موزه ی ملی گرجستان

جاذبه های گردشگری 02 مرداد ، 1397 5 دقیقه

این موزه توسط گروه جغرافیایی امپریالیسم در سال 1825 تأسیس شد. موزه ملی گرجستان در تفلیس و در خیابان معروف روستاولی واقع شده است.این مجموعه در ساختمان 3 طبقه وبه سبک معماری قدیمی گرجستان ساخته شده است. این موزه، توسعه ی فرهنگ مادی گرجستان را از عصر برنز تا اوایل قرن بیستم نشان می دهد.

موزه ی ملی گرجستان

طبقه اول به تاریخ باستانی گرجستان اختصاص دارد. باستان شناسان موفق به یافتن کشتی های مختلفی از طلا و نقره ونمونه های سرامیک و جواهرات ارزشمند شدند. نمونه هایی از فنجان های طلایی که با سنگهای قیمتی تزئین شده اند و برخی از سلاح ها و مجموعه  ای از سکه ها در این طبقه به چشم می خورد. علاوه بر این آثار باستانی، نمونه هایی از لباس های گوناگون، پارچه ها و فرش ها در آنجا نمایش داده می شود.


موزه ی ملی گرجستان

یکی از یافته های جالب، فسیل های هومو ارگاس هومینید است. دانشمندان ثابت کردند که سن آنها در حدود 8 میلیون سال است. این فسیل ها در محدوده قلمرو آفریقا یافت شده است . یکی دیگر از این آثارارزشمند حکاکی کتیبه های اورارتین روی سنگ است که یک نمایشگاهِ منحصر به فرد از نوع خود را تشکیل داده است .


موزه ی ملی گرجستان

موزه ی ملی گرجستان

موزه اشغال شوروی در طبقه دوم و سوم قرار دارد؛ بازدید از این بخش با تهیه ی بلیط امکانپذیر است. نمایش های جالب بسیاری برای کسانی که علاقه مند به تاریخ معاصر هستند وجود دارد.
در این موزه یک مجموعه ی خیره کننده از جواهرات عتیقه و مصنوعاتِ ساخته شده از طلا و نقره ازهزاران سال وجود دارد.
همچنین دراین موزه کتاب های قدیمی، آثار نفیس چوبی، ظروف قدیمی ، فرش ها و پارچه های دست بافت وجود دارد.
ساختمان موزه بزرگ است. بازدید از این مکان به درک تاریخ جالب، باستانی و فرهنگی غنی از کشور گرجستان کمک می کند . 

موزه ی ملی گرجستان

موزه ی ملی گرجستان