موزه ی حیدر علی اف باکو

جاذبه های گردشگری 14 شهریور ، 1397 5 دقیقه

موزه و نمایشگاه عکس حیدر علی اف، یکی از جاذبه های گردشگری و تاریخی باکوست. این موزه، درباره ی زندگی شریف حیدرعلی اف، هنرمند نابغه ی آذربایجان و معمار دولت مستقل امروز، برای بازدید عموم است .
اولین اثر موزه، عکسی از " Ilandagh" معروف در ناخویان، که از دفتر رهبر ملی گرفته شده است که عشق خود را به سرزمین مادری و وفاداری به سرزمین آذربایجان اثبات می کند. 
عکس رهبر نابغه با مادرش(Izzat Aliyeva )، عکس پدرش، علیرضا علی اف (Alirza Aliyev )، عکس از دوران کودکی اش، اسناد مربوط به فارغ التحصیلی مدرسه با مهرهای "بسیار عالی" و فارغ التحصیلی از مدرسه (Nakhchyvan Pedagogic) با گواهینامه افتخاری و فارغ التحصیلی ازدانشکده تاریخ دانشگاه با نمره ی "عالی" .

موزه ی حیدر علی اف

حیدرعلی اف بعنوان عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی و معاون نخست وزیر شورای وزیران اتحاد جماهیر شوروی در مسکو، تعدادی از حوزه های حیاتی دولت شوروی بزرگ را رهبری کرد و به عنوان یک دولت شناسِ تاثیرگذار در اتحادیه شناخته شد.
همانطورکه در این  نمایشگاه نیز مشخص است، نخستین مسافر قطار مسافربری در BAM، حیدرعلی اف بود.
تصاویراین موزه نشان دهنده فعالیت رهبر ملی به عنوان رییس مجمع عالی جمهوری خودمختار ناخویان و نشان دهنده تلاش سخت برای حل مسائل مربوط و رویارویی با دشمن است. همچنین نشان دهنده ی بازگشت رهبر بزرگ به قدرت سیاسی آذربایجان در باکو به درخواست اصرار ملت است.


موزه ی حیدر علی اف

این موزه همچنین دارای نقشه ی آذربایجان و جهان، میز، صندلی، لامپ، جدول، تقویم، قلم، گلدان گل ... است.
حیدرعلی اف آثار بی سابقه ای را برای توسعه، حفاظت و تقویت استقلال و پیشرفت مردم آذربایجان انجام داده است. 

برای دریافت نرخ تور آذربایجان کلیک کنید.