نزدیک ترین فرودگاه به مارماریس کجاست؟

دانستنی های سفر 27 شهریور ، 1402 5 دقیقه

مارماریس یکی از شهرهای توریستی ترکیه است که طرفداران زیادی دارد. سالانه گردشگران از نقاط مختلف جهان به این شهر زیبا و ساحلی سفر می‌کنند. اگر شما هم قصد سفر به مارماریس را دارید، احتمالا این سوال در ذهنتان نقش بسته که چگونه باید به این شهر سفر کرد و نزدیک ترین فرودگاه مارماریس کجاست؟ در ادامه ابتدا به صورت مختصر با مارماریس بیشتر آشنا می‌شویم و سپس به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد. 

آشنایی با شهر زیبای مارماریس

مارماریس شهری بندری و زیبا است که در جنوب غربی ترکیه و در استان موغله قرار دارد. این شهر به حدی زیبا و تماشایی است که از آن به عنوان گوشه‌ای از بهشت نیز یاد می‌کنند. هر سال ایرانی‌های زیادی ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را در این مکان جذاب سپری کنند. 

از جمله ویژگی‌های بارز مارماریس می‌توان به سواحل بکر، جاذبه‌های متعدد طبیعی و تفریحات آبی آن اشاره کرد. همین ویژگی‌ها باعث شده این شهر به ویژه در فصل تابستان پذیرای گردشگران زیادی از سراسر دنیا باشد. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای سفر به مارماریس را بخوانید.

مارماریس ترکیه

تصویری از شهر مارماریس ترکیه

مارماریس فرودگاه دارد؟

همانطور که اشاره کردیم شهر مارماریس به دلیل ویژگی‌های توریستی که دارد، در بیشتر فصول سال بخصوص تابستان، میزبان گردشگران زیادی است. توریست‌هایی که برای اولین بار قصد سفر به این بندر را دارند، به دنبال پرواز مستقیم هستند؛ اما خیلی زود متوجه می‌شوند که فضایی به نام فرودگاه مارماریس وجود ندارد.

گردشگران برای سفر به این شهر زیبا باید از فرودگاه‌های نزدیک به آن استفاده کنند. چند فرودگاه نزدیک مارماریس وجود دارد که فاصله یکی از آن‌ها کمتر است. در بخش بعد با نزدیک‌ترین فرودگاه به مارماریس بیشتر آشنا خواهیم شد. 

نزدیک ترین فرودگاه به مارماریس

فرودگاه بین‌المللی دالامان نزدیک‌ترین فرودگاه به مارماریس است. این فرودگاه که در ۹۰ کیلومتری مارماریس قرار گرفته، هم برای پروازهای داخلی و هم خارجی مناسب است. بنابراین اگر شما قصد پرواز از تهران به مارماریس را دارید، بهتر است مقصد خود را دالامان انتخاب کنید که به شهر دالیان مارماریس نزدیک است. فاصله تهران تا مارماریس با هواپیما حدود 2400 کیلومتر بوده که به‌راحتی طی می‌شود؛ اما شما می‌توانید یک روز را در دالیان بگذرانید و از سواحل و قایق‌سواری در دریای تمیز آن لذت ببرید.

فرودگاه دالامان کجاست؟

فرودگاه دالامان بهترین و راحت‌ترین گزینه برای دسترسی به مارماریس و بازدید از جاذبه‌های تماشایی این شهر است. این فرودگاه دو ترمینال دارد که یکی از آن‌ها برای پرواز داخلی و دیگری برای پرواز خارجی استفاده می‌شود. مسافران خارجی که قصد سفر به این فرودگاه بین‌المللی را دارند، می‌توانند برای پرواز به مارماریس از هر مبدا به صورت مستقیم به این فرودگاه سفر کنند؛ زیرا فرودگاه دالامان به بیش از ۱۲۰ نقطه دنیا سفر دارد.

برای اینکه بتوانید از این فرودگاه، که در ۶ کیلومتری شهر دالامان قرار گرفته، به بندر مارماریس بروید، مسیر راحتی پیش رو دارید. شما می‌توانید سوار بر اتوبوس‌های هاواش و موتاش به مارماریس بروید. خوشبختانه، ساعت حرکت این اتوبوس‌ها متغیر بوده و به زمان‌های پرواز بستگی دارد. فاصله دالامان تا مارماریس با این اتوبوس‌ها حدود 1 ساعت است. ضمن اینکه نسبت به تاکسی قیمت کمتری دارند و مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.

فرودگاه دالامان

عکسی از نمای داخلی فرودگاه دالامان

فرودگاه بدروم؛ دیگر فرودگاه نزدیک مارماریس

همان‌طور که اشاره کردیم علاوه بر دالامان، فرودگاه بُدروم نیز در نزدیکی مارماریس قرار دارد و اگر شما قصد سفر به این منطقه را دارید، می‌توانید از طریق فرودگاه بدروم پرواز کنید. این فرودگاه در غرب ترکیه واقع شده و در ۳۶ کیلومتری بدروم و ۱۳۰ کیلومتری مارماریس قرار گرفته است. با وجود اینکه فرودگاه بدروم در فاصلۀ دورتری از دالامان قرار دارد، باز هم برخی افراد ترجیح می‌دهند از طریق این فرودگاه به مارماریس سفر کنند. برای دسترسی از فرودگاه بدروم به مارماریس می‌توانید از اتوبوس‌ها و یا تاکسی‌های این مسیر استفاده کنید. البته هزینه سفر با اتوبوس اقتصادی‌تر از سفر با تاکسی است.

مدت زمان پرواز تهران تا دالامان 

ایرانیان زیادی برای گذراندن اوقات فراغت خود ترکیه و شهرهای زیبای این کشور را انتخاب می‌کنند. چند دلیل مهم برای این انتخاب وجود که یکی از آن‌ها نزدیک بودن ترکیه و جاذبه‌های فراوان آن است. ترکیه شهرهای توریستی زیادی دارد که یکی از آن‌ها شهر زیبای مارماریس است. با وجود اینکه مارماریس شهر بزرگی نیست اما جاذبه‌های زیادی در دل خود جای داده است و همین موضوع باعث می‌شود ایرانیان در فصول مختلف سال بخصوص تابستان به این مقصد سفر کنند. 

مساله مهمی که در این مطلب نیز به آن پرداختیم، روش سفر هوایی به این شهر است. اگر شما هم قصد سفر به این بندر دیدنی را دارید، باید به سراغ فرودگاه‌های نزدیک به این شهر بروید و از آنجا با اتوبوس یا تاکسی به سمت مارماریس حرکت کنید. در این مقاله دو فرودگاه دالامان و بدروم را به شما معرفی کردیم که بیشتر ایرانیان ترجیح می‌‌دهند مقصد خود را فرودگاه دالامان انتخاب کنند. مدت زمان پرواز تهران تا دالامان حدود 1.5 ساعت به طول می‌انجامد. دالامان نزدیک‌ترین فرودگاه به مارماریس است و خیلی زود به کمک وسایل نقلیه عمومی می‌توانید از آنجا به مقصد اصلی خود برسید.

پرواز به فرودگاه دالامان با تور مارماریس

سواحل مارماریس بسیار زیبا و تماشایی هستند و به بهشت شباهت دارند. اگر شما می‌خواهید یک سفر فراموش نشدنی برای خود رقم بزنید که تا ماه‌ها و سال‌ها از یادآوری و تماشای عکس‌های آن لذت ببرید، این بندر بهترین انتخاب است. می‌توانید ساعت‌ها در کنار ساحل در آرامش بنشینید و زیبایی‌های بی‌نظیر آن منطقه را تماشا کنید، یا اینکه به سراغ تفریحات آبی بروید؛ در هر صورت شما در مارماریس یک خاطره فوق‌العاده برای خود خواهید ساخت‌.

در این مقاله درباره فرودگاه مارماریس صحبت کردیم و متوجه شدیم که نزدیک ترین فرودگاه به مارماریس، فرودگاه دالامان است که تنها ۹۰ کیلومتر با این شهر فاصله دارد. شما می‌توانید از آنجا به کمک اتوبوس یا تاکسی به سمت مقصد خود حرکت کنید. البته اگر با تور مارماریس سفر کنید، ترانسفر فرودگاهی در خدمت شما بوده و رفت‌وبرگشت شما از فرودگاه به هتل و برعکس را بر عهده خواهد داشت.

سوالات متداول:

1. آیا مارماریس فرودگاه دارد؟

خیر؛ مارماریس شهری در غرب ترکیه است که فرودگاه ندارد. بنابراین برای سفر هوایی به این شهر، باید به شهرهای اطراف مارماریس پرواز کنید.

2. نزدیک ترین فرودگاه مارماریس کدام است؟

فرودگاه دالامان، واقع در شهر دالامان، نزدیک ترین فرودگاه به مارماریس است که 90 کیلومتر با این شهر فاصله دارد.