میدان هیپودروم استانبول کجاست؟

جاذبه های گردشگری 27 آذر ، 1397 5 دقیقه

میدان هیپودروم یکی از محبوب ترین جاذبه های تاریخی استانبول است. در اصل این میدان شامل دو گالری و یک ستون مرکزی بود که گالری ها در طول جنگ خسارت دیدند و در دوره عثمانی کاملا از بین رفتند. 


میدان هیپودروم  (Hippodrome)

در دوران بیزانس، تیم های رقیب "سبزها" و "بلوز" ارتباطات فرقه ای جداگانه داشتند. گاهی اوقات سبزها و بلوزها در برابر امپراتور به هم می پیوستند، همانطور که در سال 532 میلادی، زمانی که تظاهرات علیه رژیم مالیاتی یوستنیانیان باعث تضعیف ارابه شد، منجر اعتراض ده ها هزار نفر شد که توسط نیروهای امپراطوری در حومه شهر قتل عام شدند. جای تعجب نیست که مسابقه های ارابه رانی بعدها پس از آن ممنوع شد. 


میدان هیپودروم  (Hippodrome)

در سال 1826، کشتار نیروهای فاسد (محافظ شخصی سلطان) توسط اصلاح طلبان سلطان محمود دوم انجام شد. در سال 1909 شورش هایی رخ داد که سبب فروپاشی عبدالحمید دوم شد. 
علی رغم تهدیدها، امپراتورها و سلاطین سعی داشتند یکی دیگر را به زمین بزنند و میدان را با مجسمه هایی از امپراتوری تزئین کردند. متاسفانه، بسیاری از مجسمه ها که توسط استادان باستانی حک شده بودند ، ازاینجا ربوده شدند. سربازان جنگ صلیبی چهارم، که در سال 1204 به یک قوم متحد مسیحی به قسطنطنیه حمله کردند، یکی از متهمان این سرقت ها بودند. 

آدرس : استانبول، میدان سلطان احمد، محوطه تاریخی هیپودروم
پیشنهاد می کنیم که با گرفتن تور استانبول و سفر به این شهر کهن از این میدان و دیگر جاذبه های گردشگری استانبول دیدن فرمایید. 


میدان هیپودروم  (Hippodrome)