جاذبه های دیدنی قونیه

جاذبه های گردشگری 23 آبان ، 1400 5 دقیقه

قونیه Konya ، شهری در جنوب آنکاراست که هم اکنون به دلیل جاذبه های گردشکری علی الخصوص مقبره مولانا، شاعر توانمند ایرانی شهرت جهانی یافته است. عارفان عشق وعرفان هرساله خود را به این شهر زیبا واقع در شمال آنتالیا میرسانند.


1- مقبره مولانا : از مهمترین و زیباترین جاذبه های قونیه می توان به آرامگاه مولانا اشاره کرد. آرامگاه دارای مزار های مختلفی از جمله مزار پدر و بستگان مولانا می باشد. در اطراف مقبره، جانماز، تسبیح، کلاه، دستار، قاب عکس و شمایل مولانا برای سوغات به فروش میرسد. جهت شرکت در مراسم بزرگداشت مولانا که به مناسبت سالگرد درگذشت ایشان هرساله در آذر ماه برگزار می شود؛ روی تورقونیه کلیک کنید.

مقبره مولانا در قونیه

2- روستای 7000 ساله سیله Sille در شمال غربی قونیه: این روستای تاریخی در قسمت شمال غربی قونیه به فاصله ده کیلومتری و در مسیر جاده ابریشم واقع است. برای دیدن این روستای سرسبز و قدیمی می توان از تاکسی و اتوبوس استفاده کرد که اتوبوس ها هر نیم ساعت با دریافت فقط 2 لیر به سیله می روند. در سیله یک رودخانه بکر وجود دارد که اطرافش فروشگاه های صنایع دستی به چشم می خورد. در نزدیکی این رودخانه، کلیسای ایاالنا نیز واقع است که از جاذبه های این منطقه به شمار می رود.



روستای سیله

3-مقبره طاووس بابا: پزشک هندی که به خاطر مولانا و اشعارش به این شهر مهاجرت کرد.

مقبره طاووس بابا

4-مقبره آتش باز ولی: یکی از طرفداران مولانا که به خاطر هنر آشپزی اش مشهور بوده است.


5-کلیسای کاتولیک سنت پل آلاادین تپسی : این کلیسا برای مهاجران مسیحی ساخته شده و در حال حاضر توسط دو خواهر و برادر ایتالیایی محافظت می شود.


6- پارک ژاپنی Japon Parki : این پارک چندین هکتاری با همکاری مشترک ژاپن و ترکیه ساخته شده است و یک رستوران بزرگ در دل این پارک جای گرفته است.


پارک ژاپنی قونیه

7- دریاچه نمک Lake Tuz: این یکی از دریاچه های معروف ترکیه است که مقدار زیادی از نمک ترکیه را تامین می کند. این دریاچه صورتی رنگ است.




دریاچه نمک قونیه

8- دریاچه بِی شهیر Lake Beyşehir: دریاچه بی شهیر در جنگلی پرشده از درختان کاج، سدر، صنوبر و شاه بلوط قرار گرفته و دارای آب و هوای مدیترانه ای است.




دریاچه بی شهیر قونیه

9- تماشای رقص سماع: به ‌نوعی رقص صوفیه گفته می‌شود که شامل چرخش بدن همراه‌ با حالت خلسه برای اهداف معنوی است. سماع سابقه دیرین تاریخی دارد و داستان تعالی روح است.

تصویری از رقص سماع