جاهای دیدنی اطراف ازمیر ترکیه

جاذبه های گردشگری 10 آذر ، 1401 5 دقیقه

در اطراف ازمیر چه جاهای دیدنی وجود دارد؟ اگر شما قصد سفر به این شهر از کشور زیبای ترکیه را دارید بهتر است با جاذبه های گردشگری اطراف ازمیر آشنا شده و در برنامه گردش خود به خوبی قرار دهید. در سفر به کشور های دیگر لازم است قبل از آنکه برنامه سفر شما کاملا آغاز شود لیست کاملی از مناطق تفریحی و دیدنی آن تهیه نموده و زمانی را خالی نگذارید. در اینصورت می توانید با رضایت کامل از مشاهده تمام مناطق لذت کاملی کسب نمایید. به همین منظور در این مقاله با آژانس مسافرتی برسام سیر آریا همراه باشید تا اطلاعات کاملی کسب نموده و خاطرات سفر را برای خود و عزیزانتان ماندگار کنید.

جاهای دیدنی ازمیر

اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر از این موضوع هستید که در اطراف ازمیر چه جاهای دیدنی وجود دارد باید بدانید که با شهری به قدمت 8 هزار سال مواجه هستید. به یقین سفر به این کشور که در دسته سوم امتیاز دهی مسافران پس از استانبول و آنتالیا تقسیم می شود می تواند برای شما سرشار از تجربه های زیبا و خاطرات فراموش نشدنی باشد. این شهر که در کنار دریای اژه قرار گرفته است به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری به حساب آمده و روزانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. آلاچاتی، اورلا، دیکیلی و... از جمله قسمت هایی هستند که حتما باید در سفر به ازمیر از آن ها نیز بازدید نمایید.

جاذبه های گردشگری ازمیر ترکیه

جاذبه های گردشگری ازمیر ترکیه

جاهای دیدنی اطراف ازمیر

حال که به دنبال دانستن اطلاعات بسیار از روستاهای اطراف ازمیر و جاهای دیدنی آن هستید بهتر است به مکان هایی که در ذیل به معرفی آن پرداخته شده است توجه کاملی نموده تا بتوانید بیشتر با مزیت های مناطق تفریحی، دیدنی و تاریخی اطراف ازمیر آشنا شوید. جاذبه های دیدنی اطراف ازمیر عبارتند از:

  • آلاچاتی

اگر تمایل دارید با یک زیبایی آرامش بخش مواجه شوید قطعا در 72 کیلومتری غرب ازمیر به آلاچاتی سفر کنید. در این شهرستان کوچک با رنگ های بسیاری روبرو می شوید که سرشار خاطرات ناب کودکی برایتان خواهند بود. در آلاچاتی خانه های سنگی تاریخی، هتل های کوچک، فستیوال پر آوازه گل و گیاه و ... گرد هم آمده تا برای شما بهترین تجربه را فراهم آورد. بهترین زمان سفر به آلاچاتی بهار و زمستان است. زیرا می توانید در شرایط آرامتری این شهر کوچک را مورد بازدید قرار دهید. به مراتب در تابستان با ازدحام جمعیت و افزایش قیمت نیز مواجه خواهید شد.

  • شهر باستانی پرگامون

یکی از جاهای دیدنی ازمیر که در 171 کیلومتری شمال آن واقع شده است شهر باستانی پرگامون است. این شهر دارای تپه های زیبا می باشد که گردشگران معمولا برای سپری کردن زمان به آن قسمت نیز می روند. البته لازم است بدانید که بزرگترین کتابخانه جهان در زمان یونان باستان نیز در این شهر واقع شده است که متاسفانه اکنون فقط خرابه هایی از آن برجای مانده است.

  • روستای دیدنی شیرینچه

در جنوب غربی ازمیر یک روستا با تاریخ یونان قدیم وجود دارد. بافت سنگ فرش شده این منطقه نشان از یک قدمت طولانی از حضور مردمانی خونگرم و مهربان را دارد. از بناهای تاریخی این منطقه نیز می توان به؛ کلیسای ارتودکس، خانه مریم مقدس، کلیسای جان و ... اشاره نمود. در این روستا شما می توانید شاهد هنرهای دستی همچون؛ براق دوزی، گلدوزی، جوراب های پشمی و ... نیز باشید. پیشنهاد می دهیم اگر به دنبال اطلاعات بیشتر از این که در اطراف ازمیر چه جاهای دیدنی وجود دارد هستید، تماشای روستای دیدنی شیرینچه را از دست ندهید.

  • شهر چشمه Çeşme

شهر چشمه یکی از جاهای دیدنی ازمیر به حساب می آید که در 93 کیلومتری غرب آن قرار  دارد. این شهر به علت داشتن چشمه های معدنی به این نام ثبت شده است. این شهر در میان جوانان از استقبال بسیاری زیادی برخوردار می باشد. دارا بودن جشنواره موسیقی، رستوران ها و بارهای مختلف، آثار کهن قرن 14، تفریحات دریایی و ... سبب این محبوبیت شده است.

  • دیکیلی

اگر به دنبال این هستید که در اطراف ازمیر چه جاهای دیدنی وجود دارد باید به دیکیلی توجه ویژه ای نمایید. در 120 کیلومتری ازمیر دریاچه های چاله ای، جنگل ها و غارهایی است که به شما برای داشتن یک روز آرامش بخش کمک بسیاری می کند. اگر در تابستان ترجیح می دهید به محیطی آرام و دنج سفر کنید به یقین دیکیلی انتخاب مناسبی برای شماست.

  • سفر حصار

در 45 کیلومتری مرکز شهر ازمیر سفر حصار قرار دارد. با سفر به این منطقه شما می توانید محصولات خوشمزه ای همچون؛ زیتون، مرکبات و کنگر را تهیه نمایید. البته جالب است بدانید که در این شهر کوچک فستیوالی تحت عنوان کنگر و نارنگی نیز برگزار می شود. از مناطق دیدنی آن نیز می توان به سیاجیک، قلعه سفر حصار، ... نیز می توان اشاره نمود که مشاهده آن خالی از لطف نیست. 

  • اورلا

یکی دیگر از جاهای دیدنی در اطراف ازمیر شهرستان اورلا می باشد. این منطقه که در 35 کیلومتری مرکز ازمیر قرار دارد یک مقصد منحصر بفرد برای گردشگرانی است که با تور ازمیر سفر کرده و به دنبال یک محیط دنج و آرام هستند. از مکان های مورد توجه اورلا می توان به؛ اسکله مشهور آن، رستوران معروف برادران کاتمر اورلا، پارک تانژو اوکان و... اشاره نمود. اورلا به پرورش بامیه معروف است و از طرفی در آن فستیوال هایی نظیر کنگر فرنگی اورلا و فستیوال گیاهی نیز حوالی 9 مارس برگزار می شود که حضور در آن نیز برای گردشگران خالی از لطف نیست.

تفریحات ازمیر ترکیه

تفریحات ازمیر ترکیه

  • برگاما

اکنون که به دنبال دانستن پاسخ این سوال که در اطراف ازمیر چه جاهای دیدنی وجود دارد هستید بهتر است بدانید که برگاما در واقع از بزرگترین شهرستان های ترکیه به حساب می آید و در واقع در 103 کیلومتری ازمیر واقع شده است. این شهر که در آثار ملی یونسکو ثبت شده است دارای مناطقی همچون؛ شهر باستامی آکروپل، تئاتر باستانی، معبد آسکلپیون و... نیز می باشد. بادام زمینی و زیتون این شهر از شهرت بسیاری برخوردار است. در سفر به برگاما چشیدن آن را فراموش نکنید.

علاوه بر مواردی که در بالا گفته شده است؛ باییندیر، اودمیش، تیره، افسس، چیچکلی کوی، فوچا، کارابورون نیز از دیگر مناطق دیدنی هستند که در اطراف ازمیر واقع شده اند. هر کدام از آنها دارای تاریخ و جاذبه های دیدنی بسیاری هستند. به یاد داشته باشید که در سفر به ازمیر با توجه به زمانی که در اختیار دارید بهترین های آن را در لیست برنامه ریزی خود قرار داده و از مشاهده آن ها لذت ببرید.

تور ازمیر آژانس هواپیمایی برسام سیر آریا

در این مقاله سعی شد به بررسی این موضوع که در اطراف ازمیر چه جاهای دیدنی وجود دارد، به خوبی پرداخته شود. در صورت که تمایل داشتید به ازمیر سفر کنید آژانس مسافرتی برسام سیر آریا آماده ارائه خدمات منحصر بفرد به شا گردشگران محترم می باشد. همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر همه روزه از طریق راه های ارتباطی با مجموعه تماس برقرار نموده و مشاوره های لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایید. به یاد داشته باشید که این مجموعه علاوه بر تور ازمیر نوروز از ارائه خدمات ویژه دیگری همچون؛ رزرو هتل در تمام دنیا، امکان فروش اقساطی تور، رزرو آنلاین تور های هوایی و زمینی، اجرای مستقیم تور ارزان ترکیه و تور ترکیه نوروز و همچنین دیگر تورهای گردشگری خارجی و... برای مسافران خود بهره مند می باشد.