هرآنچه باید درباره آسانسور ازمیر بدانید

جاذبه های گردشگری 20 آذر ، 1402 5 دقیقه

سفر راهی جذاب برای فرار از روزمرگی‌ها و درمانی معنوی و انرژی‌بخش برای روح و جسم آدمی است! سفر به مکان‌های جدید باعث می‌شود تا علاوه بر کشف و تماشای مکان‌های جدید، با فرهنگ‌ها و آداب‌ورسوم مردمان جدید آشنا شده و وارد دنیایی پر از هیجان و لذت شویم.

این بار قرار است سفر به یکی از دیدنی‌ترین جاهای ازمیر را تجربه کرده و از تماشای زیبایی‌های آن لذت ببریم. آیا تاکنون چیزی راجع به آسانسور ازمیر ترکیه شنیده‌اید؟ مکانی دیدنی که هر ساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران را به خود جذب و لحظاتی لذت‌بخش و جذاب را برای آن‌ها خلق می‌کند. برای آشنایی با این مکان جذاب، در این مقاله از برسام همسفر ما باشید.

درباره آسانسور شهر ازمیر ترکیه

ازمیر یکی از شهرهای زیبا و دیدنی ترکیه محسوب می‌شود که هر ساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر و توریست از جاهای گوناگون دنیاست. ساختمان تاریخی آسانسور ازمیر یکی از جاهای دیدنی معروف و خاص این شهر به شمار می‌رود که می‌توان گفت مشابه آن در هیچ کجای دنیا وجود ندارد! Asansor Building یا ساختمان آسانسور ازمیر ترکیه یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ازمیر است که هر گردشگری را به حیرت واداشته و خاطره‌ای فراموش نشدنی را برایش رقم می‌زند.

بنای زیبا و تماشایی این ساختمان به ارتفاع 51 متر، با سبک معماری نئوکلاسیسم و با آجرهای مارسی ساخته شده و جلوه خاصی به ساختمان بخشیده است. پشت بام این برج تماشایی تبدیل به یک رستوران بسیار خاص شده که لذت غذا خوردن را برایتان چندین برابر خواهد کرد. روی پشت بام ساختمان آسانسور در ازمیر، نمای بسیار زیبایی از شهر را مشاهده خواهید کرد که لذت بازدیدتان را چندین برابر می‌کند.

ورودی این ساختمان جذاب با 3 در چوبی بسیار زیبا و یک طاق تماشایی در وسط آن، مهم‌ترین عناصر ساختمان هستند. همچنین پنجره‌های چوبی زیبایی که بر بدنه ساختمان قرار گرفته‌اند جذابیت بنای اسانسور تاریخی ازمیر را چندین برابر کرده است.

تصویری از آسانسور ازمیر در شب

تصویری از آسانسور ازمیر در شب

تاریخچه آسانسور ازمیر ترکیه

آسانسور ازمیر تاریخچه‌ای پرفرازونشیب داشته و اتفاقات زیادی را از سر گذرانده است. این ساختمان با قدمتی بیش از یک قرن، یکی از تاریخی‌ترین جاهای دیدنی ازمیر شمرده می‌شود. داستان ساخت این بنا از آنجا شروع شد که در سال 1907 میلادی، یک تاجر یهودی متوجه شد که شهروندان ازمیر برای رفتن به خیابان رفعت، مجبور هستند تا 115 پله را پشت سر گذاشته و از این مسیر سخت عبور کنند. این پله‌ها، پله‌های کاراتاس نام داشتند و گذشتن از آن‌ها بسیار عذاب‌آور و سخت بود.

در همان سال‌ها بود که یکی از بزرگ‌زادگان خانواده یدیوایدس از این پله‌ها افتاد و پایش شکست. این ماجرا در کنار سختی گذشتن از 115 پله برای سایر شهروندان، تاجر یهودی را به فکر فرو برد تا با خلاقیت و ایده‌ای نو، آسانسوری بسازد که با فشار آب بالا رفته و مشکل مردم را برای بالارفتن 115 پله رفع کند.

وجود این آسانسور به قدری برای مردم ارزشمند بود و کارشان را راحت کرده بود که پس از مدتی، امکانات دیگری نیز به آن اضافه کردند. در حال حاضر آسانسور شهر ازمیر در ساختمانی دارای کافی‌شاپ‌هایی بسیار زیبا و رستوران‌هایی جذاب واقع است و یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های شهر به حساب می‌آید. بهتر است بدانید امروزه این آسانسور به تکنولوژی‌های الکترونیکی مجهز شده و همچون گذشته با فشار آب کار نمی‌کند.

تصویری از آسانسور ازمیر

تصویری از آسانسور ازمیر

آسانسور در ازمیر ترکیه؛ آدرس و نحوه دسترسی به آسانسور ازمیر 

آسانسور ازمیر در خیابانی قرار گرفته که امروزه به خیابان آسانسور بی‌پایان معروف است. برای رسیدن به ساختمان آسانسور تاریخی ازمیر، از منطقه کارتاش و خیابان داریو مورنو خواهید گذشت؛ البته این ساختمان تاریخی به قدری معروف است که اگر از راننده تاکسی‌ها برای رفتن به این مکان کمک بخواهید، به راحتی به آن دسترسی پیدا خواهید کرد.

همچنین می‌توانید با استفاده از تراموا خود را برای بازدید به این ساختمان برسانید و بعد با کمی پیاده‌روی، مقابل ساختمان آسانسور ازمیر خواهید بود.

ساعت کار آسانسور ازمیر ترکیه

امکان بازدید از بنای زیبای آسانسور ازمیر از ساعت 9 صبح تا نیمه‌های شب برای گردشگران وجود دارد. اگر دوست دارید جزئیات منظره زیبای شهر و معماری ساختمان‌های آن را ببینید، بهتر است ساعاتی از روز را برای بازدید از این ساختمان تاریخی انتخاب کنید. ناگفته نماند که تماشای زیبایی‌های ازمیر در نور لامپ‌های شهر نیز خالی از لطف نیست.

آسانسور ازمیر

نمایی از آسانسور ازمیر

خرید بلیط آسانسور تاریخی ازمیر ترکیه

در گذشته لازم بود برای بازدید از ساختمان آسانسور ازمیر، بلیط بخرید؛ اما امروزه برای بازدید از خود ساختمان به پرداخت هزینه بلیط نیازی ندارید. البته همانطور که گفتیم، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های جذابی در این ساختمان وجود دارند که با ارائه غذاهای لذیذ، دسرهای خوش‌طعم و نوشیدنی‌های جذاب، آب از دهان هر مسافری روان می‌کنند. توصیه می‌کنیم هنگام وعده ناهار یا شام به این مکان دیدنی سر زده و از خوردن غذاهای لذیذ در این محیط جذاب لذت ببرید.

آسانسور ازمیر ترکیه؛ بنایی تاریخی و تماشایی در دل ازمیر

اگر به دنبال بازدید از یک مکان بکر با قدمت تاریخی طولانی و آمیخته با تکنولوژی روز هستید، بازدید از آسانسور ازمیر ترکیه، بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اگر به ازمیر سفر کردید، حتما به این بنای دیدنی سری زده و از بالاترین طبقه آن شهر را تماشا کنید. راستی یادتان نرود که اگر با تور ازمیر به این شهر سفر کردید، در این بنای دیدنی عکس‌های جذاب بگیرید. اگر نگرفتید، احتمالا بعدها پشیمان خواهید شد.

شما تا به حال به ازمیر سفر کرده‌اید؟ بازدید از کدام جاهای دیدنی ازمیر برای شما جذاب بود؟ ساختمان تاریخی آسانسور ازمیر ترکیه چطور؟ از آن بازدید کرده‌اید؟ اگر خاطره‌ای از سفر به این شهر دارید با ما در برسام به اشتراک بگذارید تا شریک لحظات خوش‌تان شویم.

آسانسور ازمیر در شب

نمایی زیبا از آسانسور ازمیر در شب

سوالات متداول

۱- آسانسور ازمیر کجا واقع شده است؟

آسانسور ازمیر در شهر ازمیر ترکیه واقع شده است. ازمیر یکی از شهرهای مهم و ساحلی ترکیه در ساحل دریای اژه است. این بنا در منطقه کارتاش و خیابان داریو مورنو واقع شده است.

۲- آیا برای یازدید از آسانسور ازمیر، باید بلیط بخرم؟

برای بازدید از سازه آسانسور؛ خیر. اما برای استفاده از امکانات و نشستن در کافه‌‌ها لازم است هزینه‌ بپردازید.