سوغات کاپادوکیا

دانستنی های سفر 11 بهمن ، 1397 5 دقیقه

حتما می دانید وقتی برای سفر وسیله برمی دارید، باید لباس های معمولی، ابزارهای هوشمند، دوربین، وسایل ضروری شخصی بهداشتی انتخاب کنید. با این حال، اغلب در هنگام بازگشت به خانه با چمدان سنگین تر و بزرگتر از آن چیزی که با خود بردید مواجه می شوید؛ یک چمدان پر از سوغاتی!
سوغات خریدن از لذت بخش ترین قسمت های سفر است. در این مطلب مهمترین و معروفترین سوغات کاپادوکیا رو بهتون معرفی می کنیم . 


1. میوه خشک / آجیل ترکی

تقریبا همه می دانند که میوه های خشک و آجیل منبع خوبی برای تغذیه هستند. همانطور که معلوم است، کاپادوکیا محل خوبی برای منبع میوه های خشک و آجیل است.
همچنین طیف گسترده ای از انواع راحت الحلقوم وجود دارد که از بهترین سوغات ترکیه است. بیشتر این مغازه ها دارای نمایش عظیمی از انواع میوه های خشک و آجیل ترکیه هستند.

سوغات کاپادوکیا


2- جواهرات

طلا و جواهرات و نقره جات این منطقه عالی است. این جا می توانید جواهراتی با سنگ های قیمتی متنوع را بیابید. 

سوغات کاپادوکیا


3- اسباب بازی – یادگاری 

می توانید از بیشتر مغازه ها، هدایای کوچکی به عنوان یادگاری خریداری کنید و به همه ی عزیزانتان تقدیم کنید. کالاهایی که در این مغازه های سوغات ، به فروش می رسد بسیار خاص هستند. این هدیه ها می تواند آهن رباهای خاص، لیوان های زیبای نوشیدنی، یک قاب عکس، بطری های رنگارنگ ، یک دستبند، Zippo ، یک مجسمه ی کوچک از یونان باستان و ماکت های مختلف از بالن های رنگی باشد. 

سوغات کاپادوکیا


4. آشپزخانه - دکورمنزل

شما قطعا از ظروف سرامیکی دست ساز و یا دکوری های زیبا که با قیمت های بسیار مناسب عرضه می شود خریداری می کنید. 
لوسترها، چراغ های روی میزی و گلدان ها سوغاتی جذابی هستند. همانطور که در عکس مشاهده می کنید، آنها بسیار زیبا طراحی شده اند.

سوغات کاپادوکیا



5- فرش

ترکیه از جمله بهترین بافندگان فرش بوده است. هنگامی که شما به ترکیه سفر می کنید، می توانید بهترین فرش های دست بافت را در کاپادوکیا پیدا کنید. 
همچنین قالیچه های زرق و برق دار با قیمت تقریبا 15 دلار فروخته می شود. 

سوغات کاپادوکیا

6- لباس دستبافت

شال دستباف، لباس بچه گانه و کفش و لباس های تابستانی نیز سوغاتی عالی از سفر شما به کاپادوکیا هستند.
به عنوان مثال، این شال دستباف کوچک سفارشی که فقط برای 10 لیره ترکیه (معادل کمتر از 3 دلار) است.

سوغات کاپادوکیا



7- سرامیک 

دو چیز وجود دارد که شما در منطقه کاپادوکیا بسیار جذاب هستند. این دو چیز، سنگ های حکاکی شده ی جذاب و سرامیک های رنگی و گل سرخ در مدل های مختلف اند.

سوغات کاپادوکیا



8- عکس یادگاری 

اگر شما یک عکاس حرفه ای هستید یا نه، می توانید در کاپادوکیا با همراهانتان عکس های یادگاری زیبایی بیاندازید و همان جا قاب انتخاب کنید و آماده بخرید. چشم انداز تپه های سنگی و کوه های سنگی بهترین منظره برای عکس یادگاری اند.

سوغات کاپادوکیا

برای انتخاب تور کاپادوکیا با برسام سیر کلیک کنید.