موزه هنرهای مدرن در باکو

جاذبه های گردشگری 14 شهریور ، 1397 5 دقیقه

موزه هنرهای مدرن در باکو در تاریخ 20 مارس 2009 افتتاح شد. این موزه از جاذبه های تاریخی باکوست ودارای مجموعه ای بیش از 800 اثر از بهترین آثار هنرمندان و مجسمه سازان آذربایجانی است که عمدتا در سبک آوانگارد کار می کنند.


موزه هنرهای مدرن در باکو

مسئول طراحی این موزه ، هنرمند مشهور آلتایی صدیق زاده (Altay Sadykhzadeh) است.
موزه هنرهای مدرن که در ماه مارس شش ساله می شود در خیابان یوسف صفاروف واقع شده است و حدود 1000اثر مهم از آثار هنرمندان معاصر آذربایجان در اینجا جمع آوری شده اند.
بازدیدکنندگان این موزه می توانند با آثار نقاشان و مجسمه سازان که عمدتا در آوانگارد کار می کنند، که نام آنها در آذربایجان و خارج از کشور خوانده می شود، آشنا شوند.


موزه هنرهای مدرن در باکو

این موزه شامل مجموعه ای از بهترین نقاشی ها و مجسمه های آذربایجان از نیمه دوم قرن بیستم تا کنون است. این موزه،مجموعه ای از آرزوها، تلاش ها و آزادی روح انسان در قالب یک موزه نشان می دهد.
موزه ی هنر های مدرن، تجربیات Rasim Babayev ، Ashraf Murad ، Aga Oussejnov ، , Fuad Salayev ، Museib Amirov ، Altay Sadikh-zadeh را ارائه می دهد.
علاوه بر این، نمایشگاه موزه شامل استادان بزرگ اروپایی و بنیانگذاران هنر سبک آوانگارد ، سالوادور دالی، پابلو پیکاسو و مارک چگال است.


موزه هنرهای مدرن در باکو

این موزه شامل بخش هنرهای زیبا کودکان، یک سالن ویدئو، یک کافه و یک رستوران، سالن جداگانه برای نمایشگاه های خصوصی، یک کتابخانه و یک کتابفروشی با آثار هنری، معماری و مجسمه سازی جهان است.
موزه هنرهای مدرن چشم انداز جدیدی از هنر معاصر از طریق نمایشگاه های متعدد برگزار می کند.
ساعت بازدید موزه هنرهای مدرن : 11 صبح تا 8 شب 

از دیگر موزه های باکو می توان موزه ی فرش و تابلو فرش را نام برد.