تاریخچه ی میدان سرخ مسکو

جاذبه های گردشگری 27 مرداد ، 1397 5 دقیقه

میدان سرخ در شهر مسکو و در پایتخت روسیه واقع شده است که از جاذبه های گردشگری این شهر نیز محسوب می شود. این میدان، در ابتدا به صورت یک زاغه بود و مجموعه ای از خرده فروشان، مجرمان و مستمندان را که وضعیتشان خارج از مرزهای رسمی شهر قرار داشت را در دل خود جای داده بود.


تاریخچه ی میدان سرخ مسکو

نام میدان هیچ ارتباطی با کمونیسم و یا رنگ بسیاری از ساختمان های آن ندارد. نامِ آن از واژه "krasnyi"، که به معنای "زیبا" بود، حاصل می شود و به معنای "سرخ" در روسیه معاصر است.
نام میدان در اواسط قرن 17 میلادی به رسمیت شناخته شد که همچنین به عنوان میدان آتش نیز شناخته می شود و زمانی محل برگزاری مسابقات مسکو در قرون وسطی بود و هنگام تهاجم قوم مغول و تاتار، در این محل مبارزات شدیدی صورت گرفت .


تاریخچه ی میدان سرخ مسکو

دو اتفاق مهم در این میدان صورت گرفته است ازجمله :
اولین رژه در تاریخ 7 نوامبر سال 1941 بود که صف های دانشجویان جوان از طریق میدان به سمت خط مقدم حرکت می کردند، که فاصله ی آن کمتر از 50 کیلومتر از مسکو بود و دومین اتفاق هم رژه ی جشن پیروزی در 24 ژوئن 1945 بود.


تاریخچه ی میدان سرخ مسکو

در سال  2000 میلادی ، بازگشت سربازان به میدان سرخ و برگزاری سالگرد پایان جنگ جهانی دوم، به همراه رژه به نمایش گذاشته شد.
از آن پس هم کنسرت های راک، موسیقی کلاسیک بزرگ و طیف وسیعی از رویدادهای بزرگی همچون نمایشگاه مد ، جشنواره های هنری ، سیرک و نمایش آتش بازی های بزرگ در آنجا برگزار می شود.


تاریخچه ی میدان سرخ مسکو

قدم زدن در میدان سرخ بسیار لذت بخش است. این میدان از جذاب ترین مکان های دیدنی برای گردشگران خارجی و توریست ها در روسیه می باشد .