کاپادوکیا کجاست ؟

دانستنی های سفر 10 بهمن ، 1397 5 دقیقه

ترکیه در مرکز جهان قرار دارد و کاپادوکیا در وسط ترکیه است. و با توجه به اهمیت مذهبی تاریخی کاپادوکیا، این منطقی است که باید مرکز دنیا باشد.
میلیون ها سال پیش فوران های شدید آتشفشان کوه Erciyes فلات اطراف را پوشش داد. باد و آب و هوا سنگ های آتشفشانی نرم را به صدها ستون های عجیب و غریب ، مخروط ها و "دودکش های پری" در رنگ های مختلف از رنگ صورتی تا سبز و زرد تبدیل کرده است. از زمان قدیم، مردم این سنگهای نرم را توخالی کرده اند و کلیساها و صومعه های غار شکل بی شماری ساخته اند.


;H\HN,;DH

کلیساها از ابتدای مسیحیت هستند. سبک هنری کلیساها را می توان به دو دسته تقسیم کرد: قرن هشتم و نهم که دوره های داوطلبانه هستند، قرن های دهم تا سیزدهم که نقاشی های آنها زندگی مسیح و مقدسین مختلف را نشان می دهد.
در اواخر عصر برنز، کاپادوکیا با نام هتی (Hatti) شناخته می‌شده و مرکز قلمرو هیتی‌ها بوده است. پس از پایان حکومت هیتی‌ها، در کاپادوکیا حکومت ارباب رعیتی برقرار شد و در همان زمان بود که قلعه‌هایی مستحکم در آن ساخته شد و بعد‌ها از این قلعه‌ها به عنوان مکانی برای نگهداری برده‌های خارجی استفاده شد. 


CAPADOCIA

کاپادوکیا به شهر بالن ها شهرت دارد و از جهت بالن های رنگی و سنگ های عجیب غریبش طرفدار دارد.
از قدیم مردم در غارها زندگی می کردند، و امروز هم این کار را می کنند. بعضی از آن غارها اکنون موزه هستند، برخی از آنها مغازه ها یا کافه ها هستند، و حتی در اینجا ایستگاه پلیس هم دیده شده است. 
آیا دوست دارید کاپادوکیا رو از نزدیک ببینید؟ شما می توانید از تورکاپادوکیا برای این منظور استفاده کنید. 

کاپادوکیا