منطقه سیده آنتالیا

جاذبه های گردشگری 17 بهمن ، 1397 5 دقیقه

یک طرف شهرآنتالیا که بسیار زیباست و دارای تاریخی با معماری مدرن، بوتیک های شیک و رستوران های لوکس است، سیده نام دارد. ماسه های طلایی و آبهای مدیترانه ای درخشان باعث شده است که توریست ها و گردشگران به دنبال اقامت در این منطقه ی زیبا باشند. دستیابی به این منطقه از طریق تور آنتالیا امکان پذیر است. 
شما نمیتوانید تئاتر رومی 15 هزار نفری سیده که در مرکز شهر واقع شده است را از دست بدهید.
 حمام اصلی سیده در حال حاضر به یک موزه تبدیل شده است. معروف ترین معبد در اینجا معبد آپولو است. این معبد رومی 2000 ساله در نواحی شرقی شبه جزیره نزدیک بندر واقع شده است. این یک منطقه ی زیبا برای لذت بردن از غروب آفتاب در ساحل دریا است. 


منطقه سیده آنتالیا

ساحل غربی به هتل نزدیک تر است و دارای آب های آرام است. اینجا برای ورزش های آبی مناسب است. اما ساحل شرقی خلوت تر و جایی است که بسیاری از مردم محلی می روند. 
خیابان های اصلی سیده پر از مغازه های کوچک و بزرگ هستند. از صنایع دستی سفارشی گرفته تا جواهرات و فرش ترکیه و ...
در اینجا همچنین یک بازار هفتگی وجود دارد که می تواند برای شما سرگرم کننده و جذاب باشد. 
رستوران های ماهی فراوانی در نزدیکی بندر به چشم می خورد. رستوران مجلل Ocakbasi در مقابل حمام رومی در شهر قدیمی واقع شده است. بسیاری از رستوران ها از سنگ معدنی اصلی و خیابان های مخروطی ساخته شده اند. در هنگام قدم زدن در اینجا با دقت به اطراف نگاه بیندازید و از معماری منطقه لذت ببرید. 
منطقه ی سیده جایی است که برای لذت بردن از تفریحات شبانه هم پیشنهاد می شود. حتی یک کلوب شبانه در مرکز سیده وجود دارد. منطقه ی سنگی قبل از معبد آپولو یک نقطه ای عالی برای تماشای غروب آفتاب است. 


منطقه سیده آنتالیا

چند نکته ی مهم :
 1- برای قدم زدن در منطقه ی سیده حتما کفش راحتی بپوشید.
2- در بندر، شما می توانید با قایق از یک مکان به یک مکان دیگر و یا به تماشای دلفین ها بروید ؛ پس لوازم مورد نیاز همراه داشته باشید.
3- ماشین های کوچک به نام دلموش وجود دارد که یک راه آسان و ارزان برای جابه جایی هستند و می توانید از آنها استفاده کنید.
4- برای جا به جایی تاکسی هم وجود دارد، اما هزینه ی سفر خود را قبل از حرکت بسنجید. 

در منطقه ی سیده هتل های مختلفی وجود دارد که با توجه به بودجه و سلیقه ی مهمانان و امکانات هتل می توان انتخاب کرد.