از وان چی بیاریم؟

جاذبه های گردشگری 24 آبان ، 1400 5 دقیقه

امروزه با توجه به بالا رفتن نرخ دلاردر سفرهای خارجی باید مراکز خرید ارزان آن کشور را بشناسیم. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید جالبه بدانید که یکی از قسمتهای جالب سفرتان، خرید سوغاتی برای دوستان‌ و آشنایان‌ است. اینجا مهمترین سوغاتی های وان را به شما معرفی می کنیم: 
1 چای ترک: ترکیه جزو 10 کشور برتر جهان در تولید چای است. این نوشیدنی خوش طعم طرفداران زیادی دارد. طرز تهیه چای ترکی خیلی با طرز تهیه چای در ایران تفاوت ندارد.  در ترکیه معمولا چای را شیرین می‌خورند. دو حبه قند کنار یک فنجان چای ترکی روش سنتی سرو این چای خوش عطر و بو است. پس خرید چای ترک، مخصوصا برای طرفداران چای سوغاتی خوبی است. 


چای ترک

2  شیرینی‌های رنگی‌رنگی و لوکوم: این شیرینی بسیار راحت و خوشمزه است. لوکوم ها انواع مختلفی دارند.لوکوم های میوه ای که با آب میوه های طبیعی درست می شود و خیلی هم شبیه باسلوق و یا مسقطی است. از خوشمزه ترین لوکوم های میوه ای لوکوم پرتقالی، لوکوم کیوی و لوکوم انار می باشد. این شیرینی خوشمزه در همه جای ترکیه، حتی در فرودگاهها فروخته می شود که یک سوغاتی خوشمزه و جذاب است. 

شیرینی لوکوم

3-اوتلو پنیر وان، طعمی بی نظیر در دنیا:  در سفر به شهر وان میتوانید از خوردن صبحونه های خوشمزه لذت ببرید اما یک پنیر خوشمزه هم دارند که یک جورایی نماد شهر وان است. اوتلو پنیر یعنی پنیری که با سبزی مخلوط است. این پنیر از ترکیب شیر و7 نوع گیاه خاص همان منطقه بدست می آید. که پس از ترکیب، حدود 4 تا 7 ماه زمان احتیاج دارد که آماده شود! در خیابان جمهوریت یک بازار بزرگ مخصوص این پنیر وجود دارد . 

اوتلو پنیر

4- اجناس سرامیکی، زیباترین سوغاتی وان : یکی از سوغاتی های جذاب وان، ظروف و مجسمه های سرامیکی کوچک است. اینها نماد فرهنگ و تمدن ترکیه است. 

سوغاتی ‌های سرامیکی وان

5- چشم نظر: این یکی از پرطرفدارترین سوغاتی های ترکیه و وان می باشد. مردم ترکیه معتقدند که این نماد آبی رنگ افکار بد را دور می کند از این رو، در همه جای شهر، در تاکسی ها، مغازه ها و فروشگاه ها و خانه ها به صورت های مختلفی مثل زیورالات، ظروف، جا کلیدی و ... استفاده می شود. 

سنگ چشم نظر

6- فرش و گلیم، زیراندازهای دست‌بافت: فرش ها، در نگاه اول به عنوان یک طرح کلی هستند، ولی در واقع از خطوط عمودی و افقی تشکیل شده اند که در بسیاری موارد متقارن هستند. برای رنگ کردن نخ ها از رنگ های طبیعی استفاده شده است. گلیم های کوچک که قابلیت تا شدن دارند؛ برای سوغاتی بسیار گزینه مناسبی هستند . 

فرش و گلیم رنگی

7- ابزارآلات سنتی، باب میل عاشقان موسیقی: این گزینه، انتخاب خوبی برای تهیه سوغاتی های وان خواهد بود. اگر در بین دوستان‌تان و خانواده‌تان کسی هست که به موسیقی علاقه داشته باشد یا حتی در این رشته فعالیت داشته باشد، خرید طبل‌های کوچک و یا تارهای موسیقی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آلات موسیقی

8- گربه‌های مشهور وان، هدیه‌ای خاص: گربه های وان به خاطر رنگ زیبای چشم هایشان معروف هستند که قبلا در مورد این گربه های تا به تا مفصل توضیح دادیم. جهت خرید تور وان کلیک کنید.


تصویری از گربه