از تله کابین ازمیر چه می دانید؟

جاذبه های گردشگری 20 فروردین ، 1403 5 دقیقه

در قلب شهر ازمیر، جایی که دریای اژه آغوش خود را به روی آسمان گشوده است، تله کابین ازمیر شما را به گردشی هوایی با نمای ۳۶۰ درجه از شهر دعوت می‌کند. با صعود به ارتفاعات، بر فراز شهر بادها پرواز می‌کنید و منظره‌ای بی‌نظیر از سواحل نیلگون، باغ‌های زیتون سرسبز، جنگل‌های کاج انبوه و بافت تاریخی شهر را تماشا خواهید کرد. در این مقاله همه‌چیز را درباره تله کابین ازمیر بررسی خواهیم کرد.

تاریخچه تله کابین ازمیر

تله فریک ازمیر در سال ۱۹۷۴ تاسیس شد و پس از مدتی تعطیلی در سال ۲۰۱۵ با به‌روز کردن تجهیزات و بالا بردن ایمنی تله کابین براساس استانداردهای اروپایی مجددا بازگشایی شد.

۲۰ کابین رنگارنگ و زیبا با ظرفیت ۸ نفر، می‌توانند به صورت میانگین هزار و 200 مسافر را در یک ساعت جابه جا کنند. ارتفاع تله کابین ازمیر ۴۱۸ متر و طول آن ۸۱۰ متر است. این تله کابین یا تله فریک ازمیر، یکی از بلندترین تله کابین‌های اروپا است و طی کردن مسیر بالای شهر ازمیر به وسیله آن تجربه‌ای هیجان‌انگیز و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

تصویری از تله کابین ازمیر

تصویری از تله کابین ازمیر

آدرس تله کابین ازمیر و نحوه دسترسی به آن

تله کابین ازمیر در محله بالچوا ازمیر و درست مقابل ساختمان دانشگاه اقتصاد این شهر، در خیابان زکریا قرار دارد. به خاطر مرکزیتی که این تله کابین در ازمیر دارد، از هر جای شهر و با هر وسیله نقلیه‌‌ای از جمله مترو، اتوبوس، تاکسی یا دولموش می‌توانید به راحتی خود را به تله فریک برسانید.

جاهای دیدنی اطراف تله کابین ازمیر

در روزی که به گردش و تله کابین سواری در ازمیر اختصاص می‌دهید، بهتر است از فرصت استفاده کرده و جاهای دیدنی ازمیر را هم که در اطراف تله سیژ قرار دارند، ببینید. چند دیدنی معروف اطراف این تله کابین که می‌توانید با طی کردن مسافتی اندک از آن‌ها بازدید کنید را در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

  • بازار کمرالتی
  • مسجد حصار
  • کلیسای سنت جان
  • موزه مردم شناسی
  • برج ساعت
  • موزه آتاتورک ازمیر
  • اوت لت سنتر سلوی
  • شهربازی لونا پارک

تصویری از مردم در صف تله کابین ازمیر

تصویری از مردم در صف تله کابین ازمیر

بهترین زمان بازدید از تله کابین ازمیر

بهترین زمان در شبانه روز برای سفر از فراز ازمیر با تله کابین، معمولا نزدیک غروب آفتاب است. اما انتخاب زمان بازدید از ازمیر با تله کابین به اولویت‌ها و سلیقه خودتان برمیگردد. آیا نمای شب را بیشتر دوست دارید یا روز؟ چه شرایط آب و هوایی را ترجیح می‌دهید؟ در نظر داشته باشید که در ساعات شلوغی، باید برای سوار شدن به تله کابین در صف انتظار قرار بگیرید.

بهترین فصل بازدید از تله کابین‌های ازمیر نیز کاملا بستگی به سلیقه خود شما دارد. هر فصلی در ارتفاع زیبایی خاص خود را دارد. آب و هوای ازمیر در فصل بهار (از مارس تا می) ملایم و دلپذیر، مناسب برای پیاده‌روی و گشت و گذار است و منظره بسیار زیبایی از طبیعت سرسبز و شکوفه‌های رنگارنگ را پیش روی شما ترسیم می‌کند. ازدحام گردشگران در این فصل نسبتا کم و به تبع آن، سفرتان هزینه کمتری دارد.

در تابستان (ژوئن تا اوت)، هوا گرم و آفتابی است. آسمان صاف، دریای نیلگون و درختان سرسبز، منظره‌ای است که از تله کابین ازمیر دیده می‌شود. در این فصل به دلیل استقبال گردشگران، هزینه سفر بالاتر از فصل‌های دیگر است.

فصل پاییز (سپتامبر تا نوامبر) در ازمیر زیبا و تله کابین‌‎سواری در این فصل یکی از لذتبخش‌ترین تجربه‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. هوا حالا کمی خنک شده است و درختان در طیفی از رنگ‌های زرد و نارنجی و سبز خودنمایی می‌کنند. در این فصل از شلوغی تابستان خبری نیست، و می‌توانید سفر آرامش‌بخشی را تجربه کنید.

فصل زمستان (دسامبر تا فوریه) فصل سرما و بارندگی در ازمیر است. بنابراین منظره‌ای از کوه‌ها و درختان پوشیده از برف از بالای تله سیژ ازمیر، تصویری زیبا و به یاد ماندنی می‌سازد. به دلیل سرما در این فصل ازدحام گردشگران به کمترین میزان خود می‌رسد و می‌توانید با صرف هزینه بسیار کمتری نسبت به فصل‌های دیگر سال از زیبایی‌های ازمیر لذت ببرید.

تصویری زیبا از تله کابین ازمیر

تصویری زیبا از تله کابین ازمیر

قیمت بلیط تله فریک ازمیر

هزینه تهیه بلیت تله فریک ازمیر برای کودکان ۵ ساله و کمتر رایگان و به ازای هر شخص بالای ۵ سال ۴۰ لیر ترکیه برای هر سفر است. بنابراین، در هزینه‌ های سفر به ازمیر این موضوع را در نظر بگیرید. ساعت کاری این مجموعه از ۱۰ صبح تا ۱۷عصر، هر روز به غیر از دوشنبه‌ها است.

در تله کابین ازمیر، شهر را زیر پایتان تماشا کنید

ارتفاع تله کابین ازمیر به نحوی است که گویی تمام شهر زیر پای شماست. این تجربه را شاید در کمتر شهری تجربه کنید. به خصوص شهری همچون ازمیر که چشم‌اندازهای زیبایی از جنگل، دریا و آثار باستانی را توأمان داشته باشد. اگر برنامه سفر با تور ازمیر را دارید، حتما بازدید از تله کابین این شهر و عبور از فراز آن را در اولویت قرار دهید و فقط در 3 دقیقه، تمام ازمیر را تماشا کنید. شما تجربه بازدید و سوارشدن به تله کابین ازمیر را دارید؟ تجربیات خودتان را با ما اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

۱- تله کابین ازمیر کجا قرار دارد و چه امکاناتی ارائه می‌دهد؟

تله کابین ازمیر در شهر ازمیر، ترکیه واقع شده است. این تله کابین که به نام «تله فریک ازمیر» نیز شناخته می‌شود، از محل بلوار مستقلیک در شهر ازمیر آغاز شده و به بالای تپه کوناک می‌رسد. این تله کابین امکاناتی مانند مناظر زیبا از شهر ازمیر، تجربه جذابی از سفر به بالا در کوهستان و دسترسی به برج کوناک از بالا را ارائه می‌دهد.

۲- آیا برای سوار شدن به تله کابین ازمیر نیاز به رزرو داریم؟

برای سوار شدن به تله کابین ازمیر عموما نیاز به رزرو ندارید. اما در روزهای پربار و تعطیلات، ممکن است صف‌ها طولانی شوند، بنابراین اگر می‌خواهید خیلی منتظر نمانید، می‌توانید قبل از رفتن به تله کابین، از طریق سایت یا اپلیکیشن مربوطه رزرو کنید.