کلیسای چورا( Chora Church)

جاذبه های گردشگری 21 آذر ، 1397 5 دقیقه

کلیسای چورا (Chora Church) مانند بسیاری از ساختمان های تاریخی استانبول دارای تاریخچه ای بلند مدت و از جالب ترین اماکن گردشگری استانبول است .

اولین کلیسای مقدس استانبول، چوراست که در زمان سلطنت یوستینانی تاسیس شده است. کلمه چورا واژه یونان باستان برای حومه شهر است " اشاره به این واقعیت است که کلیسای اصلی در خارج از شهر بوده است". 


کلیسای چورا CHORA MUSEUM

عثمانی ها در سال 1453 وارد شهر شدند و در سال 1511 این مکان به مسجد تبدیل شد و همچنان به عنوان یک کلیسا خدمت میکرد. موزاییک ها و نقاشی های دیواری این کلیسا بسیار دیدنی است واین کلیسا در سال 1945 به موزه تبدیل شد که در همان سال مورد بازسازی و مرمت قرا گرفت . 

کلیسای چورا یکی از بهترین کلیسا‌های بیزانس به شمار می آید که موزائیک‌ها و نقاشی‌های دیواری آن به خوبی محافظت شده است. داخل ساختمان با قدیمی ترین و زیباترین موزاییک های رومیزی و نقاشی های قدیمی تزئین شده است و ساختمان آن به سه حوزه اصلی تقسیم می شود: سالن ورودی یا پارک، کلیسای اصلی کلیسا یا نئو و کلیسای جانبی یا پارک.

کلیسای چورا CHORA MUSEUM

17 عکس از زندگی مریم مقدس در این موزه وجود دارد که شامل تولد، قدم اول تا ازدواج است.
عکس های بسیاری از معجزات از جمله شفا دادن، تبدیل آب به شراب و نوشیدنی ها و غذاها، زندگی در غارها و لوازم جانبی در اینجا به چشم می خورد . 
گشت و گذار در استانبول و دیدن اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری آن بسیار لذت بخش است که دستیابی به آن از طریق تور استانبول امکان پذیر است . 

کلیسای چورا CHORA MUSEUM