مهمترین مراکز خرید در وان

جاذبه های گردشگری 23 آبان ، 1400 5 دقیقه

شهر وان ترکیه دارای مراکز خرید بسیاری است که هم به دلیل دسترسی راحت به برندهای مشهور دنیا و هم نزدیکی به ایران هر ساله پذیرای مسافران زیادی بوده است. شما با سفر به وان هم خریدی ارزان و با نشاط خواهید داشت و هم از جاذبه های گردشگری زیبای وان لذت خواهید برد. 
خرید کردن از جمله کارهایی است که باعث به وجود آمدن حس خوب در آدمی می شود. خرید کردن اعتماد به نفس تان را بالا میبرد. یک پیراهن زیبا یا حتی یک لاک خوشرنگ میتواند حس فوق‌العاده‌‌ای به شما بدهد هیچ کس با این واقعیت مخالفت نخواهد کرد. در اینجا میخواهیم مهمترین مراکز خرید شهر وان را به شما معرفی کنیم. پس با برسام سیرهمراه باشید. 


1- مرکز خرید آ.و.م | Van AVM : در بلوار جمهوریت شهر وان قرار دارد و بنابراین دسترسی به این مرکز خرید کار آسانی است. این مرکز خرید 5 طبقه ای ۳۰ هزار متر مربع را به خودش اختصاص داده است. با نگاهی اجمالی به فروشگاه ها، نمایندگی‌های معتبر بسیاری پیش روی شما هستند که بیش از ۹۰ برند مختلف در فروشگاه ها و نمایندگی های آ.و.م به چشم می خورد. 
از جمله بخش هایی مهم این مرکز خرید می توان به پوشاک خانم ها و آقایان، فروشگاه های الکترونیک و بازی های رایانه ای، هایپرمارکت و البته رستوران ها و کافه های اشاره کرد. 
در این مرکز خرید بیش از 10 رستوران از جمله فست فود، غذای ترکی، غذای آمریکایی، انواع مختلفی کافه به چشم می خورد. 
سعی کنید خریدهای خود را در مبلغ بالا از یک فروشگاه انجام دهید تا به شما کارت تخفیف خرید از همان فروشگاه داده شود. مرکز خرید آ.و.م به دلیل دسترسی و لوکیشن بسیار عالی، رکودی باورنکردنی در بازدید مسافران رقم زده است. 


مرکز خرید آ و م

2- تورکواز ای وی ام (Turkuaz mall) یک مرکز خرید سنتی است که از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ شب باز است. در اینجا تعدادی از معروف ترین برندهای پوشاک دنیا یافت می شود. مرکز خرید تورکواز نیز یکی از بهترین مراکز خرید وان است که در مرکز شهر واقع شده است. اینجا می توانید هر چیزی که به عنوان سوغاتی نیاز دارید به راحتی پیدا کنید. می توانید در کافی ‌شاپ بنشینید و از نوشیدن یک فنجان قهوه ی ترک لذت ببرید. درهنگام خرید به میزان وزن بارتان توجه کنید که بیشتر از حد مجاز نشود.

مرکز خرید تورکواز ای وی ام

3 - آیدین پریهان | Aydın Perihan İş Merkezi : 
آیدین پریهام یکی دیگر از مراکز خرید معروف موجود در شهر وان است که در لوکیشن خوبی واقع شده است. این مرکز خرید در نزدیکی دو رستوران معروف وان به نام های  «تامارا گریل» و «بیرکوک» واقع است . هر دو از جمله رستوران ‌های معروف و باکیفیت شهر وان هستند. این مرکز خرید، قدیمی است و توان رقابت با مراکز خرید جدید را ندارد، با این حال همواره یکی از بهترین مراکز خرید شهر وان ترکیه محسوب می شود. یکی از مزیت های این مرکز لوکیشن آن در مرکز شهر می باشد. و مزیت دیگر اطمینان از خرید کالاها و خدمات ارائه شده در این مرکز می باشد. همچنین در اینجا، کافی ‌شاپ و فود کورت و سینما موجود می باشد. 

مرکز خرید آیدین پریهان


4- مرکز خرید وان متروپولیتن مال | Van Metropolitan Mall:این مرکز خرید در محله یوزباشیگلو قرار دارد و رضایت نسبی مشتریانش را از زمان افتتاحش تا کنون توانسته به دست آورد. اگر سفر را در زمان هایی تنظیم کنید که فروشگاه ها از تخفیفات خوبی برخوردار باشند قطعا خرید ارزان و بهتری خواهید داشت.

مرکز خرید وان متروپولیتن مال

5- مرکز خرید هامل | Hummel

مرکز خرید هامل


6- مرکز خرید راناس:  (Ranss Shopping Center) از جمله مراکزی است که فروشندگان آن واقعا خوش برخوردند و خدمات خوبی از جمله حمل کالاهای خریداری شده را به آنها ارائه می دهند. تنها مشکلی که این مکان دارد اینکه دارای جای پارک کافی نمی باشد که استفاده از تاکسی به جای خودروی شخصی این مشکل را حل می کند. پیشنهاد می شود در این مرکز خرید با دیدن اولین کالایی که مد نظر دارید آن را خریداری نکنید و از سایر مغازه ها هم دیدن کنید و قیمت و کیفیت اجناس آنها را با هم مقایسه کنید تا اجناس با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت را بیابید.

مرکز خرید راناس


مراکز خرید مدرن در قابل مجتمع‌ها (مال) هستند. اما بازارهای قدیمی‌تر، فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی هستند که در یک یا چند خیابان پراکنده شده‌اند. خیابان جمهوریت شهر وان هم نمونه‌ای از همین نوع بازارها است. در این خیابان از کالاهای سنتی و بومی تا برندهای بین‌المللی را می‌توانید پیدا کنید.


مرکز خرید در وان ترکیه

در هنگام خرید به نکات زیر توجه کنید:
پول خود را به تدریج به لیر تبدیل کنید.
از اولین مغازه خرید نکنید چون هنوز از قیمت کالاها و برندهای مشابه بی خبرید!
اگر سفرتان را طوری تنظیم کنید که هنگامی که فروشگاهها از تخفیف بالایی برخوردارهستند؛ مثلا با تورهای بلک فرایدی برسام سیر، لذت خرید را دوچندان می کنید.
حتما چانه بزنید! البته در هنگام خرید از فروشگاه های بزرگ که قیمت ها روی کالا ثبت شده است چانه زدن فایده ایی ندارد اما مغازه ها همچنان تخفیف خواهند داد.

خرید از مراکز خرید در وان ترکیه