دریاچه اوزون گل

جاذبه های گردشگری 13 دی ، 1397 5 دقیقه

دریاچه اوزون گل، دریاچه ای زیباست که از بهترین جاذبه های گردشگری ترابزون است و به ویژه در سال های اخیر، میزبان گردشگران خارجی بی شماری بوده است.
در کنار این دریاچه می توان از اکسیژن فراوان، مناظر زیبا و تماشای پرتوهای خورشید و انعکاس آنها در دریا لذت برد.
دریاچه اوزون گل در سالهای اخیر گردشگران زیادی را مجذوب خود کرده است و جایی دنج برای کسانی است که می خواهند دور از شلوغی شهرهای بزرگ، استرس و سر و صدا که زندگی مدرن به ارمغان می آورد؛ از زندگی لذت ببرند.

دریاچه اوزون گل

1625 هکتار از منطقه دارای پوشش گیاهی غنی و طیف گسترده ی حیات وحش است که به پارک طبیعی معروف است.
 پارک طبیعی در میان طبیعت باشکوه واقع شده است.  آبشارهای کوچک که میان صخره ها جاریست و رودخانه هایی که در اوایل بهار با آب باران جریان می یابند؛ از جاذبه های این منطقه است.


دریاچه اوزون گل

پارک طبیعی در سال 1989 تاسیس شده و یکی از مراکز پرطرفدار گردشگری دریای سیاه است.
 اوزون گل با لغزش زمین در دره رودخانه هالیزن شکل گرفته است و این دریاچه با 1100 متر ارتفاع از سطح دریاست در لبه ی کوه های سوگانلی واقع شده که توسط هزاران نفر گردشگر داخلی و خارجی هر ساله بازدید می شود.  


دریاچه اوزون گل

محبوب ترین فصل های بازدید از اوزون گل، فصل تابستان بین آوریل و اکتبر است. آبهای تازه، اکسیژن فراوان، ماهی های قزل آلا در استخر، صبحانه های محلی دلایل کافی برای اعلام اوزون گل به عنوان مرکز گردشگری دریای سیاه است.

دریاچه اوزون گل

شما می توانید بر فراز دریاچه ی زیبای اوزون گل چتربازی کنید. که برای رسیدن به این لذت باید هزینه پرداخت کنید.
عمق این دریاچه که طول آن 1000 متر و عرض 500 متر است، حدود 15 متر است. این منطقه، که حدود 5 ماه از سال پوشیده از برف است، مهمترین دلیل انتخابِ آن برای کسانی است که عاشق تعطیلات زمستانی هستند.


دریاچه اوزون گل

در اطراف این دریاچه ی زیبای وصف ناپذیر، فروشگاه های مختلف کوچک و بزرگ برای خرید سوغات و لوازم مورد نیاز، کافه ها و رستوران های مختلف برای میل کردن غذا و نوشیدنی های گوارا، وجود دارد که لذت این طبیعت زیبا رو دو چندان می کند. 
تماشای دریاچه اوزون گل از طریق تور ترابزون امکانپذیر است. 

دریاچه اوزون گل