معرفی پارک آبی آتلانتیس مارماریس

جاذبه های گردشگری 15 اسفند ، 1402 5 دقیقه

پارک آبی آتلانتیس بزرگ‌ترین پارک آبی شهر مارماریس در ترکیه به حساب می‌آید که در امتداد دریای مدیترانه راه‌اندازی شده است. پارک آبی آتلانتیس مارماریس به‌ دلیل داشتن سرسره‌های آبی متنوع و تفریحات آبی جذاب برای کودکان و بزرگسالان، میان گردشگران ترکیه از شهرت و محبوبیت زیادی برخوردار است. در این مطلب قصد داریم به معرفی بازی‌های مهیج این پارک بپردازیم و از امکانات رفاهی آن برای گذراندن یک روز شاد و به‌یادماندنی تعریف کنیم. بنابراین تا پایان همراه ما باشید تا یکی از بهترین جاهای دیدنی مارماریس را بشناسید.

معرفی پارک آبی آتلانتیس مارماریس

پایتان را که از ورودی پارک آبی آتلانتیس به داخل بگذارید، با تصویر باشکوه 8 سرسره در نقاط مختلف فضای پارک روبه‌رو می‌شوید. همین که خودتان را در بالای این سرسره‌های تصور کنید، جریانی از آدرنالین و شور و هیجان در رگ‌هایتان جاری می‌شود و تپش قلبتان را احساس می‌کنید. قدم‌به‌قدم که جلوتر بروید، زمین بازی گلف و ورودی سالن بولینگ را هم خواهید دید. 

کودکان قد و نیم‌قدتان هم در سفر مارماریس، همراه شما هستند؟ خبر خوش اینکه با خیال راحت می‌توانید آن‌ها را به زمین بازی کودکان بسپارید تا از بهترین تفریح آبی عمرشان لذت ببرند. خسته راه هستید و به استراحت نیاز دارید؟ در ساحل مدیترانه قدم بزنید یا روی شن‌ها دراز بکشید و روی صندلی‌های آفتاب‌گیر ریلکس کنید. 

وقتی این همه امکانات جدید و مدرن را در پارک آبی آتلانتیس ببینید، حتی فکرش هم به ذهن‌تان خطور نمی‌کند که این پارک ساخته سال 1997 میلادی باشد. این موضوع به‌ خاطر این است که پارک آبی آتلانتیس با مدیریت دقیقی که داشته، سال‌به‌سال هماهنگ با جریان جدید تفریحات جهانی پیشرفت کرده و خودش را در فهرست به‌روزترین جاذبه‌های مارماریس نگه داشته است.

از ویژگی‌های گردشگرپسند این پارک، می‌توان به این موضوع اشاره کرد که بعد از تهیه بلیط ورودی پارک آبی آتلانتیس، می‌توانید هر زمان که دوست داشتید از پارک خارج شوید و زمانی که برگشتید، بدون نیاز به پرداخت ورودی، سراغ ادامه تفریح و بازی‌تان بروید. در ادامه برخی از مهم‌ترین امکانات رفاهی و بخش‌های پارک آبی آتلانتیس را به شما معرفی می‌کنیم.

عکس پارک آبی آتلانتیس

تصویری از سرسره‌های پارک آبی آتلانتیس

تفریحات و بازی های پارک آبی آتلانتیس مارماریس

برای آنکه با محیط پارک آبی آتلانتیس مارماریس آشنا شوید و زمانی که به آنجا می‌روید، مجبور نباشید مدتی را به شناختن تفریحات و وسایل اختصاص دهید، این بازی‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

سرسره چاله فضایی

بازی در سرسره چاله فضایی، شروع ماجراجویی هیجان‌انگیز شما در پارک آبی آتلانتیس است. با ورود به فضای بزرگ این چاله، آرام‌آرام از پیچ‌وتاب سرسره پایین به سمت ناکجاآباد پایین می‌روید. می‌گوییم ناکجاآباد، چون هیچ‌کدام از علاقه‌مندان این سرسره نمی‌دانند در پایان این راه آبی پرپیچ‌وخم‌ آبی چه در انتظارشان است؛ تا اینکه ناگهان پس از مسیری طولانی، به عمق استخری پرآب پرتاب می‌شوند. ابهام و هیجان این سرسره، حسابی سر حالتان می‌آورد.

سرسره رودخانه وحشی

خوش‌گذرانی در سرسره رودخانه وحشی را می‌توانید تنهایی یا به همراهی یک دوست تجربه کنید. بنا به درخواست شما تیوب یک یا دونفره در اختیارتان قرار می‌گیرد تا در میان امواج خروشان سرسره به صخره‌ها و درختچه‌های مصنوعی برخورد کنید و غرق در شور و اشتیاق شوید.

سرسره سیاهچاله

سرسره سیاهچاله درست مانند نامش، سیاه و پرشتاب است. جایی که جز تاریکی مسیر سرپوشیده و طولانی سرسره نمی‌بینید. شاید در گوشه‌هایی از مسیر، نورهای کوچک و باریکی که از بیرون سرسره به چشم‌تان بخورد؛ اما تنها چیزی که متوجه می‌شوید، سرعت و جاذبه عجیب سرسره در حرکت به سمت پایین آن است. سواری در سرسره سیاهچاله را هم می‌توانید تنهایی یا دونفره داشته باشید.

عکس از پارک آبی آتلانتیس

تصویری از پارک آبی آتلانتیس و سرسره‌های آن

سرسره دوقلو رنگین کمانی در پارک آبی آتلانتیس مارماریس

سرسره‌های دوقلو جان می‌دهند برای رقابت‌های دونفره یا گروهی. جایی که می‌توانید با اعضای خانواده یا دوستان به گروه‌های چندنفره تقسیم شوید و مسابقه سرعت در سواری‌گرفتن از سرسره دوقلو را اجرا کنید. سرسره دوقلو رنگین‌کمانی از بلندترین و سریع‌ترین سرسره‌های پارک آبی آتلانتیس است؛ پس فرصت تفریح و همراهی با خانواده را روی این سرسره از دست ندهید.

سوپر سرسره

سریع‌ترین و طولانی‌ترین سرسره پارک آبی آتلانتیس، سوپر اسلاید است که لحظاتی سرشار از شوق و هیجان به شما و همراهان‌تان هدیه می‌دهد.

سرسره کامیکازی

پرتاب یک‌باره از ارتفاع سرسره کامیکازی، آن هم ناغافل، هر قلبی را به تپش‌ می‌اندازد. البته حواس‌تان باشد این سرسره را به بیماران قلبی یا کودکان پیشنهاد نمی‌کنیم.

سرسره سقوط آزاد در پارک آبی آتلانتیس مارماریس

نهایت هیجان و فوران آدرنالین را در سرسره سقوط آزاد پارک آبی آتلانتیس خواهید دید. ذوق سقوط خارق‌العاده از این سرسره با دیگر سرسره‌های پارک فرق می‌کند و مشابه این سرسره را در هیچ جای دیگر آتلانتیس نمی‌بینید.

سرسره اسپلش

پیچ‌وتاب‌های زیاد و غافلگیرکننده، مسیر طولانی و سقوط یکباره در استخری مواج از ویژگی‌های سرسره اسپلش پارک آبی آتلانتیس است.

زمین بازی کودکان

برای اینکه نگران عمق آب و خطرات آن برای بچه‌ها نباشید، می‌توانید کودکان را به زمین بازی کودکان پارک آبی آتلانتیس ببرید. سرسره‌های رنگارنگ، استخرها و حوضچه‌های کم‌عمق با شکل و شمایل زیبا و عروسکی وسایل، بچه‌ها را حسابی سرگرم می‌کند. این قسمت از پارک تفریح بی‌نظیری برای کودکان در تور مارماریس است.

عکس از پارک آبی آتلانتیس مارماریس

تصویری از محل استخر کودکان در پارک آبی آتلانتیس

استخر موج پارک آبی آتلانتیس مارماریس

اگر بخواهید در فضایی آرام و خیال‌انگیز، ریلکس کنید و دل به ابرهای آسمان و نسیم خنک بسپارید، استخر موج پارک آبی آتلانتیس مارماریس را انتخاب کنید. البته این استخر موج‌های بلند 1.5 تا 2متری هم دارد. همچنین می‌توانید درون تیوب‌های نرم و گهواره‌ای دراز بکشید تا سوار بر موج‌ها به این طرف و آن طرف بروید. 

زمین مینی گلف

برای لذت‌بردن از تابش آفتاب، به زمین مینی گلف پارک آبی آتلانتیس بروید. البته به خاطر داشته باشید برای بازی در زمین مینی گلف باید بلیط جداگانه تهیه کنید؛ چراکه قیمت بلیط ورودی این قسمت از پارک، متفاوت از سایر بخش‌های آبی است و ساعت بازدید از آن هم بین ساعت 10 صبح تا 24 نیمه‌شب است. 

سالن بولینگ

برای رهایی از گرمای مارماریس در ماه‌های گرم سال از تفریحات سالن بولینگ پارک آبی آتلانتیس استفاده کنید. سالن بولینگ به‌خاطر تهویه مناسب و داشتن بازی‌های گروهی و مهیج مثل فوتبال دستی، هاکی روی میز، بیلیارد و بازی‌های متنوع طرفداران زیادی دارد. این بخش از پارک آبی آتلانتیس مارماریس هم قیمت بلیط ورودی متفاوتی دارد و باید جداگانه تهیه شود. ساعت کاری سالن بولینگ هم از  10 صبح تا 24 نیمه‌شب است.

ساحل اختصاصی پارک آبی آتلانتیس مارماریس

ساحل اختصاصی پارک آبی آتلانتیس در امتداد دریای مدیترانه قرار دارد و راهنمای سفر به مارماریس تمیزی و خلوتی آن مثال‌زدنی است. برای اینکه اوقات خوشی را در سواحل مارماریس داشته باشید، تن به خنکای دریای مدیترانه بسپارید و قدری شنا کنید. بعد از آن روی تخت‌های ساحل آفتاب بگیرید و با عکاسی در غروب آفتاب، خاطراتی به‌یادماندنی از تفریح و شادی در پارک آبی آتلانتیس بسازید.

تصویری از ساحل نزدیک به پارک آبی آتلانتیس مارماریس

تصویری از ساحل نزدیک به پارک آبی آتلانتیس مارماریس

امکانات و بخش های مختلف پارک آبی آتلانتیس مارماریس

پارک آبی آتلانتیس طرفداران زیاد و پرپاقرصی از سرتاسر جهان و کشور ترکیه دارد؛ بنابراین در گوشه‌های مختلف شهر مارماریس، سرویس‌های رفت‌وبرگشت متنوعی برای رساندن گردشگران به این پارک وجود دارد. برای اینکه بتوانید با استفاده از این سرویس‌ها به پارک آبی برسید و هزینه‌ای هم ندهید، باید بلیط سرویس را از قبل رزرو کنید؛ اما اگر موفق به رزرو بلیط سرویس رفت‌وبرگشت نشدید، کافی است بین ساعت‌ 9:30 تا 10 صبح برای درخواست سرویس رفت و ساعت  15 تا 16 عصر برای درخواست سرویس برگشت با شماره تلفن ۰۸ ۰۳ ۴۱۳ ۲۵۲ ۹۰+ تماس بگیرید.

در داخل پارک آبی آتلانتیس هم صندوق امانات رایگان و کمدهای کوچک و بزرگ آماده‌اند تا اشیای ارزشمند و کیف و چمدان شما و همسفرانتان را تحویل بگیرند. به این ترتیب دیگر دغدغه نگه‌داری وسایل همراهتان را ندارید و با راحتی و آسودگی به تفریح و خوش‌گذرانی می‌پردازید. سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ، تخت‌خواب‌های ساحلی رایگان، ساحل اختصاصی، اتاق تعویض لباس نوزادان و خردسالان، حمام و سونا از دیگر امکانات رفاهی این پارک هستند.

رستوران ترژر و مارماریس آکوا از بهترین رستوران های مارماریس و غذاخوری‌های محبوب پارک آبی آتلانتیس هستند که غذاهای سالم و لذیذشان، بهترین خوراکی بعد از یک روز هیجان‌انگیز به‌شمار می‌روند. در رستوران مارماریس آکوا با صرف یک وعده ناهار یا شام، از تماشای چشم‌انداز دریایی هم سر کیف می‌آیید. سفارش نوشیدنی‌های خنکی مثل میلک شیک یا آبمیوه‌های تازه بعد از آب‌تنی در یک روز گرم، لذتی دوچندان دارد. 

رستوران ترژر با منوی غذاهای بین‌المللی‌اش که آن‌ها را به سبک ترکی می‌پزد، هواداران پروپاقرصی دارد. از جمله غذاهای رستوران ترژر می‌توان به ماهی گریل‌شده، پیتزای خانگی، پاستا و انواع غذاهای ترکی اشاره کرد. ساعت کاری رستوران مارماریس آکوا از ساعت 10 تا 17:30 هر روز و ساعت کاری رستوران ترژر از ساعت 17:30 تا 24 نیمه‌شب است.

آدرس و مسیر دسترسی آتلانتیس مارماریس

برای آدرس پارک آبی آتلانتیس مارماریس باید بدانید که این مجموعه در محله سیتلر و خیابان شماره 212 قرار دارد. همانطور که گفتیم، سرویس‌های رفت‌وبرگشت پارک آبی مارماریس در نقاط مختلفی از شهر مارماریس شما را به پارک آبی آتلانتیس می‌رسانند. این نکته‌ای است که مارماریس را در رقابت پارک‌های آبی مارماریس یا کوش آداسی به منطقه برنده تبدیل می‌کند.

همچنین در هر گوشه شهر مارماریس که باشید، می‌توانید با استفاده از تاکسی‌ها و مینی‌ون‌های گردشگری به این پارک برسید؛ اما اگر زمان کافی دارید و نمی‌خواهید هزینه‌ زیادی بابت تاکسی بدهید، رزرو اینترنتی سرویس رفت‌وبرگشت رایگان، گزینه بهتری برای شماست. 

 قیمت بلیط و ساعت بازدید از آتلانتیس مارماریس

بلیط پارک آبی آتلانتیس را هر روز هفته می‌توان خریداری کرد و هر روز هفته هم می‌توان برای تفریح و خوش‌گذرانی به این پارک رفت. آغاز به کار پارک آتلانتیس از ساعت 10 صبح تا 17 عصر هر روز است. البته همانطور که متوجه شدید، این پارک از بخش‌های آبی سرپوشیده و روباز تشکیل شده است؛ بنابراین ممکن است بسته به شرایط آب‌وهوایی، تعدادی از این بخش‌ها آماده‌به‌کار یا تعطیل باشند. پس بهتر است قبل از رهسپار شدن به سمت پارک آبی آتلانتیس مارماریس از بازبودن بخش تفریحی دلخواه خودتان مطمئن شوید. 

قیمت پارک آبی آتلانتیس مارماریس برای دو گروه سنی کودکان بین 6 تا 12 سال و بزرگسالان بیشتر از 12 سال متفاوت است. بلیط پارک آبی آتلانتیس برای کودکان کمتر از 6 سال رایگان است و می‌توانند همراه بزرگترهایشان از تفریحات آبی استفاده کنند؛ اما قیمت بلیط برای گردشگران بالای 12 سال 250 لیر و برای کودکان 6 تا 12 سال 160 لیر است.

خرید آنلاین بلیط پارک آبی آتلانتیس هم از طریق سایت این مجموعه امکان‌پذیر است و خبر خوش اینکه با خرید اینترنتی بلیط این پارک از 30 درصد تخفیف خرید نیز برخوردار می‌شوید. با تهیه بلیط ورودی، فرصت آب‌بازی رایگان و نامحدود در تمامی بخش‌های آبی پارک شامل سرسره‌ها و استخرهای متنوع را دارید. البته به خاطر داشته باشید برای بازی در زمین مینی‌گلف و سالن بولینگ باید بلیط ورودی جداگانه تهیه کنید. 

جاهای دیدنی اطراف آتلانتیس مارماریس

در این قسمت چند نمونه از جاهای دیدنی مارماریس را که نزدیک به پارک آبی آتلانتیس واقع شده‌اند، معرفی می‌کنیم تا اگر دل‌تان خواست، به این جاذبه‌ها نیز سر بزنید.

پارک دلفین ها 

پارک دلفین های مارماریس با عنوان دلفیناروم مارماریس هم شناخته می‌شود. پارک دلفین‌ها همچنین اولین دلفیناروم ترکیه است؛ بنابراین بهترین جای دیدنی مارماریس است که علاقه‌مندان به جانداران دریایی مثل دلفین از بازدید آن لذت می‌برند.

فاصله تا پارک آبی آتلانتیس: ۲٫۳ کیلومتر

سواحل نزدیک به پارک آبی آتلانتیس مارماریس

مارماریس یکی از خاطره‌انگیزترین شهرهای ساحلی ترکیه است که مناظر زیبای ساحلی و درخشش آب‌های فیروزه‌ای‌اش هر بیننده‌ای را مات و مبهوت می‌کند. گردشگران مارماریس ویژگی منحصربه‌فرد سواحل مارماریس را در تمیزی و نرمی ماسه‌های نرم این شهر می‌دانند.

فاصله تا پارک آبی آتلانتیس: ۳٫۶ کیلومتر

موزه مارماریس

تنها موزه باستان‌شناسی مارماریس در داخل بافت قدیمی این شهر و پشت تپه‌های پرفرازونشیب مارینا قرار دارد. این موزه در واقع بقایای قلعه‌ای است که سال‌های قبل از میلاد به دست یونانی‌ها ساخته شده است. چشم‌انداز تماشایی این قلعه رو به خلیج مارماریس و معماری بی‌نظیر آن سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود فرامی‌خواند. سالن مردم‌نگاری و گالری‌های هنری از بخش‌های جذاب دیگر این قلعه است.

فاصله تا پارک آبی آتلانتیس: ۳٫۵ کیلومتر

نمایی از پارک آبی آتلانتیس مارماریس

نمایی از پارک آبی آتلانتیس

بهترین زمان برای تفریح در پارک آبی آتلانتیس مارماریس

آب ‌و هوای مارماریس به طور عادی معتدل و مدیترانه‌ای است و همین باعث شده تا حتی روزهای زمستانی این شهر هم برای آب‌تنی عالی باشد. ناگفته نماند که بیشتر گردشگران، فصل تابستان را برای سفر به جاهای دیدنی ترکیه انتخاب می‌کنند. به همین دلیل شهرهای ساحلی و تفریحات آبی ترکیه در این فصل بسیار شلوغ هستند. با همه این توضیحات بهترین زمان برای بازدید از پارک آبی آتلانتیس ماه‌های ژوئن، شروع ماه ژوئیه و تمام روزهای سپتامبر است. در این‌ ماه‌های سال، هوای شهر مارماریس در طول روز گرم و شب‌ها خنک و دلپذیر است. همچنین ماه می و اکتبر برای تفریح در بخش‌های روباز پارک آبی آتلانتیس مناسب است.

شگفتی های پارک آبی آتلانتیس مارماریس

در این مطلب، باهم از ویژگی‌های منحصربه‌فرد پارک آبی آتلانتیس مارماریس شنیدیم و تفریحات آبی متنوع و امکانات رفاهی آن را بررسی کردیم. همانطور که می‌دانید، این پارک آبی یکی از بهترین تفریحات مارماریس به شمار می‌آید و گردشگران بسیاری تور مارماریس نوروز 1403 را برای بازدید و تفریح در این پارک طی تعطیلات نوروزی خریداری می‌کنند. آیا در سفر به ترکیه از سرسره‌های پارک آتلانتیس مارماریس دیدن کرده‌اید؟ کدام یک از تفریحات این پارک آبی برایتان جذاب‌تر بود؟ از تجربه سفرتان به مارماریس و بازدید از پارک آبی این شهر برایمان بنویسید.

سوالات متداول

۱-چه خدماتی در پارک آبی آتلانتیس مارماریس ارائه می‌شود؟

پارک آبی آتلانتیس مارماریس یکی از معروف‌ترین مقاصد تفریحی در منطقه است و انواع مختلفی از سرویس‌ها و تفریحات را ارائه می‌دهد. این تفریحات شامل اسلایدهای آبی متنوع، استخرهای مختلف، مناطق برای کودکان، رستوران‌ها و فضاهای تفریحی دیگر می‌شود.

۲- آیا امکاناتی برای کودکان در پارک آبی آتلانتیس مارماریس وجود دارد؟

بله، پارک آبی آتلانتیس مارماریس امکانات زیادی برای کودکان دارد. استخرها و اسلایدهای آبی مناسب برای سنین کمتر، مناطق بازی و سرگرمی‌های آبی مخصوص کودکان و همچنین خدمات نگهداری از کودکان که به والدین اجازه می‌دهد به آسودگی از امکانات پارک لذت ببرند.