برج خیمه / خانم استانبول (Maiden's Tower (Kiz Kulesi)

جاذبه های گردشگری 25 آذر ، 1397 5 دقیقه

برج خیمه یا خانم (Kiz Kulesi )که از مکان های دیدنی و برترین جاذبه های گردشگری استانبول است؛ برجی سنگی است که در قرن دوازدهم بر روی یک سنگ در ورودی بسفر به دستور امپراتور بیزانس ساخته شد. نام این برج که به عنوان یک زندان و فانوس دریایی ساخته شده ، در بسیاری از افسانه های باستان مانند Leander یا Maiden آمده است. این برج، اکنون برای ورود مردم به عنوان یک کافه تریا و رستوران دنج است که میزبان کنسرت ها و جلسات مختلف نیز می باشد. 


برج خیمه / خانم استانبول (Maiden's Tower (Kiz Kulesi)

 حمل و نقل به این برج با قایق های خصوصی شاتل از هر دو ساحل بسفر انجام می شود. برج خیمه یا خانم استانبول در یکی از فیلمهای جیمز باند در سال 1999 بسیار دیده شد؛ که در آن تروریست ها یک زیردریایی هسته ای را که در زیر برج در قلب شهر منفجر کردند و در این فیلم "M" (جودی دنچ) توسط دختر یک سرمایه دار بزرگ نفتی (سوفی مارسو) زندانی شد.


برج خیمه / خانم استانبول (Maiden's Tower (Kiz Kulesi)

امروز برج Kizkulesi یک رستوران و کافه تریای بسیار شیک است. این برج دارای نمای 360 درجه بسیار جذاب و دیدنی از بسفر و شهر قدیمی، به ویژه در شب دارد. چندین قایق شاتل در زمانهای خاص از محله Kabatas در قسمت اروپایی استانبول و از محله Salacak در طرف آسیا به دورن ، وجود دارد. این بنا یک مکان بسیار پرطرفدار برای مراسم ازدواج در تابستان است. برج  Kizkulesi، دوشنبه ها بسته است. با گرفتن تور استانبول از این مکان دیدنی و جذاب دیدن کنید. 

شماره تماس : 3424747 216 90+