جزیره نخل جمیرا

جاذبه های گردشگری 06 آذر ، 1400 5 دقیقه

دبی، بزرگ‌ترین بخش امارات متحده‌ عربی است که به دلیل داشتن منابع نفت و گاز از ثروتمندترین مناطق جهان است. انتظار می‌رود تمام ذخایر نفتی دبی به‌زودی به پایان برسند. برای حل مشکل اقتصادی آینده، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، یک برنامه‌ دو میلیارد دلاری برای تبدیل دبی به مدرن تریین و بهترین مرکز تفریحی جهان ارائه کرده است. 

نمای هوایی از شهر دوبی

فاصله نخل جمیرا تا بازار مدینه جمیرا: ۹.۹ کیلومتر
فاصله نخل جمیرا تا برج العرب: ۱۰.۸ کیلومتر
فاصله نخل جمیرا تا مرکز خرید امارات: ۱۲.۷ کیلومتر
فاصله نخل جمیرا تا خور دبی: ۲۸ کیلومتر

علت اصلی ساخت جزیره جمیرا :
دبی تنها ۷۲ کیلومتر خط ساحلی دارد. برای حل این مشکل، جزیره‌ای شبیه به درخت نخل در سال ۲۰۰۶ ساخته شد و نخل جمیرا نام گرفت. این جزیره خطوط ساحلی دبی را ۵۶ کیلومتر افزایش داد.
حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب شن‌های کف خلیج فارس را لایروبی کردند و به همراه ۵۰ میلیون متر مکعب خاک از کشور عربستان به محل ساخت جزیره انتقال دهند. برای اینکه زیرساخت جزیره محکم و مطمئن باشد، از شش تن سنگ استفاده کردند و شن ها را در لابلای آنها ریختند. با این روش جزیره در برابر تغییرات جزر و مد محافظت می شود و در عین حال حرکت نمی کند.

طرح ساخت این جزیره فوق‌العاده بود. هتل های لوکس، مراکز خرید، رستوران‌ها و خانه‌های مسکونی متعددی در این جزیره ساخته شدند. برای ساخت این جزیره نزدیک به ۱۰۰ میلیون متر مکعب، شن و ماسه نیاز بود. ۵.۵ میلیون متر مکعب سنگ برای ساخت موج‌شکن به‌منظور حفاظت از جزیره استفاده شده است.


جزیره نخل جمیرا از نمای دور

بهترین مهندسان دنیا برای عملی شدن این پروژه به کار گرفته شدند که در این گروه تعداد مهندسان هلندی بیشتر از سایر کشورها بود. چون هلند به پروژه‌ احیای زمین شهرت دارد.

*در این جزیره بیشتر از ۱۲ هزار درخت نخل واقعی در حال رشد است.
*موج‌شکن نخل جمیرا، اولین موج‌شکن منحنی در جهان است.
 می توانید روی جزیره نخل جمیرا که از نمای یالا بسیار دیدنیست از هواپیما بپرید و با اسکای دایوینگ پرواز کنید!

چتربازی بر فراز جزیره نخل جمیرا

جاهای دیدنی نخل جمیرا :
1-مرکز خرید نخیل :
۳۰۰ برند بین‌المللی مد و پوشاک و غذا در این مجموعه محصولات خود را عرضه می‌کنند. همچنین یک پارک بزرگ صخره‌نوردی، تعدادی سینما و شهر اسباب‌بازی لگو برای کودکان از بخش‌های جذاب مرکز خرید نخیل هستند. 


مرکز خرید نخیل

2- مونوریل پالم:
مونوریل پالم جاهای دیدنی نخل جمیرا را به یک‌دیگر متصل می‌کند و مسیر آن ازایستگاه دروازه، پایین نخل جمیرا آغاز می شود. این مونوریل از ایستگاه های پارک الاتحاد، مرکز خرید نخیل و پارک آبی آکواونچر عبور می کند.


مونوریل پالم

3-فواره پالم:
فواره پالم، بزرگ‌ترین فواره جهان معرفی شده است و حدود ۱۴ هزار متر مربع را مساحت دارد. این فواره تا ارتفاع 105 متر بالا می‌رود و با سه هزار لامپ LED نورپردازی می‌شود. گردشگران می‌توانند هر روز، از غروب تا نیمه‌شب از تماشای فواره پالم لذت ببرند.

فواره پالم

کلوب ویستا ماره:
کلوب ویستا ماره یکی از پر طرفدارترین جاها در نخل جمیرا به شمار می‌آید. این کلوب حدود ۴۶۰۰ متر مربع وسعت دارد. رستوران‌های شیک ویستا ماره طیف وسیعی ازغذاهای متنوع خاورمیانه‌ای، ایتالیایی و اتیوپیایی را با بهترین کیفیت ارائه می دهند.


کلوب ویستا ماره

هتل‌های نخل جمیرا:
*هتل آتلانتیس پالم
*هتل کمپینسکی پالم جمیرا
*هتل ریکسوس پالم دبی
*ریزورت پالم
*هتل سنت رجیس پالم


هتل‌های نخل جمیرا

شاخه های پالم جمیرا:
۱۷ شاخه نخل در پالم جمیرا وجود دارند.تمام این شاخه ها کاملا مسکونی بوده و ویلاهای ساحلی در آنها ساخته شده‌اند. نکته جالب این که خانه حاکم دبی یعنی محمد بن راشد آل مکتوم نیز در یکی از شاخه‌های پالم قرار دارد.