موزه ی باستان شناسی آنتالیا The Antalya Museum

جاذبه های گردشگری 11 مهر ، 1397 5 دقیقه

آیا می دانستید که یکی از بزرگترین و بهترین مجموعه های مجسمه های رومی در مرکز آنتالیا قرار دارد؟ شما می توانید در سفر به آنتالیا ازبهترین جاذبه ی تاریخی، که این موزه می باشد دیدن کنید. این موزه یک مجموعه ی عظیم از مجسمه های مختلف، مجسمه ها و مصنوعات، استخوان ها، فسیل ها و چیزهای دیگر است.

موزه ی باستان شناسی آنتالیا The Antalya Museum

اگر چه این موزه ممکن است کوچک باشد، اما هنگامی که وارد آن می شوید، چندین سالن نمایشگاهی (در محیط داخلی و فضای باز) را مشاهده می کنید و همچنین اتاق های کنفرانس، کارگاه های آموزشی که در آن همه تحقیقات در آن قرار دارد، انبار، محفظه عکس، آزمایشگاه ها، دفاتر، یک کافه و مسکن برای کارکنان موزه در اینجا به چشم می خورد. 


موزه ی باستان شناسی آنتالیا The Antalya Museum

شاید یک موزه باستان شناسی از نظر شما کمی مرطوب و خاکی باشد. اما اگر کمی توجه کنید، در اینجا فرصتی منحصر به فرد برای یادگیری و شاید یکی از بهترین ها در جهان باشد. این یک فرصت است که شما در بسیاری از مکان های دیگر در جهان پیدا نمی کنید، پس قدر آن را بدانید.

از اصلی ترین بخش های موزه باستان شناسی آنتالیا می توان به بخش مربوط به سکه ها، اتاق امپراطوری، تابوت ها و آیکون های مسیحیت اشاره کرد. در موزه اشیایی مربوط به مناطق لیکیا، پام فیلیا، کیلیکیه و پپسی دیا که از اماکن باستانی ترکیه هستند، نگه داری می شود.

موزه ی باستان شناسی آنتالیا The Antalya Museum

این موزه در مجموع 13 سالن دارد که سنگ های قدیمی، فسیل ها و استخوان ها ازعصر آهن و عصر برنز وجود دارد. در طبقه یونانی و رومی کلاسیک، شما مجسمه ها، فنجان ها و مجسمه آپولو را پیدا خواهید کرد. همچنین اتاق های متعددی با مجسمه های خدایان یونانی و امپراتورها وجود دارد.

در این موزه، آثار ارزشمندی از خرابه های شهر قدیمی آناتولی نگه داری می شود. این موزه مکان بسیار خوبی برای بالا بردن دانش عمومی درباره تمدن چندهزارساله است که با بازدید از آن اطلاعات جامعی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

موزه ی باستان شناسی آنتالیا The Antalya Museum