لذیذترین خوراکی های فرانسه

جاذبه های گردشگری 13 خرداد ، 1397 5 دقیقه

خوراک از نیازهای اساسی آدم‌ها است. خوردن گاه بهانه‌ای می شود برای با هم بودن و لذت بردن و برهم زدن روال یکنواخت زندگی.حال اگر به فرانسه سفر کردید بهتراست از قبل با خوراکی های خوشمزه و خاص آن کشورآشنا باشید. آژانس برسام سیرآریا سعی دارد تا شما را با برخی از لذیذترین غذاهای فرانسوی آشنا کند پس با ما همراه باشید  

1-ماکارون یا شیرینی فرانسوی 

اساس این شیرینی های کوچک خوشمزه پودر بادام، سفیده ی تخم مرغ و شکر است . این دسر فرانسوی مورد علاقه اکثر خارجی هاست . اگر شما عاشق شیرینی هستید و یا طعم های کلاسیک را دوس دارید مقاومت در برابر این شیرینی ها سخت است اینها ارزش امتحان کردن دارند .

makaron

2-سوسیس ها 

 یکی از پرطرفدارترین غذاهای فرانسوی سوسیس ها هستند که می توان آن ها را پخت یا خشک کرد .اینکه معمولا سوسیس از گوشت خوک یا گاهی اوقات گوشت گاو، گوشت خرگوش، یا حتی مرغ تولید می شود، احتمالا شما را متعجب خواهد کرد.فقط کافیه آن را با نان فرانسوی امتحان کنید تا هیچ وقت مزه ا ش را فراموش نکنید . 

sosiss

3-پنیر 

گفته می شود در فرانسه بیش از 365 نوع پنیر وجود دارد و این یعنی اینکه ما می توانیم در هر روز سال یک پنیر جدید بخوریم . و این به نظر سخت می رسد که شما بتوانید طعم تمام آنها را بچشید . اگر پنیرهای فرانسوی برای شما فقط به معنای پنیر بری، چدار و گودا در سوپرمارکت ها است،‌ مطمئنا هنوز چیزهای زیادی را در مورد پنیرها نمی دانید. معروف ترین پنیر ها عبارتند از راکفورت، کممبر، کوتیجا، پنیر بز (شِوغ)، پنیر فتا، موتزارلا، امَنتَل، پنیر چدار، پنیر گودا، پنیر تالجیوو... 

پنیر فرانسوی

4-جگر چرب 

اگر شما می خواهید در ماه دسامبر به فرانسه سفر کنید، پیشنهاد می کنیم جگر چرب را امتحان کنید .این غذای لذیذ فرانسوی اساسا از کبد غاز یا اردک ساخته شده است؛ می توان آن را تازه، نیمه پخته شده و یا پخته شده خورد. صرف این غذا در کریسمس سنت مردم فرانسه است .

جگر چرب

5-خردل

خردل ، یکی از غذاهای مورد استفاده در جهان است؛ شما می توانید در فرانسه انواع مختلف خردل پیدا کنید به طوریکه نمی دانید کدام یک را انتخاب کنید. یک نوع چاشنی خردل فرانسوی است که نامش از شهر دیژون فرانسه گرفته شده که در اوایل قرون وسطی مرکز تولید خردل در فرانسه بود. از این چاشنی هم در کنار انواع خوراک‌های گوشتی و هم در تهیه سس‌های دیگر استفاده می‌شود. خردل طعم های متفاوتی دارد و شما قطعا یکی را به دلخواه خود خواهید یافت.

خردل

6- نمک طعم دار

در فرانسه، انواع مختلفی از نمک وجود دارد که با یکدیگر بسیار متفاوتند. شما می توانید برای دوستان خود از مناطق مختلف فرانسه نمک های طعم داربه ارمغان بیاورد.

نمک طعم دار

7- گیاهان و ادویه جات ترشی جات

برای افزایش طعم وعده های غذایی خود، هر نوع ادویه جات و گیاهان معطر را که تا به حال حتی درخواب هم ندیده اید در فرانسه پیدا خواهید کرد. (جعفری، سیر و روغن زیتون مخلوط با هم ) و یا ترکیبی از (ریحان، آویشن، برگ نعناع، رزماری، ترخون) و بسیاری دیگر از گیاهان خشک شده، ، ترکیبی از (آویشن خشک ، برگ های سرخ مایل به قرمز، مریم گلی، سیر و چندین گیاه دیگر) و یا دیگر ادویه جات ترشی جات ؛این ادویه ها به بشقاب شما رنگ و مزه بی نظیر می دهند . 

گیاهان

8- چای و دمنوش

برای شما که از چای نوشیدن لذت می برید ، فرانسه جای مناسبی است. بله، با دم کردن انواع چای ها از خواص درمانی آن ها نیز بهره ببرید . دمنوش بادرنجوبه دمنوش فرانسوی ست وخواص این دمنوش همچون معجزه ایی است که آرامش قلب و معده را برایت به ارمغان می آورد. برای رفع بی خوابی و اضطراب مفید است و در جریان آرامش ذهن نیز موثر می باشد.همچنین خاصیت مسکن را هم داراست .

دمنوش

 

9-شکلات ها 

یکی از بزرگترین تخصص آشپزی پاریس شکلات است. شکلات‌ها معمولاً با شیر ترکیب شده و وارد بازار می‌گردند. هر قدر درصد شکلات استفاده شده بیشتر باشد شکلات سیاه‌تر و تلخ‌تر می‌شود.شما می توانید انواع مختلف شکلات را در اندازه های مختلف و برای هر سلیقه ای پیدا کنید. شما نمیتوانید در پاریس اقامت کنید بدون این که برای این خوشمزه های دوست داشتنی وسوسه نشوید .

شکلات

10- شکلات داغ

همانطوری که شما در پاریس هستید، احتمالا به یکی از کافی شاپ های بزرگ شهر پایتخت میروید تا یک شکلات داغ خوشمزه بخورید (مخصوصا اگر در زمستان در آنجا باشید). طعم شکلات های داغ فرانسوی زبانزد خاص و عام است.


هات چاکلت