هزینه سفر به کوش آداسی چقدر است؟

دانستنی های سفر 01 اسفند ، 1402 5 دقیقه

بسیاری از افراد روزانه تصمیم می‌گیرند تا برای تعطیلات، استراحت و کسب آرامش بیشتر به کشور ترکیه سفر کنند. یکی از این مقاصد کوش آداسی است. اخیرا این شهر زیبا به علت جاذبه‌های دیدنی و تفریحی که در دل خود جای داده است مورد توجه همگان قرار گرفته است. برای آغاز سفر به این شهر باید از قبل به خوبی برنامه‌ریزی کرده و بهترین تصمیم را برای مخارج خود لحاظ کنید. در این صورت می‌توانید با آرامش خاطر کاملی به کوش آداسی سفر کرده و خاطرات زیبایی ثبت کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل‌تری درباره هزینه سفر به کوش آداسی هوایی، زمینی، با اتوبوس و قطار و غیره کسب کنید.

راهنمای هزینه سفر به کوش آداسی

اگر بخواهیم از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه صحبت کنیم باید به کوش آداسی که یکی از آنها است هم اشاره کنیم. این شهر دوست‌داشتنی در سواحل دریای اژه قرار گرفته  و از روش‌های مختلفی گردشگران را به خود جذب می‌کند. اگر کنجکاو شده‌اید کوش آداسی کجاست، این نکات را باید بدانید که در 90 کیلومتری ازمیر واقع شده و دارای بناهای قدیمی معروف، جاذبه‌های تفریحی و... است.

معمولا گردشگران و مسافران در سفر به ترکیه ترجیح می‌دهند حداقل زمان کوتاهی را در این جزیره سپری کرده و برای خود خاطره‌سازی کنند. پیشنهاد ما به شما این است که با رزرو تور کوش آداسی از شهر خود تمام برنامه‌ریزی سفر را به عهده یک تیم قدرتمند سپرده و با آرامش خیال بیشتری بدون هیچ دغدغه‌ای سفر خود را آغاز کنید. البته که باید پیش از آن به درستی اطلاعات کاملی از هزینه سفر به کوش آداسی در اختیار داشته باشید.

لیست هزینه سفر به کوش آداسی

اکنون که تصمیم دارید به کوش آداسی زیبا سفر کنید باید با هزینه های این سفر نیز بیشتر آشنا شوید. تور کوش آداسی بسته به مدت زمان تور تقریبا از 15 میلیون تومان آغاز و با توجه به نوع اقامت شما و استفاده از مزایای مختلف تور قابل تغییر خواهد بود. همچنین مهم‌‎ترین نکته مخارجی است که قبل از سفر برای دریافت پاسپورت و بلیط هزینه می‌کنید. از طرفی باید به هزینه‌های مختلف از جمله هزینه ورودی پارک‌های آبی، بازدید از جاذبه‌های دیدنی و تفریحات شبانه کوش آداسی نیز توجه داشته باشید.

تصویر شهر کوش آداسی

تصویری از کوش آداسی

واحد پول کوش آداسی

در واقع مهم‌ترین نکته‌ای که هزینه‌ های سفر به کوش آداسی را تحت تاثیر خود قرار می دهد واحد پولی کشور مقصد است. ترکیه اقتصاد خود را با واحد پولی لیر پیش می‌برد. ارزش این واحد پولی به دلیل تورم ریال ایران متغیر است و باید بر اساس زمان سفر خود این واحد را به ریال تبدیل کنید و تمام محاسبات را به درستی انجام دهید.

برای آنکه در ترکیه لیر همراه خود داشته باشید دو راه حل دارید. اول اینکه از ایران همراه خود دلار برده و در صرافی‌های شهر مورد نظرتان آن را به لیر تبدیل کنید. از طرفی می‌توانید در ایران لیر تهیه نموده و همراه خود ببرید. در صورتی هم که حساب ارزی دارید می‌توانید با یکی از کارت‌های بانکی بین‌المللی برنامه خود را پیش ببرید.

عکس لیر ترکیه

تصویری از لیر؛ واحد پول ترکیه

هزینه های قبل از سفر به کوش آداسی و مدارک مورد نیاز

اکنون که تصمیم دارید از قدم اول مخارج را بررسی کنید لازم است بدانید که هزینه سفر به کوش آداسی در ابتدا با تهیه گذرنامه آغاز می‌شود. به طور کلی لازم است برای سفر به ترکیه پاسپورت شما حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. اگر از داشتن این قابلیت محروم هستید لازم است برای دریافت آن به پلیس +10 مراجعه کنید و روند دریافت گذرنامه را در پیش بگیرید.

در مجموع هزینه دریافت گذرنامه یا پاسپورت در سال 1402 تقریبا 420 هزار تومان بوده که شامل خدمات و صدور پاسپورت می‌شود. نکته مهمی که لازم است قبل از سفر به کوش آداسی از آن آگاه باشید این است که شما برای خروج از ایران باید عوارض پرداخت کنید. این عوارض در اولین سفر 400 هزار تومان است. در دومین سفر هزینه به  600 و طی سومین سفر به 800 هزار تومان تغییر می‌کند. پس در بررسی ملزومات سفر خود این نکته مهم را نیز حتما در نظر داشته باشید.

هزینه بلیط هواپیما تهران کوش آداسی

اکنون وقت آن است تا سفر خود را از ایران به مقصد آغاز کنید. لازم است همین اول به شما بگوییم که هیچ پرواز مستقیمی از تهران به کوش آداسی وجود ندارد. بنابراین باید پرواز ایران-ازمیر را خریداری کنید. البته قیمت بلیط هواپیما با توجه به زمان سفر ممکن است متغیر باشد. اگر آب و هوا کوش آداسی را در نظر بگیرید و فصل‌های بهار یا تابستان را انتخاب کرده باشید، باید مبلغ بیشتری برای سفر بپردازید.

ازمیر نزدیک ترین مسیر به این شهر زیبا است. لازم است مستقیم از تهران با هواپیما به فرودگاه عدنان مندرس بروید و از آن جا با اتوبوس مسافربری، قطار، ماشین کرایه‌ای و یا تاکسی به کوش آداسی بروید. سپس می‌توانید با پرواز از ازمیر به کوش آداسی بروید یا اگر می‌خواهید این جابحایی کم‌هزینه‌تر باشد می‌توانید مسیر زمینی را برای رفتن به کوش آداسی انتخاب کنید.

هزینه سفر به کوش آداسی با اتوبوس

اگر بخواهید از ازمیر به کوش آداسی بروید، علاوه بر اینکه می‌توانید با تاکسی شخصی سفر کنید، اتوبوس‌های مسافربری را نیز در اختیار دارید. انتخاب مسیر البته به تعداد مسافران نیز بستگی دارد؛ اگر 4 نفر هستید هزینه سفر با تاکسی با اتوبوس برابری خواهد کرد. به یاد داشته باشید که اتوبوس‌ها هزینه را به صورت تاکسی‌متر تعیین می‌کنند. به همین علت قبل از سفر باید این مسئله را با راننده مطرح کنید تا دچار مشکل نشوید.

دقت کنید در اوج ساعت کاری یعنی 12 ظهر تا 6 عصر تاکسی را برای سفر به کوش آداسی انتخاب نکنید؛ زیرا مبلغ پرداختی‌تان 2 برابر خواهد شد. اتوبوس اما نرخ بهتری داشته و در طول مسیر لذت سفر زمینی را در دامن طبیعت زیبای استانبول به شما هدیه می دهد.

با ماشین شخصی یا اجاره‌ای نیز می‌توانید از ازمیر به کوش آداسی بروید. البته برای بررسی هزینه سفر به کوش آداسی در این قسمت باید قیمت بنزین ترکیه را نیز لحاظ کنید. لازم است بدانید که برای سفر به کوش آداسی از ایران راه‌های بسیاری دارید که ممکن است با کمی دقت تغییر قابل توجهی در هزینه سفر شما ایجاد کند. مثلا می‌توانید زمینی به مرز ترکیه بروید و از آنجا با توجه به مقصد وسیله حمل و نقل خود را تعیین کنید. لازم است بدانید که هزینه‌های عوارض زمینی خروج از کشور برای هر نفر 400 هزار تومان است.

هزینه های اقامت در سفر به کوش آداسی

در برنامه‌ریزی که برای خود لحاظ می‌کنید لازم است برای هتل نیز توجه ویژه‌ای لحاظ فرمایید. در سفر به کوش آداسی با توجه به بودجه مورد نظرتان می‌توانید تصمیم بگیرید در هتل 5 ستاره اقامت کنید یا هتل ارزان‌تری را برای اقامت برگزینید. به طور کلی هزینه سفر به کوش آداسی برای رزرو هتل به شرح ذیل است:

۱- هتل های 3 ستاره کوش آداسی: از 780 لیر تا 1578لیر

۲- هتل 4 ستاره کوش آداسی: از 1052 لیر تا 3157 لیر

۳- هتل 5 ستاره آداسی: از 3157 لیر تا 6315 لیر

علاوه بر هتل‌های مذکور شما می‌توانید در هتل هایی با قیمت کمتر نیز اقامت کنید. به یاد داشته باشید که رزرو هتل از طریق شرکت هواپیمایی به مراتب مناسب تر از رزرو آن به صورت آزاد محاسبه می‌شود.

تصویری از یک هتل ۵ ستاره در کوش آداسی

تصویری از یک هتل ۵ ستاره در کوش آداسی

هزینه غذا در سفر به کوش آداسی

از دیگر عوامل کلیدی در هزینه سفر به کوش آداسی غذا و خورد و خوراک است. با توجه به هتلی که رزرو می‌کنید، باید وعده‌هایی را که بر عهده هتل نیست از بیرون تهیه کنید. بنابراین یا باید به رستوران‌های ارزان‌قیمت آن مراجعه کنید و از 50 لیر به بالا هزینه کنید و یا باید در رستوران‌ها و فست فودهای بهتر آن که شروع قیمت‌شان از 90 لیر است غذا بخورید. از آنجا که اغلب افراد با دلار در ترکیه خرید می‌کنند، به جدولی که در ادامه آورده‌ایم توجه کنید:

مواد غذایی هزینه تقریبی (دلار)
صبحانه (مثلا نان و پنیر، تخم مرغ، چای و قهوه) 10-5
ناهار (ساندویچ یا پیتزا) 15-5
شام (غذاهای محلی مانند کباب یا پلو) 20-10
آب (یا نوشیدنی‌های دیگر) 5-1
میوه‌ها و میان‌وعده‌ها 10-3
قهوه و چای در کافه 5-2

البته این اعداد تقریبی هستند و هزینه‌ها بسته به مکان، رستوران یا فروشگاه و همچنین نوع غذاها و خدمات ممکن است متغیر باشند. مثلا در سفر به کوش آداسی نوروز 1403 احتمالا باید بیشتر از زمان‌های دیگر هزینه کنید.

هزینه حمل و نقل در کوش آداسی

حال که اطلاعات‌تان برای هزینه سفر به کوش آداسی به سمت کامل شدن پیش می رود بهتر است با بررسی نکات دیگر برنامه‌ریزی خود را دقیق پیش ببرید. یکی از این موارد بررسی هزینه حمل و نقل است. اگر قصد داشتید از جاهای دیدنی کوش آداسی بازدید کنید می‌توانید با کمی پیاده‌روی چند مورد را پشت سر هم ببینید. زیرا این شهر تقریبا کوچک است و مسیرهای بین جاذبه‌ها نیز برای شما جذابیت خواهد داشت.

دلموش‌ها یا مینی‌بوس‌های بین شهری برای گردش بسیار جذاب هستند و معمولا بین 250 تا 300 لیر برای گردشگران هزینه دارند. در عین حال اگر نخواستد از دلموش استفاد کنید، مبلغ بلیط تک‌نفره اتوبوس‌های عمومی برای هر شخص حدود 2 لیر است.

به علاوه از تاکسی هم می‌توانید استفاده کنید. ورودی برای تاکسی‌ها حدود 5 لیر است و به ازای هر یک ساعت 24 لیر به کرایه تاکسی اضافه خواهد شد.

عکس تاکسی در کوش آداسی

تصویری از تاکسی در شهر کوش آداسی

هزینه خرید در کوش آداسی

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های سفر به کوش آداسی خرید برای خود و عزیزان‌تان است. در سفر به کوش آداسی با توجه به مغازه‌ای که از آن خرید می‌کنید هزینه کالای شما متفاوت خواهد شد. مثلا در مراکز خرید کوش آداسی از آنجا که به برندهای معروف و درجه یک دسترسی دارید، برای خرید لباس تقریبا باید این میزان هزینه کنید.

  1. تی‌شرت: 10 - 30 دلار
  2. شلوار: 20 - 50 دلار
  3. جوراب‌ ورزشی: 5 - 15 دلار
  4. کلاه و دستکش: 10 - 20 دلار
  5. کتانی: 30 - 100 دلار
  6. کفش‌ ورزشی: 50 - 150 دلار
  7. جوراب‌ گرم: 10 - 30 دلار
  8. کاپشن: 50 - 200 دلار
  9. لباس بارانی: 20 - 100 دلار

این قیمت‌ها در حراج‌های فصلی و جشنواره‌ها کاهش قابل توجهی می‌یابد. بنابراین اگر برای خرید به این شهر سفر می‌کنید، می‌توانید تور کوش آداسی را همزمان با برگزاری این جشنواره‌ها خریداری کنید.

عکس غذا

تصویری از یک میز غذا

هزینه تفریحات در کوش آداسی

یکی دیگر از قسمت‌هایی که برای شما شامل هزینه خواهد بود، لحظاتی است که به تجربه یک تفریح دلپذیر می‌گذرد. هر یک از این برنامه‌ها قیمت مجزای خود را دارد که در سفر متوجه آن خواهید شد. برای مثال قیمت ورودی پارک دلفین آدالند که بهترین پارک آبی کوش آداسی به حساب می‌آید، 379 لیر است. دقیق‌ترین قیمت‌ها را می‌توانید در سفر از تور لیدر خود بپرسید و یک برنامه‌ریزی جامع برای مسافرت خود داشته باشید.

عکس پارک آبی در کوش آداسی

نمایی از یک پارک آبی در کوش آداسی

هزینه سرویس تماس در سفر به کوش آداسی

یکی دیگر از مواردی که در هزینه سفر به کوش آداسی برای شما قابل توجه است بررسی هزینه‌های مربوط به تماس است. امروزه همه شما با دسترسی به اینترنت می‌توانید از طریق تماس صوتی یا تصویری با نرم‌افزارهای ارتباطی با خویشاوندان خود ارتباط برقرار کنید که مقرون به صرفه تر است. اگر به اینترنت دسترسی ندارید، بهترین هتل های کوش آداسی خدمات ارائه اینترنت رایگان دارند که می‌توانید از آن استفاده کنید.

از طرفی راه حل دیگر استفاده از شرکت های ارتباطی ترکیه همچون؛ ترکسل، وودافون و آوا است. این سیمکارت‌ها گران‌ترند و خریدشان را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

و اما آخرین راه‌حل استفاده از سیمکارت ایرانی خودتان با تعرفه مشخص آن برای رومینگ است. از آنجا که این تعرفه‌ها متغیرند و با تغییر شرایط به‌روز می‌شوند، می‌توانید با مراجعه به وبسایت اپراتور تلفن همراه خود (همراه اول، ایرانسل، رایتل و...)، از جدیدترین تعرفه‌ها مطلع شوید.

هر سه روش را پیش از سفر بررسی کنید و هر کدام را که ترجیح می‌دهید براساس بودجه و برنامه‌ریزی‌های خودتان انتخاب کنید. در نهایت بهترین راهکار را برای کاهش هزینه سفر به کوش آداسی برگزینید.

هزینه سفر به کوش آداسی با تور

در این مقاله سعی کردیم به بررسی تمام عوامل دخیل در هزینه سفر به کوش آداسی پرداخته بپردازیم. اکنون می‌دانید که چه عواملی سبب تغییر قیمت سفر شما خواهد شد و چه چیزهایی را باید برای سفر در نظر بگیرید. هتل، زمان سفر، هزینه خورد و خوراک، خرید در مراکز خرید و بازارهای سنتی، حمل و نقل و جابجایی در سطح شهر، همه و همه از عوامل اصلی موثر بر هزینه‌ها هستند. با در نظر گرفتن این مبالغ می‌توانید بهترین تجربه را از سفر به کوش آداسی برای خود بسازید. آژانس هواپیمایی برسام سیر آریا با ارائه بهترین خدمات و ارزان ترین قیمت تور کوش آداسی را در ایام مختلف برای سفر به شما پیشنهاد می‌دهد.

سوالات متداول

۱- قیمت متوسط ​​برای یک سفر به کوه آداسی چقدر است؟

هزینه‌های سفر به کوش آداسی متغیر بوده و بستگی به عواملی مانند فصل سفر، مدت زمان اقامت، سطح امکانات انتخابی و روش‌های حمل و نقل دارد. اما به طور متوسط، هزینه‌های یک سفر کامل به کوش آداسی ممکن است حدود 1000 تا 3000 دلار برای هر فرد باشد.

۲- چه عواملی بر هزینه سفر به کوش آداسی تاثیر می‌گذارند؟

هزینه سفر به کوش آداسی تحت تاثیر عواملی نظیر فصل سفر (هزینه‌ها در فصل بارانی ممکن است متفاوت باشد)، سطح اقامتی که می‌خواهید انتخاب کنید (از کمپینگ تا اقامت در هتل‌های لوکس)، هزینه‌های ویزا و مجوز، هزینه حمل و نقل داخلی (مانند تاکسی، اتوبوس، یا خودرو اجاره‌ای)، هزینه‌های غذا و تورهای محلی و هزینه‌های مربوط به فعالیت‌های تفریحی و ماجراجویی است.