانوان

ساحل بانوان، یک ساحلی شنی و از بهترین سواحل کوش آداسی است. این ساحل یکی از مکان‌هایی است که ساکنان محلی تعطیلات آخر هفته خود را در آن سپری می‌کنند. نام این ساحل از دورانی برآمده است که تنها زنان می‌توانستند از آن استفاده کنند؛ اما امروزه گردش در این ساحل برای همه آزاد است.

ساحل بانوان حدود ۲ کیلومتر با مرکز شهر کوش آداسی فاصله دارد و یکی از معدود جاهای دیدنی کوش آداسی است که با اتوبوس، تاکسی یا حتی پیاده می‌توان راحت به آن دسترسی داشت. ساحل دارای امکاناتی مانند رستوران و کافه، چتر و تخت و سرویس بهداشتی است. 

ساحل بانوان مکانی محبوب برای موج‌سواری، کایت‌سواری، شنا و آفتاب گرفتن است. ورود به این ساحل رایگان است، اما اگر بخواهید از امکاناتی مانند تخت و چتر استفاده کنید، باید هزینه آن را پرداخت کنید.

تصویری از ساحل بانوان در کوش آداسی

تصویری از ساحل بانوان در کوش آداسی

جزیره کبوتر؛ از بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی

جزیره کوچک و صخره‌ای کبوتر یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی در یکی از سواحل معروف این شهر است. این جزیره با مساحتی حدود ۲ هکتار به دلیل موقعیت مکانی خاص، قلعه تاریخی و چشم‌اندازهای خیره‌کننده، به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در کوش آداسی تبدیل شده است.

جزیره کبوتر کوش آداسی در دوران بیزانس به عنوان یک دژ نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفته و در قرن ۱۴ میلادی توسط امپراتوری عثمانی فتح شده است. بنابراین همواره به خاطر جاذبه‌های تاریخی خود مورد توجه گردشگران بوده است.  

قلعه کبوتر از دیدنی‌های جزیره کبوتر، در بلندترین نقطه جزیره واقع شده است و چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از دریای اژه، شهر کوش آداسی و کوه‌های اطراف را به نمایش می‌گذارد. در داخل قلعه، موزه‌ای کوچک با اشیا و یافته‌های تاریخی از دوران بیزانس و عثمانی وجود دارد.

 در ضلع جنوبی جزیره نیز، غاری وجود دارد که گفته می‌شود محل زندگی کبوترهای وحشی بوده است. گشت و گذار در جزیره کبوتر و قلعه آن رایگان است، ولی قایق‌سواری در آب‌های اطراف مستلزم پرداخت هزینه است.

تصویری از جزیره کبوتر در کوش آداسی

عکسی از جزیره کبوتر کوش آداسی

جزیره دیلک؛ گشتی در بهشت گمشده کوش آداسی

جزیره دیلک، در ۲۷ کیلومتری کوش آداسی و در خلیج گوزلچامل قرار دارد. این جزیره با سواحل بکر و آب‌های کریستالی، منظره‌ای بی‌نظیر و حیرت‌انگیز ایجاد کرده است. همچنین جزیره دیلک به عنوان یک پارک ملی حفاظت‌شده، تنوع زیستی منحصر به فردی دارد.

فضای آرام و طبیعت بکر جزیره در بدو ورود، حس آرامش و رهایی را به شما هدیه می‌کند. می‌توانید در سواحل آرام جزیره استراحت کنید و از آفتاب و دریا لذت ببرید. همچنین می‌توانید در مسیرهای پیاده‌روی جزیره قدم بزنید و از مناظر طبیعی زیبا نهایت استفاده را ببرید.

جزیره دیلک دارای سواحل متعددی است که معروف‌ترین آنها ساحل آکیار، ساحل بوزوکوم و ساحل کومک است. آب‌های شفاف و زلال این جزیره، برای شنا و غواصی بسیار مناسب هستند. ورود به این جزیره و گردش در آن برای کودکان زیر ۱۲ سال رایگان و برای افراد بالای ۱۲ سال نفری یک یورو هزینه دارد.

تصویری از جزیره دیلک در کوش آداسی

تصویری از جزیره دیلک؛ بهشت گمشده کوش آداسی

منطقه بندرگاه؛ از جاذبه های کلیدی کوش آداسی

از بهترین مناطق دیدنی کوش آداسی، منطقه بندرگاه، قلب تپنده گردشگری این شهر ساحلی است. این منطقه با مجاورت دریای اژه، فعالیت‌های تفریحی متنوع، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد و مغازه‌های جذاب، مقصدی محبوب برای گردشگران از سراسر جهان است.

در این منطقه، قایق‌های تفریحی متعددی وجود دارند که گردشگران می‌توانند با استفاده از آن‌ها به جزیره کبوتر و سایر جاذبه‌های گردشگری اطراف کوش آداسی سفر کنند. پارک آبی دلفین‌ها، بازارهای سنتی و مدرن و رستوران‌ها و کافه‌های مختلف بین المللی و ترکی، از جذابیت‌های این منطقه هستند.

منطقه بندرگاه کوش آداسی به دلیل تنوع فعالیت‌ها و امکانات، برای سلیقه‌های مختلف مناسب است. خانواده‌ها، جوانان و افراد مسن می‌توانند در این منطقه اوقات لذت‌بخشی را سپری کنند. ورود به این منطقه هزینه‌ای ندارد اما برای استفاده از امکانات آن مانند قایق سواری، باید هزینه پرداخت کنید.

تصویری از چند کشتی تفریحی در بندر

عکس از منطقه بندرگاه کوش آداسی

پارک آبی آدالند؛ تفریح در جاهای دیدنی کوش آداسی

پارک آبی آدالند یکی از 3 پارک آبی کوش آداسی است که در فاصله ۴ کیلومتری این شهر قرار دارد. انواع استخر و سرسره‌های آبی، جکوزی، کافه و رستوران از امکانات این پارک آبی مشهور هستند. استخر امواج، استخر کودکان، استخر عادی با عمق 1.5 تا 3.5 متر، امکان حمام آفتاب و استخر ساحلی که می‌توانید در کنار آن به استراحت بپردازید، استخر ترامپولین و رفتینگ نیز از جمله استخرهای این پارک آبی هستند.

یکی از هیجان انگیزترین تفریحات پارک آبی آدالند، رقص با باران است که می‌توانید در آن تجربه رقصیدن زیر باران را با موسیقی تجربه کنید. هزینه استفاده از امکانات این پارک آبی برای بزرگسالان ۳۵ یورو، برای کودکان بین ۴ تا ۹ سال ۳۰ یورو و برای کودکان زیر 3 سال رایگان است.

تصویری از سرسره های پارک آبی

نمای هوایی از پارک آبی آدالند

پارک آبی آکوا فانتزی

پارک آبی آکوا فانتزی کوش آداسی، یکی از بزرگترین و هیجان‌انگیزترین پارک‌های آبی در ترکیه است که با ارائه طیف وسیعی از سرسره‌های آبی، استخرها و تفریحات مختلف، برای تمام سنین و سلیقه‌ها تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را رقم می‌زند.

مثلا سرسره آکوا فانتزی این پارک، با طول ۴۰۰ متر، یکی از طولانی‌ترین سرسره‌های آبی در اروپا است یا تورنادو که سرسره‌ای قیف مانند است و با سرعت زیاد شما را به داخل گردابی هیجان‌انگیز می‌کشاند. سرسره کامیکازه هم سرسره‌ای با شیب تند است که تجربه سقوط روی آب را برای افراد هیجان‌طلب ایجاد می‌کند.

انواع استخر نیز در این پارک آبی، برای افراد مختلف با رده‌های سنی متفاوت طراحی شده است. استخر موج، استخر آرامش و استخر کودکان از جمله استخرهای پرطرفدار این مجموعه هستند. این پارک آبی یکی از بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی است.

هزینه ورودی این استخر برای کودکان زیر 3 سال رایگان است؛ اما بسته به نوع فعالیتی که در آن انجام می‌دهید، تا یک میلیون برای کودکان بین ۴ تا ۱۰ سال و تا یک میلیون و ششصد هزار تومان برای افراد بالای ده سال هزینه خواهد داشت. بنابراین اگر برنامه تفریح در پارک آبی آکوا فانتزی را دارید، از پیش مبلغی را در هزینه سفر به کوش آداسی به این تفریح اختصاص دهید.

تصویری از پارک آبی آکوا فانتزی

تصویری از سرسره‌های پارک آبی آکوا فانتزی

پارک ملی دلتای آیدین؛ پرندگان در جاهای دیدنی کوش آداسی

پارک ملی دلتای آیدین کوش آداسی، منطقه‌ای حفاظت‌شده واقع در ساحل دریای اژه و ۲۸ کیلومتری جنوب شهر کوش آداسی است. این پارک با وسعتی حدود ۷۵۰۰ هکتار، شامل تالاب‌ها، جنگل‌ها، دشت‌ها و سواحل، زیستگاهی ایده‌آل برای انواع پرندگان و حیوانات وحشی است.

پارک ملی دلتای آیدین، به عنوان یکی از مهم‌ترین تالاب‌های مدیترانه، میزبان بیش از ۲۰۰ گونه پرنده مهاجر و بومی است. از جمله پرندگانی که در این پارک ملی محافظت می‌شوند، می‌توان به فلامینگو، پلیکان، حواصیل، اردک و شاه‌غاز اشاره کرد. علاوه بر پرندگان، این پارک محل زندگی پستاندارانی مانند گراز وحشی، روباه، شغال و خرگوش است. ورود به این پارک برای کودکان زیر ۱۲ سال رایگان، و برای دیگر افراد یک یورو یا ۲۰ لیر است.

تصویری از پارک ملی دلتای آیدین

عکسی زیبا از پارک ملی دلتای آیدین

معبد دیدایما؛ سفر به اعماق تاریخ در جاذبه های کوش آداسی

معبد دیدایما، یکی از بزرگترین و باشکوه‌ترین معابد یونان باستان در جهان است. این معبد که در ۷۷ کیلومتری جنوب شهر کوش آداسی واقع شده، در دوران هلنیستی به عنوان مرکز مذهبی مهم منطقه شناخته می‌شد و امروزه به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در کوش آداسی به حساب می‌آید.

ساخت معبد دیدایما در قرن هشتم قبل از میلاد آغاز شد و در سال ۱۴۹۳ تبدیل به یک متروکه شده بود. این معبد به آپولو، خدای خورشید و موسیقی در یونان باستان تقدیم شده و در طول تاریخ، شاهد وقایع و فراز و نشیب‌های بسیاری بوده است. ستون‌های معبد، محراب، موزه دیدایما و تئاتر از دیدنی‌های این معبد تاریخی هستند.

بازدید از این معبد به دلیل نزدیکی با شهر پرینه و میلتوس، به صورت یک تور همزمان برگزار می‌شود. هزینه این تور برای افراد بالای ۷ سال ۴۰ یورو، برای کودکان بین ۵ تا ۷ سال ۲۰ یورو و برای کودکان زیر ۴ سال رایگان است.

تصویری از خرابه های دیدایما

تصویری از معبد دیدایما

غار زئوس؛ راز و رمز مکانی افسانه ‌ای در کوش آداسی

غار زئوس در نزدیکی شهر ساحلی گوزلچامل در غرب ترکیه و حومه پارک ملی دلتای بیوک مندرس واقع شده است. این غار با ورودی مخفی و نام افسانه‌ای خود، مکانی رازآلود و جذاب برای گردشگران است.

سفری در اعماق تاریخ و افسانه در کوش آداسی را می‌توانید با گشتن در غار زئوس تجربه کنید. فضای خنک و مرطوب غار، حس و حال خاصی را برای بازدیدکنندگان آن ایجاد می‌کند. نام این غار برگرفته از افسانه‌ای درباره پناه بردن زئوس، خدای خدایان یونان از گزند برادرش یعنی پوزئیدون به این غار است.

ورودی غار در میان درختان و گیاهان وحشی پنهان شده است و برای ورود به آن باید ۵۰ پله سنگی را به سمت پایین طی کنید. داخل غار، یک دریاچه کوچک با آب زلال و خنک وجود دارد. همچنین در اعماق غار، محرابی قرار دارد که گفته می‌شود محل عبادت زئوس بوده است. غار زئوس، به دلیل فضای رازآلود و افسانه‌های مرتبط با آن، مکانی جذاب برای دوستداران تاریخ و قصه است.

تورهای بازدید از غار زئوس و استفاده از امکانات و فضای اطراف آن، می‌تواند حدود ۱۰۰ دلار به ازای هر نفر هزینه داشته باشد.

تصویری از غار زئوس

نمای داخل غار زئوس

غار سیر تلائینی؛ دنیای زیر زمین در جاهای دیدنی کوش آداسی

غار سیر تلائینی، از جاهای دیدنی کوش آداسی، در ۱۴ کیلومتری این شهر و نزدیکی روستای نارلی گدیک واقع شده است. این غار با طول ۳۴۸ کیلومتر، بزرگترین غار منطقه و یکی از بزرگترین غارهای ترکیه است. عمر این غار به دوران ژوراسیک برمی‌گردد و دارای سابقه سکونت انسانی در دوران پیش از تاریخ است.

با ورود به غار سیر تلائینی، گویی به دنیای شگفت‌انگیزی در اعماق زمین قدم می‌گذارید. استالاکتیک‌ها استالاگمیت‌های بزرگ و رنگارنگ، ستون‌های مجلل و تالارهای بزرگ، تصویری حیرت‌انگیز از عظمت طبیعت را به نمایش می‌گذارد.

این غار ۶ تالار بزرگ دارد که هر کدام نامی خاص دارند مانند تالار عروس، تالار برزخ و تالار بهشت. ستون‌های عظیم، حوضچه‌های آب و نورپردازی مصنوعی، زیبایی‌های این غار را دوچندان کرده است.

غار کاراجا؛ از جذاب ترین جاهای دیدنی کوش آداسی

مجموعه غارهای به‌هم‌پیوسته و تودرتوی کاراجا در ۱۷ کیلومتری شهر تورول و با فاصله‌ای ۱۴۰۰ کیلومتری از کوش آداسی، یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌هایی است که اگر به کوش آداسی سفر کردید می‌توانید از آن دیدن کنید.

گذرگاه‌های باریک و نورپردازی ظریف درون غار، فضایی مرموز و شگفت‌انگیز را خلق کرده است. قندیل‌های آویزان در اشکال و رنگ‌های مختلف، مانند مجسمه‌های طبیعی از سقف غار آویخته شده‌اند. همچنین حوضچه‌های آب زلال و انعکاس نور در آنها، منظره‌ای مسحورکننده به وجود آورده است. لازم به ذکر است که بازدید از غارها تا حدودی به آب و هوای کوش آداسی نیز بستگی دارد.

هزینه ورودی این غار به ازای هر نفر، ۲۷ یورو است.

کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی: یادگاری از تاریخ

کاروانسرای اوکوز محمد پاشا، بنایی باشکوه و تاریخی و از بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی است که در قرن ۱۶ میلادی به دستور اوکوز محمد پاشا، وزیر اعظم سلیمان قانونی، ساخته شده است. این کاروانسرا، با معماری خیره‌کننده و فضای آرامش‌بخش، یادگاری از دوران شکوه و جلال امپراتوری عثمانی است.

کاروانسرای اوکوز محمد پاشا، امروزه به عنوان موزه فرش و بافندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این موزه، انواع فرش‌ها و دستبافته‌های سنتی ترکیه به نمایش گذاشته شده است.

هزینه ورودی این کاروانسرا بین ۴۹ تا ۶۵ دلار برای هر فرد است.

تصویری از کاروانسرای اوکوز محمد پاشا

تصویری از کاروانسرای اوکوز محمد پاشا در کوش آداسی

شهر افسوس؛ رد پای تاریخ در جاهای دیدنی کوش آداسی

شهر باستانی افسوس که در ۱۸ کیلومتری کوش آداسی در ترکیه واقع شده است، یکی از بزرگترین و مهمترین شهرهای باستانی جهان است. این شهر در قرن ۱۰ قبل از میلاد توسط یونانیان بنا شده و در دوران روم باستان به عنوان پایتخت آسیای صغیر شناخته می‌شد.

با قدم گذاشتن در شهر افسوس، سفر در زمان را آغاز می‌کنید. خیابان‌های سنگفرش‌شده، معابد باشکوه، کتابخانه عظیم سلسیوس و آمفی‌تئاتر بزرگ، تصویری از عظمت و شکوه تمدن روم را به نمایش می‌گذارد. افسوس از آن دسته جاذبه‌هایی است که گردشگران در تور ترکیبی ترکیه نیز حتما از آنجا بازدید خواهند کرد.

مهمترین دیدنی شهر افسوس، معبد آرتمیس، یکی از عجایب هفتگانه جهان است. همچنین آمفی‌تئاتر این شهر باستانی با گنجایش ۲۵ هزار نفر که محل برگزاری مسابقات گلادیاتوری و نمایش‌های عمومی بوده از جاذبه‌های دیدنی افسوس است.

هزینه بازدید از شهر و موزه افسوس ۴۰ یورو به ازای هر نفر است.

تصویری از شهر تاریخی افسوس

تصویری از شهر تاریخی افسوس

شهر باستانی پرینه 

شهر باستانی پرینه واقع در استان آیدین ترکیه، در فاصله ۳۵ کیلومتری از کوش آداسی قرار دارد. این شهر در دوران یونان باستان، یکی از مهم‌ترین شهرهای ایونیا و مرکز تمدن هلنیستی بوده است. امروزه بقایای این شهر باستانی، یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کوش آداسی است.

بقایای معابد بزرگ، آگورا (بازار)، تئاتر، مجلس سنا و خانه‌های مسکونی و معماری الهام‌گرفته از یونان، نمایانگر تصویری از عظمت و شکوه این شهر در گذشته است. شاید هنوز هم بتوان در میان خرابه‌های این شهر باستانی قدم زد و صدای خنده کودکان و مردم کوچه و بازار را شنید.

 در شهر پرینه، معابد متعددی وجود دارد که مهم‌ترین آنها معبد آتنا و آرتمیس است. همچنین آگورا یا بازار شهر پرینه، محل داد و ستد و فعالیت‌های اقتصادی، تئاتر شهر پرینه با ظرفیت ۵ هزار نفر، بقایای مجلس سنا و موزه پرینه از دیدنی‌های این شهر متروکه هستند.

عکس خرابه های شهر باستانی پرینه

عکسی از خرابه‌های شهر تاریخی پرینه

شهر میلتوس: سفری به قلب تاریخ در کوش آداسی

شهر باستانی میلتوس، در ۶۲ کیلومتری کوش آداسی و ساحل دریای اژه واقع شده است. قدمت این شهر به تمدن هلنیستی دوران یونان باستان بازمی‌گردد. این شهر تاریخی، هر ساله هزاران گردشگر را از نقاط مختلف جهان به کوش آداسی می‌کشاند.

بقایای معابد بزرگ، تئاتر روم باستان، حمام‌ها و کتابخانه، تصویری از عظمت و شکوه این شهر را در گذشته به نمایش می‌گذارد. می‌توانید در بین بقایای شهر قدم بزنید و تصور کنید که این شهر روزی مملو از آدم‌ و جنب‌وجوش بوده است.

در شهر میلتوس، معابد متعددی وجود دارد که مهم‌ترین آنها معبد آپولو است. کتابخانه، موزه آثار باستان، همچنین تئاتر روم باستان در شهر میلتوس، که یکی از بزرگترین تئاترهای آن دوران بوده است، از دیدنی‌های میلتوس است. حمام‌های فائوستینا، یکی از بهترین نمونه‌های حمام‌ رومی نیز در میلتوس وجود دارد. 

شهر باستانی میلتوس، به دلیل اهمیت تاریخی و بقایای بجا مانده از آن، مکانی جذاب برای دوست‌داران تاریخ و باستان‌شناسی است.

تصویری از شهر تاریخی میلتوس

تصویری از شهر تاریخی میلتوس

قلعه پنبه ای؛ از جاهای دیدنی اطراف کوش آداسی

پاموکاله یا قلعه پنبه‌ای یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه است. قلعه پنبه‌ای پدیده‌ای طبیعی‌ است که به مرور زمان از برخورد آب به سنگ آهک تراورتن ایجاد شده و تراس‌های سفید و آبشاری قلعه‌‌مانندی شبیه پنبه از خود به جای گذاشته است. قلعه پنبه‌ای در استان دنیزلی واقع شده است و حدود ۱۹۳ کیلومتر از کوش آداسی فاصله دارد.

پاموکاله به چشمه‌های آب گرم متعددی معروف است که سرشار از مواد معدنی هستند. جاذبه‌های گردشگری این منطقه علاوه بر تراس‌های سفید و چشمه‌های آب گرم، استخرهای متعدد آب گرم و شهر باستانی هیراپولیس است که در دوران روم باستان یک شهر مهم مذهبی و فرهنگی به شمار می‌رفت.

هزینه ورودی این قلعه ۲۰۰ لیر یا ۱۱ یورو است.

تصویری از قلعه پنبه ای کوش آداسی

عکسی از قلعه پنبه‌ای یا پاموکاله در شهر کوش آداسی

خانه حضرت مریم مقدس در کوش آداسی

خانه مریم مقدس کوش آداسی در کوه‌های بلبل، ۷ کیلومتری شهر افسوس و ۲۰ کیلومتری کوش آداسی واقع شده است. این مکان مقدس، بنابر باور مسیحیان، محل زندگی حضرت مریم پس از مصلوب شدن حضرت عیسی بوده است. محوطه خانه مریم مقدس، مکان امن و آرامش بخشی است. فضای ساده و صمیمی این مکان، حس و حالی عمیق و معنوی را به زائرین القا می‌کند.

بنای این خانه از سنگ و آجر ساخته شده و شامل یک اتاق اصلی، آشپزخانه و یک نمازخانه کوچک است. در محوطه خانه، چشمه‌ای وجود دارد که گفته می‌شود حضرت مریم از آن آب نوشیده است. اطراف این خانه با درختان و گل‌های زیبا تزئین شده است. زائرین روی دیوارهای خانه، پارچه‌ها و یادبودهایی به عنوان نذر و آرزو می‌بندند.

خانه مریم مقدس، هر ساله پذیرای زائرین و گردشگران بسیاری از سراسر جهان است. مسیحیان این مکان را مقدس می‌دانند و برای زیارت و دعا به آنجا سفر می‌کنند.

هزینه ورودی این بنای تاریخی مذهبی، ۴۰۰ لیر ترکیه یا ۱۲ و نیم یورو به ازای هر نفر است.

تصویری از خانه مریم مقدس

تصویری از خانه حضرت مریم مقدس

مسجد عیسی بیگ: نگینی از معماری اسلامی در کوش آداسی

مسجد عیسی بیگ از جاهای دیدنی کوش آداسی، گویی نگینی از معماری اسلامی است که در قرن ۱۶ میلادی به دستور عیسی بیگ، فرماندار سنجاق آیدین ساخته شده است. این مسجد با معماری باشکوه و فضای آرامش‌بخش، یادگاری از دوران شکوه و جلال امپراتوری عثمانی است.

بازدید از مسجد عیسی بیگ، شبیه سفری در تاریخ اسلام است. گنبد بزرگ و مناره بلند مسجد، عظمت و شکوه معماری اسلامی را به رخ می‌کشد. محراب و منبر نفیس مسجد، نشان از ظرافت و دقت هنرمندان مسلمان در ساخت این بنا دارد.

مسجد عیسی بیگ، علاوه بر اینکه مکانی برای عبادت است، به عنوان یک جاذبه گردشگری نیز مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. هر ساله میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان برای بازدید از این مسجد به کوش آداسی سفر می‌کنند.

ورود به این مسجد رایگان است.

عکس از مسجد عیسی بیک

عکسی از نمای بیرونی مسجد عیسی بیک

روستای کیرازلی: نگینی در دل کوه‌های کوش آداسی

یکی از جاهای دیدنی و تفریحی کوش آداسی، روستای کیرازلی است که در ۱۰ کیلومتری کوش آداسی و استان آیدین واقع شده است. این روستا با خانه‌های سنگی و کوچه‌های پیچ‌درپیچ، فضایی آرام و سنتی را به نمایش می‌گذارد. مردم این روستا به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و محصولات محلی خود را به گردشگران می‌فروشند.

فضای آرام و صمیمی روستا، حس و حال خوبی را به شما القا می‌کند. می‌توانید در کوچه‌های تو در توی روستا قدم بزنید و از مناظر طبیعی زیبا لذت ببرید. همچنین می‌توانید از محصولات محلی و غذاهای سنتی روستا خریداری کنید.

کوچه‌های روستا باریک، پیچ‌درپیچ و سنگفرش‌شده‌، خانه‌های آن از سنگ و چوب و دارای معماری سنتی هستند. در مرکز روستا، یک مسجد قدیمی با معماری زیبا و یک حمام سنتی وجود دارد.

ورود به این روستا هزینه‌ای ندارد، اما برای رفت و آمد و استفاده از امکانات مختلف آن لازم است که مبلغی پول همراه خود داشته باشید. روستای کیرازلی، به دلیل فضای آرام و سنتی خود، مکانی مناسب برای کسانی است که به دنبال فرار از شلوغی و جنجال شهر هستند. همچنین این روستا برای عکاسان و طبیعت‌گردان نیز مکانی جذاب است.

تصویری از روستای کیرازلی

تصویری از روستای زیبای کیرازلی

جاهای دیدنی کوش آداسی را حتما ببینید

کوش آداسی ترکیه، مقصد محبوب و همیشه شلوغ این کشور است، که گردشگران را از سراسر جهان به سوی خود جذب می‌کند. فرقی ندارد که برای استراحت به این شهر سفر می‌کنید یا به قصد دیدن آثار تاریخی به‌جامانده از یونان باستان و یا حتی گردش در دنیای حیات وحش. کوش آداسی شما را دست خالی برنمی‌گرداند. بنابراین اگر قصد سفر به جایی را دارید که تمام موارد گفته شده را داشته باشد، سفر به این شهر زیبای ساحلی بهترین مقصد برای شماست. بهترین راه خرید تور کوش آداسی و سفر گروهی با افرادی است که همچون شما قصد سفر به این منطقه توریستی جذاب را دارند. اگر تجربه سفر به کوش آداسی را دارید، این تجربه را در کامنت‌‌ها با دیگران به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

۱- جاهای دیدنی معروف کوش آداسی کجا هستند؟

کوش آداسی یک شهر ساحلی زیبا در سواحل غربی ترکیه است که شهرت زیادی برای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی‌اش دارد. یکی از جاهای معروف این شهر، جزیره پرنده است که در مرکز شهر واقع شده و یک قلعه تاریخی با چشم‌اندازهای فوق‌العاده بر فراز دریا دارد. همچنین بازار بزرگ کوش آداسی و پارک ملی دیلیک با جنگل‌ها و سواحل زیبا، جاذبه‌های دیدنی دیگری در اطراف کوش آداسی هستند.

۲- چه فعالیت‌های تفریحی و گردشگری می‌توان در کوش آداسی انجام داد؟

کوش آداسی به عنوان یک شهر ساحلی فعالیت‌های تفریحی متنوعی دارد. شما می‌توانید در سواحل زیبای آن آرامش پیدا کنید، از ورزش‌های آبی مانند شنا و غواصی لذت ببرید یا با قایق گردی به کاوش بپردازید. همچنین مراکز خرید شهر، رستوران‌های محلی و برنامه‌های شبانه جذاب، تجربه‌های گردشگری خاصی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند.