میدان پرچم ملی

جاذبه های گردشگری 11 شهریور ، 1397 5 دقیقه

میدان پرچم ملی، انتهای غربی خیابان Boulevard درباکو قرار گرفته است و از مهمترین جاذبه های گردشگری باکو می باشد. این میدان به طور رسمی در سال 2007 افتتاح شد و نماد غرور ملی باکو است. مساحت میدان پرچم ملی حدود 60 هکتار است و این میدان بزرگ‌ ترین میدان باکو به شمار می‌رود که هر ساله توسط گردشگران بسیاری از سراسر جهان مورد بازدید قرار می‌گیرد. میدان پرچم ملی را در آذربایجان "بایراق میدانی" می‌نامند.

میدان پرچم ملی حدود60 هکتارمساحت دارد. این میدان نمادهای دولتی آذربایجان، نشان ملی و سرود ملی و نقشه ای از کشور را نشان می دهد.

میدان پرچم ملی

در این میدان پرچم بزرگی به ابعاد 70 × 35 متر (229.7 و 114.9 فوت) بر روی یک میله به ابعاد 162 متر قرار گرفته است که به جهت بزرگی، در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. اما به تازگی توسط پرچم کشورفلسطین در تاجیکستان این رکورد به 165 متر ارتقا یافته است. هر دو پرچم توسط شرکت وابسته به آمریکا طراحی و ساخته شده است. 


میدان پرچم ملی

آرم جمهوری آذربایجان، نقشه‌ی این کشور و متن سرود ملی با آلیاژ برنزساخته شده است و در میدان پرچم ملی نصب گردیده است که دیدن آن‌ برای هر بیننده‌ای می‌تواند تجربه‌ای متفاوت باشد.

آدرس : Neftchiler Avenue, Baku AZ5000, Azerbaijan

شما می توانید با سفر به آذربایجان از این جاذبه ی گردشگری و دیگر جاهای دیدنی باکو لذت ببرید.