پارک ریکه تفلیس Rike Park

جاذبه های گردشگری 09 مرداد ، 1397 5 دقیقه

پارک ریکه (Rike Park) جدیدترین منطقه تفریحی توریستی تفلیس است که محبوبیت زیادی به خصوص در تابستان دارد و از معروفترین جاذبه های گردشگری تفلیس محسوب می شود. این پارک در سمت چپ رودخانه کورا (Mtkvari) واقع شده است. اگر از بالا به این پارک نگاه کنیم، نقشه ی گرجستان را می بینیم. 

پارک ریکه تفلیس

پارک ریکه تفلیس

دسترسی به این پارک از طریق پیاده روی از پل صلح، که در فهرست "پل های شگفت انگیز" است، آسان است. کمتر کسی را می توانید بیابید که در سفر به گرجستان به این پارک نرفته باشد. 
این پارک توسط شرکت های درجه اول اروپا طراحی شده است. باید بگویم که این پارک در شب بسیار زیباتر است چراکه چراغ های پارک روشن می شوند. زمانی که هزاران چراغ LED ، دقایقی قبل از غروب خورشید روشن می شود؛ رودخانه کورا و ساختمان ها را روشن می کند که بسیار دیدنی و زیباست. 


پارک ریکه تفلیس Rike Park

یکی ازهیجان انگیزترین قسمتهای این پارک، استفاده از اتومبیل های کابلی است که بازدید کنندگان می توانند در طول رودخانه ی کورا (Mtkvari)، و نیز قلعه Narikala از آنها استفاده کنند. 
پارک ریکه همیشه شلوغ است، زیرا کف ماشینهای کابلی، شیشه ای است؛ بنابراین می توان همه چیز را از آنجا دید.(این ساختمان شیشه ای اولین نقطه ایست که کابل اتومبیل به قلعه می رسد وشما می توانید در این تصویر مشاهده کنید.)

پارک ریکه تفلیس Rike Park


پارک ریکه تفلیس Rike Park

مردم می توانند همراه فرزندان خود به آنجا بروند تا از تجهیزات بازی لذت ببرند. همچنین میتوانند فواره های آب ورقص آب و نور را تماشا کنند و یا از دیوار کوهنوردی مصنوعی بالا بروند و یا در اطراف باغ از مناظرو جاده های آرام و دلپذیر لذت ببرند. 

پارک ریکه تفلیس Rike Park

پارک ریکه تفلیس Rike Park

Rike Park به عنوان جدیدترین منطقه تفریحی در تفلیس محسوب می شود.دو لوله بزرگ فلزی در انتهای شمالی پارک، یک سالن کنسرت ویک نمایشگاه در این پارک وجود دارد. در هر قدم، شما دست فروشانی را می بینید که بستنی ، اسباب بازی و اسنک های شیرین می فروشند و یا ممکن است تصویرگرانی را ببینید که نقاشی پرتره می کشند.
تابستان ها، در پارک ریکه، نمایشگاه هنر برگزار می شود و بازدیدکنندگان می توانند از نقاشی های افسانه ای لذت ببرند ویا آنها را بخرند.
یکی از زیباترین رویدادهای سالانه در پارک ریکه، برگزاری جشنواره ی غذا در ماه اکتبر است که در آن شما می توانید غذاهای سنتی گرجستان را بچشید و از طعم بی نظیر بسیاری از آنها لذت ببرید.

پارک ریکه تفلیس Rike Park

پارک ریکه تفلیس Rike Park