آرامگاه هالیکارناسوس Halikarnassos

جاذبه های گردشگری 31 خرداد ، 1397 5 دقیقه

معبد Halicarnassus، یکی از عجایب هفتگانه جهان است که در بدروم واقع شده. این بنای سنگ مرمر و براق، یادبود مازولوس، حاکم کاریا (Caria)، در جنوب غربی آسیای صغیر است. ساخت این معبد حدود 350 سال قبل از میلاد، پس ازمرگ ساتاپارمازولوس ، توسط همسرش آرتیمیس تکمیل شد.
این ساختمان توسط معماران یونانی Pythius طراحی شده است. معمارانی که کار تزئین مجسمه ها را برعهده داشتند ، چهارهنرمند برجسته یونانی به نام های:  Scopas، Bryaxis، Leochares و Timotheus بودند.
ارتفاع این آرامگاه سنگی سفید با ستون ها حدود 164 پا (50 متر) است . سقف این بنا هرمی بوده وتزئین هر ضلع توسط مجسمه سازان مشهور یونانی آن زمان صورت گرفته بود.
 این بنا شامل مجسمه های مازولوس و آرتیمیس سوار در ارابه و مجسمه های مختلف دیگر است. امروزه مجسمه Mausoleum در موزه بریتانیا نگهداری می شود.
قسمتهای زیادی از آرامگاه هالیکارناسوس که آخرین بازمانده از عجایب هفتگانه جهان باستان است، در اثر زلزله های متعدد در طی قرن های ۱۲ و ۱۵ و حمله مغول ها از بین رفته است. هم اکنون بقایایی از این آرامگاه در شهر بدروم ترکیه موجود است که با وجود آسیبهای فراوان بازهم دیدنی و جذاب است . 



آرامگاه هالیکارناسوس.
آرامگاه هالیکارناسوس

آرامگاه هالیکارناسوس

آرامگاه هالیکارناسوس

آرامگاه هالیکارناسوس

آرامگاه هالیکارناسوس