کاخ بیلربیی استانبول

جاذبه های گردشگری 26 آذر ، 1397 5 دقیقه

کاخ بیلربیی، از اماکن دیدنی و گردشگری وکاخ تابستانی سلطنتی است که در محله بیلربیی در ساحل آسیا واقع شده است. دستور ساخت آن توسط سلطان عبدالعزیزداده شد و بین سالهای 1861-1865 توسط معماران سرکیس بالین و آگوپ بالین، معماران امپریالیستی ارمنی ها، در سبک فرانسوی نورو باکو با طرح خانه سنتی عثمانی ساخته شد.
مهمانان خارجی برای دیدار با امپراتورعثمانی در فصل تابستان به این قصر می آمدند؛ شاهزاده صربستان، شاه نیکولاس مونتنگرو، امپراتور جوزف اتریش- مجارستان، ناصرالدین شاه ایران، شاهزاده سوئد و امپراتور یوجین فرانسه از جمله ی این افراد بودند. 


کاخ بیلربیی استانبول   Beylerbeyi Palace

سلطان عبدالحمید دوم 6 سالِ پایان عمرش را صرف این مکان کرد و در سال 1918 وفات یافت. در عین حال سلاطین دیگر در زمستان در کاخ دولماباغچه حکومت می کردند و فقط تابستان برای لذت بردن از آب و هوای خوب به اینجا می آمدند.
کاخ دارای یک طرح مستطیلی است که دارای 6 سالن بزرگ و 24 اتاق و دو طبقه در زیرزمین که در اصل به عنوان آشپزخانه و انبار استفاده می شد وجود دارد. کاخ به بخش مردان و بخش زنان با ورودی های جداگانه تقسیم شده است.

کاخ بیلربیی استانبول   Beylerbeyi Palace

علاوه بر طرح خانه عثمانی، همه چیز در کاخ متقارن است و دارای یک سبک اروپایی شامل مبلمان، لوستر و دیگر دکوراسیون هاست. همچنین فرشهای بزرگ که کف اتاق را تزئین می کنند وجود دارد. لوسترهای کریستال بوهمیا، ساعتهای فرانسوی و گلدانهای چینی، ژاپنی، فرانسوی و ترکی سفارشی را تزئین می کنند. بسیاری از نقاشی های زیبا با مناظری از دریا و کتیبه های عربی روی سقف وجود دارد. 


کاخ بیلربیی استانبول   Beylerbeyi Palace

ساعات بازدید : هر روز هفته بین ساعات 9 تا 16، به جز روزهای دوشنبه، 1 ژانویه و روز اول تعطیلات مذهبی

برای بازدید از این کاخ مجلل، تور استانبول خریداری کنید.
لطفا توجه داشته باشید که شما مجاز به گرفتن عکس یا فیلم در داخل ساختمان قصر نیستید.
برای آشنایی با کاخ ییلدیز ، کاخ توپکاپی ، کاخ دولما باغچه کلیک کنید.