بهترین سواحل کوش آداسی کدامند؟

جاذبه های گردشگری 01 آبان ، 1402 5 دقیقه

کوش آداسی جزیره‌ای کوچک در امتداد دریای اژه است که نوار ساحلی دیدنی و زیبایی دارد. سواحل کوش آداسی سالانه پذیرای گردشگران زیادی از سراسر دنیا است و تعداد قابل توجهی از توریست‌های ایرانی این مکان را برای گردش و تفریح انتخاب می‌کنند. کوش آداسی یا جزیره پرنده، تاریخچه‌ای غنی دارد و طبیعت آن نیز بسیار بکر و تماشایی است؛ اما از آن میان، سواحل کوش آداسی ترکیه جذابیت بیشتری برای گردشگران دارد. برای آشنایی با بهترین سواحل کوش آداسی ترکیه مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

ساحل بانوان؛ بهترین ساحل کوش آداسی برای خانواده ها

ساحل بانوان یا لیدیز بیچ (Kadinlar Denizi Plaji) اگرچه در گذشته مخصوص بانوان بوده؛ اما امروزه به مقصد خانواده‌ها تبدیل شده است. تعداد قابل توجهی هتل، اقامتگاه تابستانی و فروشگاه در اطراف این ساحل دیده می‌شود. در بازدید از لیدیزبیچ می‌توانید از انواع تفریحات آبی و ساحلی لذت ببرید. این ساحل یک کیلومتر طول دارد و مکانی شاد و جذاب برای کودکان و بزرگسالان است. ساحل بانوان کوش آداسی در غرب این شهر، نزدیک به خیابان Hamit Kaplan قرار گرفته است. در سفر به کوش آداسی، بازدید از این ساحل جذاب را از یاد نبرید.

ساحل گلد؛ بهترین ساحل کوش آداسی برای جشن و میهمانی

ساحل گلد یا طلایی که به ساحل الماس نیز مشهور است، در فهرست بهترین ساحل های کوش آداسی قرار می‌گیرد. این ساحل در نزدیکی مجتمع تفریحی نازیلی واقع شده و رستوران‌ها و کافه‌های متعددی در اطراف آن هستند. سالانه جشن‌ها و مراسم‌های بسیاری در مجتمع تفریحی نازیلی برگزار می‌شود و موجبات شادی مردم را فراهم می‌کند. در ساحل طلایی می‌توانید به تفریح و گشت‌وگذار بپردازید و همچنین غذاهای رنگارنگ و خوشمزه ترکی را نوش جان کنید.

ساحل ایچملر؛ از مشهورترین سواحل غیرماسه ای کوش آداسی

در فهرست سواحل زیبای کوش آداسی نوبت به یکی از بهترین سواحل این شهر رسیده است. ایچملر، از سواحل غیرماسه‌ای کوش آداسی به شمار می‌رود و آب بسیار شفافی دارد. برای ورود به این ساحل محافظت‌شده باید مبلغ اندکی پرداخت کنید. امکانات تفریحی و رفاهی ساحل ایچملر، طبیعت بکر و آب تمیز و درخشان آن، باعث محبوبیت این ساحل شده‌اند. اگر در فصل تابستان به ایچملر بروید، با جمعیت قابل توجهی روبه‌رو خواهید شد؛ چراکه آب و هوای کوش آداسی در این فصل گرم و خشک بوده و بهترین زمان برای تفریح در سواحل زیبای آن است.

ساحل ایچملر کوش آداسی

عکسی از ساحل ایچملر کوش آداسی 

ساحل سبز؛ زیباترین ساحل رایگان کوش آداسی

ساحل سبز، یکی از زیباترین سواحل کوش آداسی است که برای ورود به آن نباید هزینه‌ای پرداخت کنید. این ساحل کوچک، دقیقا مقابل هتل بلو اسکای قرار دارد و عصرها به پاتوق مهمانان این هتل تبدیل می‌شود. چشم‌انداز سرسبز، کافه‌ها و رستوران‌هایی با موسیقی زنده و مکان‌های متفریحی متعدد، باعث محبوبیت بالای ساحل سبز شده است. برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری نیز می‌توانید به این ساحل که در نزدیکی ساحل بانوان قرار گرفته، مراجعه کنید.

لانگ بیچ؛ ساحلی طولانی با امکانات منحصر به فرد

لانگ بیچ (به معنی ساحل طولانی) یکی از سواحلی است که در سفر به کوش آداسی باید از آن بازدید کنید. طول این ساحل به 15 کیلومتر می‌رسد. لانگ بیچ امکانات فراوانی دارد و بهترین خانه‌های تابستانی و هتل های کوش آداسی در آن واقع شده‌اند. رستوران‌ها و باشگاه‌های ساحلی نیز از سایر امکانات لانگ بیچ هستند. با دراز کشیدن در این ساحل زیبا می‌توانید چشم‌انداز کوهستان، پارک ملی و جزیره یونانی ساموس را نیز برابر نگاه خود داشته باشید.

لانگ بیچ از سواحل کوش آداسی

عکسی از لانگ بیچ کوش آداسی

ساحل کاراسو؛ از بهترین سواحل کوش آداسی برای کودکان

ساحل کاراسو، با خط ساحلی 500 متر، طبیعت فوق‌العاده‌ای دارد و سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از اقصی نقاط دنیاست. آب این ساحل تا مسافتی طولانی، عمق کمی دارد و برای شنای کودکان کاملا مناسب است. انواع تفریح‌های آبی و ساحلی و امکانات رفاهی همچون کافه و رستوران، در ساحل کاراسو موجود است.

ساحل عشق؛ کوچک ترین ساحل کوش آداسی

ساحل عشق یا لاو بیچ (Sevgi Plajı) از کوچک‌ترین سواحل کوش آداسی به شمار می‌رود. محیط این ساحل کاملا خانوادگی است و برای ورود به آن باید مبلغ اندکی پرداخت کنید. کافه‌ها و مغازه‌های متعددی در اطراف این ساحل وجود دارند که صبحانه‌ها و عصرانه‌های خوشمزه‌ای طبخ می‌کنند. اگر قصد پیاده‌روی، حمام آفتاب یا قایق‌سواری دارید، ساحل عشق، مکان مناسبی برای شما است. این ساحل در جنوب کوش آداسی، نزدیک به خیابان Adnan Kahveci قرار دارد.

ساحل عشق از سواحل کوش آداسی

تصویری از ساحل عشق کوش آداسی

تور کوش آداسی؛ بهترین فرصت برای تفریح در سواحل کوش آداسی

در این مطلب دربارۀ معروف‌ترین سواحل کوش آداسی صحبت کردیم تا پیش از سفر، بتوانید برنامه کامل‌تری برای گردش در این شهر ساحلی بچینید. فراموش نکنید که بهترین فصل سفر به کوش آداسی تابستان است. در این زمان دمای آب مناسب بوده و از بارش‌های بی‌وقفه خبری نیست. اما اگر می‌خواهید با تور کوش آداسی ارزان به این شهر سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم اوایل پاییز را انتخاب کنید. چراکه دمای هوا هنوز به قدری کم نشده که امکان حضور در ساحل وجود نداشته باشد.

شما نام کدام یک از سواحل کوش آداسی را شنیده‌اید؟ به نظرتان کدام ساحل معرفی‌شده در این مطلب برای شما بهتر است؟

سوالات متداول:

1. بهترین سواحل کوش آداسی برای خانواده ها کدامند؟

ساحل بانوان و ساحل عشق، بهترین سواحل خانوادگی کوش آداسی هستند. البته اگر کودک به همراه دارید، پیشنهاد می‌کنیم از ساحل کاراسو بازدید کنید.

2. بهترین سواحل رایگان کوش آداسی کدامند؟

ساحل داون تاون و ساحل سبز، از سواحل زیبای کوش آداسی با ورودی رایگان هستند.