آلاچاتی ترکیه شهری با خانه های رنگارنگ

جاذبه های گردشگری 27 آذر ، 1401 5 دقیقه

آلاچاتی در قسمت غربی ترکیه واقع شده و یکی از شهرهای کوچک ازمیر است. این شهر شباهت بسیاری به جزایر یونانی دارد و پر از خانه‌های رنگارنگ و دیدنی است. اگر به ازمیر سفر کردید، بازدید از آلاچاتی را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

زیبایی‌های این شهر کوچک فقط به خانه‌های رنگی آن ختم نمی‌شود، بلکه رستوران‌ها و کافه‌های متعدد در کوچه پس کوچه‌های آلاچاتی و همچنین خانه‌های سنگی و قدیمی به همراه تعدادی آثار تاریخی، چشم‌اندازهای این منطقه را تکمیل می‌کنند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره آلاچاتی، این شهر زیبا و تماشایی، به دست آورید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تاریخچه آلاچاتی؛ شهری کوچک در غرب ازمیر

آلاچاتی در مرکز شبه‌جزیره چشمه در غرب شهر ازمیر قرار گرفته است. این منطقه قدیمی و زیبا، پیشینه تاریخی کهن دارد و سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است.

در سال ۱۸۳۰ جمعیتی از یونانیان جزیره خیوس به آلاچاتی مهاجرت کردند و آن را به شکل یک شهر یونانی درآوردند. این افراد با تولید انگور و زیتون و همچنین ساخت معابر و خانه‌های سنگی به رونق اقتصاد آلاچاتی کمک کردند و باعث گسترش این روستای کوچک شدند. خانه‌های قدیمی و رنگارنگ آلاچاتی، این شهر را از سایر بخش‌های ترکیه متمایز کرده‌اند. در حال حاضر آلاچاتی ترکیه یکی از دیدنی‌ترین و خاص‌ترین مناطق گردشگری دنیا تبدیل شده است. با تور ترکیه به این شهر زیبا سفر کنید و از تماشای جاذبه‌های آن لذت ببرید.

تاریخچه آلاچاتی

تاریخچه آلاچاتی

بهترین زمان سفر به آلاچاتی کدام فصل است؟

آلاچاتی نیز مانند ازمیر آب و هوای معتدل و تقریبا گرمی دارد. تابستان‌های آن گرم و زمستان‌های آن نسبتا سرد و بارانی است. در این منطقه معمولا برف نمی‌بارد و ساکنان شاهد بارش‌های سنگین و طولانی در فصل‌های سرد سال هستند.

بهترین زمان سفر به آلاچاتی، ماه‌هایی است که از بارش‌های سنگین و گرمای طاقت‌فرسا در امان باشید؛ ازاین‌رو فصل بهار و اوایل پاییز را برای سفر به آلاچاتی به شما پیشنهاد می‌کنیم. تور ترکیه نوروز 1403 برسام سیر یکی از بهترین فرصت‌ها برای گردش در این شهر تاریخی و دوست‌داشتنی است.

بهترین هتل های آلاچاتی ترکیه را بشناسید

وقتی اسم هتل را می‌شنوید حتما اتاق‌های لوکس با بهترین امکانات در ذهن شما جان می‌گیرند. متاسفانه یا خوشبختانه در آلاچاتی خبری از هتل‌های لوکس نیست و بوتیک هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنگی آماده پذیرایی از مسافران این شهر هستند. این اقامتگاه‌های سنگی معمولا حیاط‌ها و باغچه‌هایی بسیار زیبا مملو از گل دارند و سفری دل‌نشین را برای شما رقم می‌زنند. حتی این خانه‌های سنگی نیز از دیدنی‌های آلاچاتی محشوب می‌شوند. در تور ازمیر بازدید از این اقامتگاه‌ها را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید. اگر همچنان علاقه‌ای به اقامت در خانه‌های سنگی آلاچاتی ندارید، هتل‌های لوکس چشمه در انتظار شما هستند.

بهترین هتل های آلاچاتی ترکیه

بهترین هتل های آلاچاتی ترکیه

آلاچاتی؛ شهر رستوران‌ها و کافه‌های دنج

دنچ‌ترین کافه‌ها و رستوران‌ها در کمال پاشا، خیابان اصلی آلاچاتی، وجود دارند. شما می‌توانید انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم و غذاهای محلی مانند کومروجو (kumrucu) را در این رستوران‌ها و کافه‌ها نوش جان کنید.

در آلاچاتی حتی کافه‌ها و رستوران‌ها نیز متفاوت هستند و جذابیت خاصی دارند. با سفر به این شهر از تک تک لحظه‌های خود لذت خواهید برد.

آلاچاتی، شهر رستوران‌ها و کافه‌های دنج

آلاچاتی، شهر رستوران‌ها و کافه‌های دنج

آشنایی با تفریحات آلاچاتی؛ از پیاده‌روی تا موج سواری

پیاده‌روی در کوچه‌های تماشایی آلاچاتی با طبیعت زیبا و خانه‌های قدیمی و رنگارنگ، خود به‌عنوان یک تفریح آرامش‌بخش و جذاب محسوب می‌شود؛ اما این شهر تفریحات دیگری نیز دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • بازار آلاچاتی: هنگام بازدید از هر شهر باید از بازار آن شهر نیز دیدن کنید. بازار آلاچاتی پر از کیف‌های دست‌دوز، بدلیجات، لوازم تزیینی،‌ انواع ادویه‌های معطر و صنایع دستی و لوازم سنتی مربوط به کشور ترکیه است. این بازار یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های آلاچاتی محسوب می‌شود و طرفداران بسیاری در بین گردشگران دارد.
  • آسیاب بادی: آسیباب‌های بادی آلاچاتی بیش از  سال عمر دارند و یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌روند. این آسیاب‌ها بر فراز تپه‌ای در کنار شهر ساخته شده‌اند و در کنار آن‌ها مملو از کافه و رستوران است. در زمان نوشیدن چای یا قهوه می‌توانید از منظره‌ای بی‌نظیر در مقابل خود لذت ببرید.
  • خانه‌های قدیمی: این خانه‌ها که اغلب از سنگ ساخته شده‌اند، بییش از  سال قدمت دارند و بسیار تماشایی هستند. اگر به عکاسی علاقه‌مند هستید، حتما از این خانه‌ها دیدن کنید.
  • موج سواری: در سواحل دریای اژه می‌توانید به انواع تفریحات آبی مانند موج سواری بپردازید و از سفر خود به این شهر کوچک لذت ببرید.

آلاچاتی یک شهر زنده و پویا است و شما می‌توانید از تفریحات شبانه آن نیز لذت ببرید. اغلب شب‌ها صدای موسیقی کوچه‌ها و خیابان‌ها را پر می‌کند و باعث بیدار شدن حس شور و هیجان در مردم می‌شود. در این شهر کوچک با کافه‌ها، رستوران‌ها، گالری‌ها و عتیقه‌فروشی‌های متعدد هرگز احساس خستگی و بی‌حوصلگی نخواهید کرد.

آشنایی با تفریحات آلاچاتی

آشنایی با تفریحات آلاچاتی

چگونه از ازمیر به آلاچاتی برویم؟

آلاچاتی در شبه‌جزیره چشمه در ازمیر واقع شده است. اگر با هواپیما به ازمیر سفر کنید، برای رسیدن به آلاچاتی باید با استفاده از ماشین شخصی یا تاکسی یک مسیر ۷۷ کیلومتری را طی کنید.

مطمئن‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه برای سفر به ازمیر و شهرهای آن، استفاده از تورهای مسافرتی آژانس هواپیمایی برسام مانند تور ازمیر نوروز 1403 و یا سایر ایام سال است.

تجربه سفری فراموش نشدنی به آلاچاتی با تورهای برسام سیر

در مقاله "آلاچاتی ترکیه، شهری با خانه های رنگارنگ"، به تاریخچه این شهر کهن، جاذبه‌های دیدنی و هتل‌ها و رستوران‌های آن پرداختیم. پیش از سفر به هر شهر یا کشور بهتر است اطلاعات لازم درباره آن منطقه به دست آورید و با دید بازتری سراغ جاذبه‌های گردشگری آن بروید.

مجموعه آژانس مسافرتی برسام سیر آریا با عرضه بهترین خدمات گردشگری به شما عزیزان، سفری دل‌نشین و فراموش نشدنی برایتان رقم خواهد زد. برای رزرو آنلاین بلیط تورهای ترکیه، زمان را از دست ندهید و همین حالا دست به کار شوید.