خاطرات فراموش نشدنی بدروم

جاذبه های گردشگری 02 تیر ، 1397 5 دقیقه

ترکیه یک کشور جذاب و عالی برای گذراندن تعطیلات است و ترک ها از جهت مهمان نوازی، درسراسر جهان شناخته شده اند. با سفر به بدروم شما می توانید با فرهنگ مردم ترکیه از نزدیک آشنا شوید وخاطراتی خوش برای خود و خانواده تان بسازید .
یکی از بهترین خاطراتی که از سن 15 سالگی ام دارم ؛ مربوط به سفرمان به بدروم است . در تابستان پس از تعطیلی مدارس ، به اتفاق پدرو مادرو برادرو پدربزرگ و مادربزرگم به آنجا سفر کردیم. من از همان سفر عاشق ترکیه و مردم آنجا شدم .
در تیرماه بعد از تمام شدن مدرسه هامون با خیالی آسوده ، تصمیم گرفتیم که به سفر بریم و بعد از پیگیری های زیاد یک تور بدروم با قیمت مناسب انتخاب کردیم و راهی سفر شدیم .
پس از رسیدن به بدروم به هتل رفتیم . هتلی که انتخاب کردیم بسیار زیبا و جذاب بود . امکانات هتل عالی بود . اتاق ما، یک تراس عالی با چشم انداز دریا داشت که برای عکس گرفتن درجه 1 بود .
صبحانه شامل یه سبد نون ، چند مدل مربا، زیتون، کره،  پنیر،  خیار و گوجه ،هندونه،  نیمرو با تخم مرغ محلی و چند عدد بورک بود که طعم دلچسبی داشت .
ناهارو شام : انواع دسر،کیک، نوشیدنی ، انواع غذاها و سوپ ها .
بعد از صبحانه پدربزرگ و مادربزرگم توی اتاقشان استراحت کردند و ما 4 تایی رفتیم تا در بدروم گشتی بزنیم. اول به ساحل رفتیم و کلی کیف کردیم . اطراف ساحل چندتا بازار بود که آنجا کمی خرید کردیم و بعد به یک فست فود رفتیم و ناهار دونر گوشت خوردیم . بعد از غذا کمی پیاده روی کردیم و به هتل برگشتیم .تصمیم گرفتیم به همراه برادرم به استخر بریم . آب استخر انقدر تمیز بود که برای آبتنی در گرمای تابستان جون میداد. آبتنی کردیم و سرحال شدیم البته این کار هر روزمون بود که وقتی از بیرون به هتل بر می گشتیم آبتنی می کردیم و آفتاب می گرفتیم .
پدر بزرگ و مادر بزرگم تو محوطه ی هتل، که پر بود از درختان سرسبزو خوشرنگ قدم میزدند و عکس می گرفتند.
من به همراه برادرم به بیرون هتل رفتیم و اطراف هتل گشتی زدیم و برای شام به هتل برگشتیم . بعد از خوردن شام به لابی رفتیم و چند ساعتی نشستیم سپس به اتاقمون برگشتیم.
فردا صبح پس از صرف صبحانه ، از جزایر معروف بدروم دیدن کردیم و دسته جمعی از بین تورهای تفریحی، تور جزیره را انتخاب کردیم و به دیدن جزیره های متعدد رفتیم ؛ جزایری با ماهی های رنگارنگ و آبهای شفاف.
عصر به هتل بازگشتیم  و بعد از دوش گرفتن و آبتنی روزانه مون ، به سمت قلعه معروف بدروم، قلعه ی سنت پیتر، رفتیم و عکس گرفتیم و به تماشای غروب زیبای خورشید نشستیم .
بدروم شهر شب زنده داریست و معمولا همه تا پاسی از شب بیدارند. واسه تفریح در شب هم ، کلوپ شبانه هالیکارناس، و استفاده ازهوای آزاد آسمانِ شب و نورپردازی چشمگیر وجود دارد که لذتبخش است .
طی روز های بعد به پارک آبی رفتیم و از موزه ی باستان شناسی زیر آب ، سالن آمفی تئاتر بدروم، موزه هنر زکی مورن، ساحل یاحسی (Yahsi  Beach) و ... دیدن کردیم و بسیار لذت بردیم .
تقریبا هر روز بعد از اینکه یکی از این جاهای دیدینی را میدیدیم به هتل برمی گشتیم و بعد از صرف ناهار استراحت و آبتنی به یکی از مراکز خرید می رفتیم . البته خیلی خرید نمی کردیم ولی از آنها دیدن می کردیم و لذت می بردیم .روز آخر هم از بازار بدروم ، برای دوستان و نزدیکانمان سوغاتی خریدیم .  من خاطرات باارزشی از راه رفتن در این مراکز خرید و بازارها دارم و با چند نفر هم آنجا دوست شدم . قدم زدن در بازارها و چانه زدن با صاحبان غرفه در بازار، مرا با فرهنگ ترکیه و مردم آن آشنا می ساخت.
سفرمان به بدروم ، پس از چند روز به پایان رسید. سفری پراز خاطرات شیرین و رنگین که تبدیل به بهترین خاطرات دوران نوجوانی من گشت .