10 جاذبه ی برتر گردشگری در بدروم

جاذبه های گردشگری 22 خرداد ، 1397 5 دقیقه



بدروم یکی از زیباترین شهرهای ساحل فیروزه ایه کشورترکیه است . در دوران عثمانی بدروم یا Halicarnassus (تلفظ یونانی) ، یک روستای ماهیگیری ساده بود و همه این تغییرات مثبت در دهه 1940 وقتی که پای گردشگران به آنجا رسید ، رخ داد. در حال حاضر در طول تابستان، این شهر پذیرای گردشگران از سراسر جهان است تا ازجذابیت بدروم لذت ببرند. معروفترین جاذبه های گردشگری این شهر باستانی را با هم مرور می کنیم.


1- قلعه سنت پیتر


توقف در اینجا برای کسانی که تمایل به گردهمایی در یک بنای تاریخی زیبا دارند، ضروری است. زیبایی این قلعه در ساحل ترکیه طی سالها به خوبی حفظ شده است . در داخل آن آثار فراوانی وجود دارد. برج بلند قلعه که در افق به نظر می رسد ، دیدی عالی از زمین و دریا به گردشگران ارائه می دهد. توصیه ما این است که برنامه ی سفر خود به این قلعه را به بعد از ظهر موکول کنید، تا نه تنها از آب و هوای خنک بهره مند شوید، بلکه شاهد منظره ی زیبای غروب خورشید درکناربرج باشید.

bodrum castle- قلعه بودروم


2- موزه باستان شناسی زیر آب

یکی از ویژگی های جذاب قلعه سنت پیتر، موزه ی منحصر به فرد و جذاب باستان شناسی در زیر آب، برای این منطقه ساحلی است. به طور طبیعی، در کشوری که به لحاظ تاریخی غنی است، اکتشافات باستان شناسی در زمین و دریا سودمند است. این فرصتی است برای دیدن آثارتاریخی که در زیر امواج دریا کشف شده اند و نماد تمدن یک کشورند. در اینجا می توانید محموله یک کشتی یونانی کلاسیک، که در قرن چهارم قبل از میلاد غرق شده را تماشا کنید. 

موزه باستان شناسی زیر آب بودروم


3- تورهای قایقرانی Ozzlife


این تورها از نگاه گردشگران، به عنوان بهترین جاذبه ی بدروم، در نظر گرفته شده است.پا گذاشتن بر روی کشتی و لذت بردن از یک کروز در اطراف ساحل زیبا ؛ و تماشای امواج،  بسیار رویایی ست . در اینجا می توانید از غذاها و نوشیدنی ها لذت ببرید و از دانش و تجربه ی خدمه بهره مند شوید . بی شک این آرامبخش ترین و لوکس ترین راه برای دیدن ساحل است!

 تورهای قایقرانی  بدروم Ozzlife

4- Gumusluk


تقریبا در هر محلی که از بدروم باشید بازدید از Gumusluk  توصیه می شود. این منطقه با یک آرامشِ عمیقِ روحی و روانی همراه است.سواحل تمیز وزیبا برای خانواده ها، رستوران های رو به دریا و غذاهای محلی تازه و خوشمزه از جاذبه های این منطقه است . این منطقه مثل یک بهشت کوچک در دل ترکیه است .

Gumusluk



5- پالمیرینا Palmarina

یکی از پیشنهاد های ما در سفر به بدروم بازدید از پالمیراینای ماریناست که اخیرا نیز بازسازی شده است . قدم زدن در زیر درختان نخل و تماشای جزر و مد و قایق بادبانی که به اسکله متصل شده است و بازدید از جزایر و حفره های پنهان برای آفتاب گرفتن و شنا کردن از لذت های وصف ناپذیر این شهر بندریست. مارینا مغازه هایی دارد که انواع سوغات برای دوستانتان می توانید تهیه کنید . اگر از جاده مارینا بیشتر به سمت غرب بروید، به کشتی سازی عثمانی می رسید که دارای سنگ قبرهای زیاد و نمایشگاههای بزرگ دریایی است.

 پالمیرینا بدروم bodrum Palmarina



6-کوه باراداکی  Bardakci Cove


این یکی از زیباترین نقاط بدروم است. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که در یکی از هتل های این منطقه اقامت داشته باشید، می توانید از منظره ی زیبای کوه ها، سواحل، درختان نخل و بسیاری از ویژگی های گردشگری این منطقه لذت ببرید.

کوه باراداکی  بدروم bodrum Bardakci Cove

7- سالن آمفی تئاتر بدروم


آمفی تئاتر بدروم یک سالن نمایش فوق العاده است که تاریخ باستان را برایتان به تصویر می کشد. این بنای تاریخی هزاران سال پیش ساخته شده است . اگر در تابستان اینجا باشید، بدروم از آمفی تئاتر برای کنسرت ها استفاده می کند. بالا رفتن و نشستن بر روی سنگهای سفید از شانس منحصر به فرد شما برای دسترسی به تعاملات ارگانیک با گذشته است. علاوه بر این، از بالای آمفی تئاتر، کل بدروم دیده می شود که مشاهده ی این منظره و برخورد گذشته و حال به گونه ای ست که تنها در ترکیه امکان پذیر است.

 سالن آمفی تئاتر بدروم


8- موزه هنر زکی مورن


موزه ی معروف هنرهای زکی مورن به خاطر احترام به زکی مورن، خواننده، آهنگساز و بازیگر مشهور ترکیه، بنا شده است . او برای کمک هایش به موسیقی بسیار شبیه الویس است. این موزه در آخرین محل اقامتِ پیش از مرگش واقع شده است و شامل بسیاری از آثار شخصی وی، برخی کارهای برجسته اش و اطلاعاتی است که نشان می دهد که چگونه مورن در موسیقی معاصر ترکیه قدرتمند بود.

zeki murn موزه هنر زکی مورن


9- ساحل یاحسی Yahsi  Beach

یکی از بهترین سواحل بدروم، ساحل یاحسی ست. روی یک صندلی راحت بنشینید و نوشیدنی تان را در دست بگیرید و اجازه دهید تا روحتان توسط ماسه های طلایی بی نظیر، آب های روشن و کم عمق در تابستان به پرواز در آید . در نزدیکی ساحل نیز بسیاری از بوفه های مواد غذایی است به طوری که هر آنچه که در کل روز به آن احتیاج دارید میابید .

bodrum yahsi beach ساحل یاحسی بدروم


10- بازار


اگر به دنبال غرفه های خرده فروشی هستید، بدروم همه چیز دارد ؛ منطقه بازار مدرن یک بازار بزرگ با مغازه های زیاد خرده فروشی در بازار اصلی ترکیه است. همه چیز اینجاست از پارچه های زرق و برق دار ترکیه و آسیای مرکزی و سفالهای محلی رنگارنگ تا جشنوارههای طلایی و مغازه های طلا و لباس ساحلی و...
پس از یک صبح آفتابی و هیجان انگیز ، یک بعد ازظهر آرام همراه غروب خورشید، چیزی است که در بدروم وجود دارد . 

bodrum bazar  بازار بدروم

آژانس برسام سیرآریا ارایه دهنده ی تور بدروم در تابستان 97 می باشد .