banner

تور استانبول

تور استانبول| تور ارزان و لحظه آخری برسام سیرآریا

تور استانبول، رزرو بلیط هواپیما، هتل و خرید تور لحظه آخری و ارزان قیمت استانبول در برسام سیرآریا

درباره استانبول 

استانبول به ترکی استانبولی İstanbul بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهرزیبا در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند واستانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. 

تور استانبول نوروز 1402

تور استانبول نوروز 1402 یکی از بهترین گزینه های سفر به ترکیه در اوایل فروردین می باشد. در نوروز1402 بسیاری از هتل هایی که در زمستان تعطیل بودند، دوباره برای میزبانی از گردشگران ایرانی با شادترین برنامه ها مجدد بازگشایی می شوند. همچنین می توانید هتل هایی انتخاب کنید که مراسم جشن سال نو در آن برگزارمی شود. رزرو تور استانبول ویژه نوروز1402 از بهمن ماه امکان پذیر است. پیشنهاد می کنیم پیش از سفر، با بهترین هتل ها و جاذبه های گردشگری استانبول آشنا شوید. 

 حقایق جالب در مورد استانبول  

1- این شهر در دههٔ ۶۶۰ پیش از میلاد بنا شده است و آن را بوزانتیون نامیدند که به نظر می‌رسد از نام شخصی به بوزاس گرفته شده باشد.و پس ازآن کنستانتین کبیر این شهر را به عنوان پایتخت جدید شرقی امپراتوری روم برگزید، و بدین ترتیب این شهر نزد مردم به کنستانتینوپل به معنای «شهر کنستانتین» معروف شد . 
2-اسم های استانبول از گذشته تا به کنون : *بیزانتیوم *آگوستا آنتونینا *رم جدید *کنستانتینوپل *استیمبول *اسلامبول بوده است . 
3- استانبول در ساحل دریای مرمره واقع شده است و تنگه بسفرکه دریای مرمره را به دریای سیاه متصل می‌کند، از وسط این شهر می‌گذرد. بخش غربی استانبول در قاره اروپا و بخش شرقی آن در آسیا (شبه جزیره آناتولی) واقع است.
4- وسعت شهر استانبول ۱۵۳۹ کیلومترمربع است.
5- در سال ۱۸۹۴ زمین لرزه بسیاری از قسمت‌های بازار بزرگ استانبول را نابود کرد. یک زلزله در ماه اوت سال ۱۹۹۹ در کوجاالی در ۱۰۰ کیلومتری شرق استانبول متاسفانه موجب مرگ و میر۱۸۰۰۰ نفر شد.
6- در مورد آب و هوا هم بدانید که تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سرد، بارانی و برفی ویژگی آب و هوای این شهر بزرگ است. میزان بارش سالیانه استانبول به‌طور میانگین ۸۷۰ میلی‌متر است و میزان رطوبت نیز اغلب زیاد است.
7- فرودگاه بین‌المللی آتاترک در ۲۴ کیلومتری مرکز شهر می‌باشد که در قسمت اروپایی (بخش غربی شهر) واقع شده‌است. فرودگاه جدید، فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن در ۲۰ کیلومتری شرقی از طرف آسیایی و ۴۵ کیلومتری شرقی اروپایی مرکز شهر قرار گرفته‌است.
8-جالب است بدانید بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است.

چرا تورهای استانبول آژانس مسافرت هوایی برسام سیر ؟

آژانس مسافرتی برسام سیر با ارائه تورهای لحظه آخری استانبول و تور ارزان قیمت استانبول نوروز 1402 شرایط را به گونه ای برای مسافران فراهم می کند که با کمترین هزینه، بهترین سفر را تجربه نمایید. آژانس مسافرتی برسام سیر لیست قیمت‌های متفاوتی از تور استانبول را در اختیار مسافران قرار می‌دهد تا با توجه به بودجه و امکانات دلخواه، بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. قیمت تور استانبول با توجه به نوع ایرلاین، نوع هتل و باقی خدمات و امکانات ارایه شده در تور، متغیر است.

بهترین هتل های استانبول 

1-هتل هیلتون بسفرس                    (Hilton Istanbul Bosphorus)
2-هتل پرا پالاس                         ( Pera Palace)
3-هتل دیوان استانبول                    (Divan Istanbul)
4-هتل اینترکنتیننتال                      ( InterContinental Istanbul )
5-هتل سوئیسوتل                         ( Swissotel )
6-هتل ردیسون بلو پرا                   (Radisson Blu Pera)
7-هتل رامادا پلازا سیتی سنتر            (Ramada Plaza Istanbul City Center)
8-هتل سلطانیا                           (Hotel Sultania) 
9-هتل گزی                             ( Gezi Hotel Bosphorus)
10-هتل ریتز کارلتون                   ( The Ritz-Carlton)

چگونگی حمل ونقل در استانبول 

 حمل و نقل عمومی در استانبول با استفاده از تاکسی های اختصاصی و تاکسیهای اشتراکی ومینی بوس،اتوبوس،تراموا،متروی سبک،متروی سنگین و انواع قایق و کشتی های مسافربری می باشد.
تاکسی:این تاکسیها تماماً به رنگ زرد بوده و محاسبه نرخ کرایه در کل شهربا استفاده از«تاکسی متر»انجام می پذیرد.کرایه تاکسی در این شهر نسبتا گران می باشد.ورودی تاکسی حدود 5/2 لیرمی باشد و پس از طی یک مسیر 10 کیلومتری حدودا 10تا 15لیر با توجه به مسافت باید پرداخت نمود.این تاکسیها فقط به صورت اختصاصی –به صورت تاکسی های دربستی-اقدام به سوار نمودن مسافر می نمایند.
ون :تاکسیهای دیگر تاکسی بوس های ون هستند که دراستانبول به نام «دلموش»نامیده می شوند آنها نیز زرد رنگ هستند و بعد از پر شدن حرکت می کنند.این تاکسیها در خطوط مشخصی حرکت می کنند و کرایه آنها ثابت می باشد(در واقع همانند تاکسی های خطی ما هستند ) . 
اتوبوس:اتوبوسهای شهر استانبول سرویس منظم و قابل قبولی را در سطح شهر به مسافران عرضه می نمایند.برخی ازاین اتوبوسها متعلق به بخش دولتی و برخی دیگر متعلق به بخش خصوصی هستند اما خوشبختانه کرایه همه اتوبوسها یکسان است.مسافران جهت پرداخت کرایه ی اتوبوس ازکارت الکترونیکی استفاده می نمایند. اتوبوس ها در استانبول خوبی ها و بدی های خاص خود را دارند. بدی آنها این است که از سرعت بالایی برخوردار نیستند و در خیابان های شلوغ استانبول معمولا پشت ترافیک گیر می کند اما خوبی بزرگ آن این است که از مسیرهای مختلفی عبور می کند و از جاهایی میگذرند که با تراموا و مترو قابل دسترسی نیست.
مترو: متروی این شهر مانند هر جای دیگری زیر زمین قرار داشته و سرعت بالایی هم دارد، خوبی مترو این است که اگر مقصدتان مشخص باشد می توانید با سرعت و بدون تحمل ترافیک به آن برسید اما امکان دیدن خیابان های شهر را مانند تراموا ندارید
تراموا: محبوب ترین وسیله ی حمل و نقل عمومی در بین توریست هاست چون از وسط خیابان های شهر می گذرد عالیست. علاوه براین، با سرعت بسیار مناسبی که دارد که نه کند است و نه تند، این فرصت را بوجود می آورد تا بتوان شهر را دید. تراموا در استانبول معمولا علاوه بر اینکه از مناطق دیدنی شهر رد می شود، در نزدیکی آنها ایستگاه هم دارد و در نتیجه می توان به مسیر مورد نظر به راحتی دسترسی داشت.

مکان هایی که در سفر به استانبول نباید از دست داد 

استانبول شهر تاریخی و ساحلی و خوش آب و هوای ترکیه است و جاذبه ها و امکانات گردشگری زیادی رافراهم کرده و این روزها نام آن را بسیارمی شنویم.  مراکز خرید، هتل ها، مکان های دیدنی و تفریحی و رستوران های رنگارنگی در این شهر وجود دارند که میزبان میلیون ها توریست و گردشگر در سال است . برخی از جاذبه های گردشگری استانبول به ترتیب زیر است :
1-مسجد ایاصوفیه استانبول
2-تنگه بسفراستانبول
3-کاخ توپکاپی استانبول
4-کاخ دولما باغچه استانبول
5-مسجد آبی - مسجد سلطان احمد استانبول
6-کلیسای آب انبار استانبول

نکاتی در مورد خرید در استانبول 

استانبول، شهری وسیع، تاریخی و رنگارنگ و زیباست که هر ساله پذیرای جمع کثیری از مسافران در نقاط مختلف این کره ی خاکی است و توانسته است نام خود را در میان پربازدیدترین کلان شهرهای دنیا جای دهد.حال به سراغ ۱۰ مرکز خرید خوب و شناخته شده استانبول می رویم :
1-مرکز خرید استانبول ساپایر | Istanbul Sapphire
۲- مرکز خرید ویاپورت | Viaport
3- مرکز خرید مرمره فروم | Marmara Forum Alisveris Merkezi
4-مرکز خرید ویالند | Vialand
5-مرکز خرید الیویوم | Olivium Outlet Center
6-مرکز خرید اپتیموم | Optimum Outlet
7-مرکز خرید ویاپورت مارینا | Viaport Marina
8-مرکز خرید مالتپه پارک | Maltepe Park Shopping Center
9-مرکز خرید کپسیتی | Capacity Alisveris Merkezi
10-مرکز خرید اوزدلیک پارک | Ozdilek Park Istanbul
شاید جالب باشه بدونید یکی از مراکز خرید ارزان استانبول ترکوز پاساژ میباشد که در خیابان استقلال منطقه تکسیم واقع شده است . در این پاساژ انواع سوغاتی و تیشرت ، شلوار و پیراهن های خوب را میتوانید با نرخ بسیار ارزان بخرید. .