معرفی شهر وان ترکیه Van city

جاذبه های گردشگری 02 دی ، 1397 5 دقیقه

بزرگترین شهر شرقی ترکیه وان می‌باشد. وان، یکی از شهرهای تاریخی ترکیه است که حدود 370000 نفر، جمعیت دارد. اکثریت مردم شهر وان به زبان کردی صحبت می‌کنند تا ترکی !


شهر وان Van city

شهر وان در نزدیکی ساحل شرقی دریاچه ی وان (Van Gölü)، که  یک دریاچه نمکی است واقع شده. این دریاچه که بزرگترین دریاچه ی ترکیه است، 1640 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و دارای آب و هوای قاره ای است. ساعت رسمی ترکیه ۳۱ دقیقه از ایران عقب تر است و آب و هوای آن مشابه ایران است.


شهر وان Van city

جالبه بدونین نماد شهر وان، گربه است! در کل شهر گربه هایی با رنگ ها و نژاد های مختلف به چشم می خورد. که مهمترین آنها گربه هایی با رنگ چشم متفاوت اند.( مثلا یک چشم آبی و دیگری سبز یا زرد)


شهر وان Van city

این منطقه از لحاظ تاریخی به دلیل اینکه مرکز قلمرو ارمنی هاست، بسیار مهم است و بعدا تحت حکومت بیزانس، سلجوقی و سپس عثمانی ها قرار گرفته است. شهر قدیمی وان، در نزدیکی ساحل دریاچه و جاده ابریشم است و در جنگ و قتل عام سال 1915 - 1920 ویران شد. شهر دوباره از نو ساخته شد ولی این بار در زلزله ی سال 2011 آسیب دید.

از جاذبه های دیدنی شهر وان می توان به قلعه ی وان و دریاچه ی وان اشاره کرد.


شهر وان Van city

آب و هوای شهر وان، بسیار شبیه به آب و هوای ایران است و می توانید با گرفتن تور زمینی وان، با نازلترین قیمت ها، از تجربه ی سفری به یاد ماندنی لذت ببرید.