تاریخچه ی شهر قدیمی کلاچی

جاذبه های گردشگری 05 مهر ، 1397 5 دقیقه

کلاچی از شهر های زیبا و رنگی رنگی ترکیه و از جاذبه های گردشگری آنتالیاست. اولین مهاجرت انسان به این منطقه به نیم میلیون سال پیش از یافته های کشف شده از داخل غار کارین در فاصله 30 کیلومتری است. در شمال آنتالیا، در حال حاضر شواهدی وجود دارد که می توان گفت که زندگی در منطقه Kaleici حدود 2500 سال پیش صورت گرفته است.


;gh]d

وجود یک بندر طبیعی و پناهگاه موثر برای حل و فصل منطقه در دوره کلاسیک و شاید حتی قبل از آن بوده است. در محل فعلی که Doogu Garajı نامیده می شود، مقبره های متعددی کشف شده است که این شواهد، شهرک های کوچکتر در این منطقه را نشان می دهد (احتمالا Korykos نامیده می شود) اما نام آن هنوز در Kaleici مشخص نشده است. آتلیه، یکی از شهرکهای منطقه پامفیلیا که تحت حکومت پادشاهی Pergamon پس از صلح Apameia در سال 188 B.C.، با این شهر درست پس از Attalos فیلادلفوس دوم تاسیس شده است. (159-138 ب.سی.) 


;gh]d

در طول دوران باستان، با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسبِ آن در نزدیکی جلسات سه منطقه مجزا: لیکیا، پیزدی و پامفیلیا، منطقه اطراف آن از سرزمین های حاصلخیزغنی و با بندرگاه مهم و امن طبیعی که دسترسی به کل دریای مدیترانه را فراهم می کرد. پس از مرگ Attalos III. پادشاه پرگامون، در 133 BCC این شهر تحت کنترل رم بود اما سپس به دست دزدان دریایی سیلچی منتقل شد. شهر آتلیه در طی سفر مسیحی خود توسط سنت پل بازدید شد و سپس امپراتور روم هادریان در 130 میلادی از آنجا دیدن کرد. این شهر با عنوان صندلی اسقف و اسامی مختلف ثبت شده است .


;gh]d

با توجه به موقعیت شهر و تأسیسات قوی، بر خلاف بسیاری از شهرستانها در منطقه که در طول دوره ساسانیان و پس از آن مسلمانان درگیری های عربی را رها کردند، شهر آتلیه در برابر این تهدیدات مقاومت کرد و به دلیل قوی بودن سیستم دفاعی، از شهر محافظت می کرد و در طول قرن 9 و 10 میلادی یکی از امن ترین شهرهای منطقه شد. در قرن 11 میلادی، این شهر به عنوان صندلی متروپولیتن انتخاب شد. در اوایل قرن 13th، شهر توسط سلطان جیثاثد دین1 سلجوقی فتح شد و در طول این دوره، دیوارهای برج به طور قابل ملاحظه ای تقویت شد، زیرا این شهر یک بندر تجاری مهم بود. 


;gh]d

شهر قدیمی Kaleici در مرکز آنتالیا قرار گرفته است.این شهر با خیابان های پیچ در پیچ باریک و خانه های چوبی ، کافه ها، رستوران ها و هتل هایی به سبک عثمانی، بسیار دوست داشتنی ست که بازدید از آن در سفر به آنتالیا توصیه می شود. 

;gh]d