هزینه های سفر به ازمیر

دانستنی های سفر 26 آذر ، 1401 5 دقیقه

اگر از هزینه های سفر به ازمیر قبل از شروع مسافرت خود آگاه شوید می توانید برنامه ریزی مناسبی برای بودجه مورد نظر خود داشته باشید. در واقع اگر بخواهید برای رفتن به ترکیه مقصد ازمیر را انتخاب کنید شما به دومین بندر بزرگ این کشور پس از استانبول سفر کرده اید. از طرفی ازمیر به عنوان سومین شهر پر جمعیت این کشور به حساب می آید. روزانه گردشگران بسیاری سفر به ازمیر را انتخاب می کنند تا بتوانند از مناظر طبیعی، تفریحات ویژه و... به خوبی بهره مند شده و خاطرات ماندگاری را برای خود ثبت کنند. اما لازم است قبل از رفتن به سفر با هزینه های مهمی که برای شما وجود خواهد داشت آشنا شوید. در این صورت می توانید یک تصمیم گیری مناسبی داشته باشید. به همین منظور در این مقاله با آژانس هواپیمایی برسام سیر آریا همراه باشید.

نمایی از شهر ازمیر

نمایی از شهر ازمیر

سفر به ازمیر

قبل از آن که با هزینه های سفر به ازمیر آشنا شوید لازم است کمی از این موقعیت جذاب دوست داشتنی بیشتر بدانید. معمولا مسافرانی که قصد سفر به ترکیه را دارند نمی دانند مقصد را کدام شهر اصلی این کشور انتخاب کنند. سفر به ازمیر یا استانبول یکی از بهترین انتخاب ها در هر دو صورت برای شما خواهد بود. این شهر زیبا که در غرب کشور ترکیه در ساحل دریای اژه قرار گرفته است مهمانپذیر گردشگران و تاجرانی است که در خلیج ازمیر و مجاورت آن رفت و آمد می کنند. به همین دلیل این شهر به صورت شبانه روزی فعال بوده و شما جنب و جوش بسیاری را مشاهده خواهید کرد.

نکته جالب این شهر آنجاست که نیمی از جمعیت اصلی ازمیر را جوانان زیر سال تشکیل داده اند. از طرف دیگر آب و هوای مدیترانه ای این شهر بیشتر باعث جذب گردشگران به دامان خود شده است. بدون شک اگر تصمیم مسافرت داشتید بهترین زمان سفر به ازمیر برای استفاده از تفریحات ساحلی تابستان است. در غیر اینصورت می توانید ماه اول پاییز را برای رفتن به این شهر انتخاب کنید.

بررسی هزینه های سفر به شهر زیبای ازمیر

اکنون که اطلاعات مفیدی از شهر زیبای ازمیر کسب کردید بهتر است با هزینه های سفر به ازمیر به طور کامل آشنا شوید. برای آن که به ازمیر سفر کنید باید ابتدا هزینه های پیش از سفر که شامل دریافت پاسپورت، بلیط هواپیما، رزرو هتل و ... است را بپردازید. بعد از آن که به این شهر رسیدید شما باید با هزینه های غذا، خرید، بازدید، تفریحات، حمل و نقل، تماس و ... به درستی مواجه شوید.

پیشنهاد ما به شما این است قبل از سفر، یک شرکت معتبر هواپیمایی را برای رزرو تور ازمیر انتخاب کنید تا بهترین اتفاقات را در حین مسافرت خود تجربه نمایید. با توجه به نرخ های امسال قیمت تور ازمیر حدودا 9 میلیون تومان می باشد. با پرداخت هزینه کلی تور شما در واقع قیمت رزرو هتل با صرف صبحانه و بلیط هواپیما را پرداخت کرده اید. این اتفاق به مراتب باعث می شود سفر ارزان به ازمیر را تجربه کنید. حتی در صورتی که رزرو خود را به صورت آنلاین انجام داده باشید به مراتب به نسبت رزرو حضوری هتل بهینه تر خواهد شد.

میدان کناک ازمیر از جاهای دیدنی معروف این شهر

میدان کناک ازمیر از جاهای دیدنی معروف این شهر

هزینه های قبل از سفر به ازمیر

قبل از سفر به ازمیر شما باید پاسپورت خود را تهیه نموده و در صورتی که کمتر از 6 ماه اعتبار دارد مجدد آن را تمدید کنید. این روزها هزینه دریافت پاسپورت یا همان گذرنامه حدودا 580 هزار تومان قیمت دارد که این هزینه صرف عکاسی، ارائه و ثبت مدارک، خدمات و صدور پاسپورت می شود. از طرفی نکته مهم دیگر آنجاست که در هنگام خروج شما باید هزینه عوارض نیز پرداخت کنید. عوارض خروج از کشور برای بار اول 400 هزار تومان، بار دوم 600 تومان و بار سوم 800 هزار تومان می باشد. پیش از سفر همانطور که در بالا گفته شد شما باید هزینه بلیط هواپیما و رزرو هتل خود را نیز پرداخت کنید.

واحد پول ترکیه

قبل از آن که بخواهیم از دیگر هزینه های سفر به ازمیر برایتان بگوییم باید در نظر داشته باشید که کشور ترکیه بر واحد پول لیر استوار است. که ارزش آن به نسبت هر ریال 2 هزار تومان می باشد. این روز ها به علت تورم و تغییر نرخ دلار ممکن است قیمت لیر نیز متغیر باشد. پس قبل از سفر خود در هر زمان ابتدا ارزش هر لیر را بررسی و سپس تصمیم گیری نمایید.

هزینه سفر زمینی به ازمیر

برخی از گردشگران ترجیح می دهند سفر خود را به ازمیر به صورت زمینی انجام دهند. این گروه از افراد باید خود را به نزدیکترین مرز ترکیه مثلا بازرگان برسانند و از آنجا یا سفر به ازمیر با ماشین شخصی را انجام دهند و یا با پرداخت هزینه با دیگر روش ها خود را به مقصد انتخابی خود برسانند. سفر زمینی به مراتب شور و حال خاص خود را دارد. زیرا عمدتا افراد می توانند زمان را در اختیار داشته و از زیبایی های اطراف به خوبی بهره مند شوند. از طرفی هزینه های سفر به ازمیر به صورت زمینی می تواند مناسب تر از دیگر روش ها باشد اما باید در نظر داشته باشید که شما نیاز به دریافت بنزین برای ماشین خود خواهید داشت.

هزینه سفر به ازمیر با قطار

یکی دیگر از روش هایی که ممکن است به ذهن شما رسیده باشد سفر به ازمیر به صورت ریلی است. در چنین شرایطی باید باز هم خود را به یکی از شهر های اطراف همچون؛ آنکارا، اسپارتا، دنیزلی یا استانبول برسانید سپس با قطار به ازمیر بروید. البته لازم است بدانید که رفتن به ازمیر از استانبول باید اول برای مقداری از مسیر با کشتی انجام شده سپس با قطار ادامه پیدا کند. در چنین صورتی شما سفر با کشتی به ازمیر را نیز تجربه کرده اید.

هزینه سفر به ازمیر با هواپیما

عمدتا افراد ترجیح می دهند بلیط هواپیمای تهران ازمیر را خریداری نموده و بدون دغدغه به این شهر بروند. از طرفی هزینه های سفر به ازمیر در این قسمت بیشتر از مابقی است اما با آرامش بیشتری برای شما میسر خواهد شد. فرودگاه عدنان مندرس که در 16 کیلومتری این شهر زیبا قرار گرفته است روزانه میزبان گردشگران بسیاری می باشد که به ترکیه آمده اند. بعد از آن می توانید از طریق اتوبوس ها خود را به مرکز شهر رسانده و سفر را به صورت کامل آغاز کنید.

هزینه سفر به ازمیر با اتوبوس

 علاوه بر تمام مواردی که به عنوان راه رسیدن به ازمیر گفته شد شما می توانید از طریق مسیر های مجاور با اتوبوس نیز خود را به صورت زمینی به ازمیر رسانده و از لذت سفر زمینی نیز به خوبی بهره مند شوید. برای مثال از خود را به هر طریقی به استانبول برسانید و از آن جا 9 ساعت مسیر را با اتوبوس به ازمیر بروید. هزینه این اتوبوس ها به ازای هر نفر 50 لیر می باشد که صرف راه، غذا، نوشیدنی و ... خواهد شد. در این صورت با یک تیر دو نشان زده اید و می دانید چگونه از استانبول به ازمیر برویم. در چنین شرایطی می توانید از تفریح در استانبول نیز به خوبی بهره مند شوید.

هزینه اقامت در ازمیر

اکنون که با هزینه های سفر به ازمیر از روش های مختلف آگاه شدید وقت آن است تا از قیمت هتل ها نیز بدانید. به احتمال زیاد شما هتل خود را پیش از سفر رزرو کرده اید. در غیر این صورت لازم است بدانید که هتل های ازمیر نیز مانند دیگر موقعیت ها بر اساس ستاره های خود ارزش گذاری شده اند. شما می توانید از طریق تور ازمیر نوروز 1403 و سایر ایام سال، بهترین هتل های ازمیر را رزرو کنید. هزینه هتل های ازمیر به شرح ذیل است:

  • هتل های 3 ستاره از 463 لیر
  • هتل های 4 ستاره از 1093 لیر
  • هتل های 5 ستاره از  2253 لیر

علاوه بر مواردی که در این قسمت با توجه به ارزش هتل ذکر گردید شما می توانید هتل هایی با ارزش کمتر نیز در این شهر پیدا کنید که سبب رضایت خاطر کاملی برایتان خواهد شد. البته لازم است با از یک فرد کاربلد کمک گرفته و یا کمی در اینترنت رزرو هتل های ازمیر را جستجو نمایید.

هتل سوئیس ازمیر، یکی از هتل های محبوب این شهر

هتل سوئیس ازمیر، یکی از هتل های محبوب این شهر

هزینه غذا در ازمیر

اکنون که با عمده هزینه های سفر به ازمیر آشنا شدید وقت آن است تا بیشتر از قیمت غذا در ازمیر نیز مطلع شوید. در این شهر شما به رستوران ها، فست فود ها و ... برای صرف ناهار یا شام و البته میان وعده مراجعه خواهید کرد. رستوران های ارزان قیمت در ازمیر هر وعده غذا را از 30 لیر حدودا آغاز کرده و به صورت صعودی افزایش پیدا کرده است. اگر تمایل داشتید در جای بهتری غذای خود را صرف کنید هزینه هر غذای شما از 60 لیر به بالا آغاز خواهد شد. که البته این قیمت ها با توجه به منطقه و برند رستوران متغیر خواهد بود. علاوه بر این موارد بهتر است کمی از قیمت محصولات نیز با خبر باشید تا بهتر بتوانید برای خود تصمیم گیری نمایید. قیمت مواد غذایی در ازمیر به شرح ذیل است:

  • برنج : کیلویی 14 لیر
  • موز: کیلویی 14.5 لیر
  • آب: بطری خانواده 2.5 لیر
  • پرتقال: کیلویی 8 لیر
  • شیر : لیتری 1.5 لیر

هزینه حمل و نقل در ازمیر

یکی دیگر از قسمت هایی که باید در بررسی هزینه های سفر به ازمیر خود لحاظ فرمایید محاسبه حمل و نقل درون شهری است. اگر بخواهید برای رفتن به گردش و دیدن مناطق تاریخی از حمل و نقل عمومی استفاده کنید می توانید از اتوبوس، قطار شهری و البته تاکسی استفاده کنید. به مراتب قیمت اتوبوس و قطار ارزان تر از پرداخت کرایه تاکسی در ازمیر است. از طرفی شما می توانید ماشین شخصی در ازمیر اجاره کرده و هزینه آن را بر اساس زمان پرداخت کنید. قیمت هر بلیط قطار 2.5 TL و هزینه تاکسی به ازای هر کیلومتر 3.70TL  پرداخت می شود. البته که هزینه ورودی تاکسیمتر 4.7 TL نیز برای شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت سرویس تماس در ازمیر

حال که عمده هزینه های سفر به ازمیر را بررسی کردید باید در نظر داشته باشید که شما نیاز به پرداخت هزینه تماس خود هم دارید. اگر از خطوط ایرانی خود در این سفر استفاده کنید به مراتب با قیمت افزایشی مواجه خواهید شد. مثلا هزینه  انجام مکالمه با ایران در همراه اول به صورت دقیقه ای: 10 هزار تومان/ ایرانسل: 4900 تومان خواهد بود. از طرف دیگر شما می توانید مکالمه داخلی همراه اول: 5500 تومان/ ایرانسل: 6900 تومان نیز پرداخت کنید. راه حل دیگر در سفر به ازمیر برای کاهش هزینه استفاده از نرم افزار های پیام رسان است که قابلیت تماس را نیز دارد.

سفر به ازمیر با آژانس هواپیمایی برسام سیر آریا

در این مقاله سعی شد به طور کامل به بررسی هزینه های سفر به ازمیر پرداخته شود. اکنون شما از تمام نکات مهم برای انجام این سفر و هزینه های آن آگاه هستید. مجموعه آژانس هواپیمایی برسام سیر آریا نیز مفتخر است تور ازمیر را با بهترین امکانات به شما ارائه داده و همسفر شما در این سفر زیبا باشد. لازم است بدانید که این مجموعه رزرو تورهای داخلی، خارجی و رزرو هتل را برای شما همراهان عزیز به خوبی انجام داده و سبب رضایت خاطر کاملی برایتان خواهد شد. به یاد داشته باشید که همه روزه می توانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نموده و مشاوره های لازم را دریافت نمایید.